Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Herregud vilken bra video. och vilka jävla genier både M.I.A. och Romain Gavras är.
Garvar man inte när man ser den här videon så lider man av akut veloursyndrom. Behandling: 1-4 prillor snus om dagen, billig pilsner och en weekend med lapproffe.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kuliga turrar igår. Skulle först spela en $33 rebuy kryssningssatellit. Klockan var rätt tidigt på kvällen och jag hade inte mycket för mig så jag körde en $5 sat till 33an. Det var en biljett till ettan och $32 till tvåan. Kom tvåa efter en segdragen HU. Jag gick all in hela tiden (vi spelade ju egentligen om $1 och jag orkade inte) medan fi var tight och vann till slut.

 

I själva huvudsatten ($33 rebuy alltså) så bustade jag rätt tidigt. Men det var ju rebuy så det var bara att köpa in igen. Hade degat in ett par hundra för att ha som back up. Då ser jag plötsligt att en rebuy kostar $5. Wow!

De andra tomtarna var tighta som attan. Men så visste de inte heller att en rebuy bara kostade fem dollar. Jag bombade på och tripplade stacken helt utan showdown. Antagligen var det scared money som inte planerade att rebuya alls.

 

Det roliga är att add on sedan kostade $30. Det tog nästan alla. Utom jag då, hoho. Fett dåligt value på den addonen. De flesta köpte alltså totalt 4000 marker för $63, jag fick detsamma för $38. Snajdigt!

 

Jag spelade ok men rök ut på en femteplats.

 

Samtidigt spelade jag en $108-sat till Vegasfinalen. Tappade halva stacken rätt tidigt men lyckades jobba tillbaka. Fem spelare ställde upp och två av fi var fiskar och de andra två var ok.

Jag hamnade slutligen HU. Låg lite bakom men behövde bara en uppdubbling för att vara förbi. Får in smeten med AQ mot hans K8. Ett A kommer redan på floppen och jag tror att det är klart. Nej då, turn: K, river: 8. En ny $108 biljett. Hurra för det då. Snark.

 

Nya tag till helgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du köra vegasfinalen på söndag? Om jag hinner kommer jag köra den.

 

Beror på om jag slipper bli utdragen i $108orna. Vegas är dock inte prio, det är kryssningen som står högst på listan atm.

Men det beror lite på satellit-chemat för kryssen också. Finns det inget gottigt så kör jag säkert WSOP istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gör ju inte JÄTTEont att titta på huliganfilmer när vissa ser ut så här:

 

Kan du sluta stalka mig? Musiken du postar förföljer mig på Facebook, och Green Street såg jag i förra veckan.

 

FOREVER BLOWIN BUBBLES! PRETTY BUBBLES IN THE AIR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste erkänna att jag saknar Lund lite grann nu när det är Valborg och allt... :cry:

 

Den här stan som gör mig så hög

Den här stan kan få mig så låg

Den här stan får aldrig nog

Av saker som går sönder

Tyckte de sjöng som änglar när jag kom

Men jag måste ha varit galen

Vad var det som verkade så stort?

Vad var det som kändes så magiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens hetaste tips: se INTE den monumentala skitfilmen "The Box". Fy fan vilket skräp. Definitivt det sämsta jag har sett i år, kanske även om man räknar in de filmer jag såg 2009.

Den hade ändå fått fyra stjärnor, solar, plus eller vad det nu är de använder. Seriöst alltså, vissa människor mår inte bra. Katastrofdåligt PISS var det.

 

Box är ju också slang för fitta. Passande titel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte komma på när jag såg en riktigt bra film senast och de pissdåliga förtränger jag snabbt (vilket oturligt nog och dessvärre allt för ofta leder till att jag råkar börja se dem en gång till efter en tid).

Däremot irriterar jag mig på två saker: V är riktigt asdålig (som spoling minns jag originalet och den var, tyckte jag då, spännande och småkuslig. Den här versionen är....nonsens) och Pacific en besvikelse i jämförelse med BoB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sherlock Holmes och Lawabiding Citizen är iaf två filmer på rak arm som jag sett i år som är sjukt mycket bättre än The Box. Vilket skämt till film! Och gjorde de slutet så där medvetet, så att de ska kunna göra en uppföljare? *kräks lite i munnen*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Box har dåligt manus, sjukt kassa specialeffekter, dålig scenografi, onaturlig dialog och fruktansvärt undermåliga skådespelarinsatser. Historien är så dåligt berättad att det blir pinsamt. Jag fattar fan inte vad Cameron Diaz gör i den filmen, det är under hennes värdighet. Den manliga huvudrollsinnehavaren gör en helt ok insats men det är också allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är regissören till Donnie Darko så är det inte så jäkla konstigt att Diaz m.fl är med i Lådan. Att det sen blev än mer skruvat/märkligt/fakked app är lite trist. Återsåg The Dark Knight igårkväll. Lät som jag hade en bättre filmkväll :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är regissören till Donnie Darko så är det inte så jäkla konstigt att Diaz m.fl är med i Lådan. Att det sen blev än mer skruvat/märkligt/fakked app är lite trist. Återsåg The Dark Knight igårkväll. Lät som jag hade en bättre filmkväll :mrgreen:

 

Skruvat/märkligt/fakked app är inga problem. Historien är som sagt bara rent uruselt berättad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är regissören till Donnie Darko så är det inte så jäkla konstigt att Diaz m.fl är med i Lådan. Att det sen blev än mer skruvat/märkligt/fakked app är lite trist. Återsåg The Dark Knight igårkväll. Lät som jag hade en bättre filmkväll :mrgreen:

 

Cameron Diaz är väl inte med i Donnie Darko?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var hos Diös på spelkväll i går, spelade Mah Jong. Det är skoj...

 

201005020124380.jpg

 

Det är nu ni ska säga WOW OMG!!!

 

Stefan konstaterade lite torrt att "min poängtabell räcker inte till, den där slagningen är utanför gamla japanska tävlingsregler". Och då var jag ändå lite sur på att jag inte fick någon Kong på vägen.

 

One suit only = 4 dubblingar

All simples = 1 dubbling

Four triplets = 1 dubbling

 

Sex dubblingar puttar poängen över maxgränsen på 500 poäng. Sedan satt jag i Östs väderstreck, så jag skulle få dubbelt betalt (6 ggr i stället för 3 ggr) av stackars kinesen som gav mig cirkel tre. 3000 poäng skulle jag alltså få, men vi spelade med tablestakes på dryga 2000 poäng (dvs 200 kr) så han fick putta över alla sina marker till mig och göra ett rebuy (snittvinsten ligger annars på typ 200 poäng per hand).

 

Nu vet jag inte riktigt hur SM i Mah Jong spelas, men jag misstänker att jag skulle ligga bra till efter den handen.

 

Motsvarar väl en Royal i poker eller 28-pundare i bridge i sällsynthetsklass ungefär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt säker på att jag inte påstår det.

 

Antar att påståendet att det faktum att det är Donnie Darkos regissör gör att det är naturligt att Diaz är med i filmen gjorde att det verkade som att du trodde att hon var med i Darko och följde med på köpet till hans nästa film.

 

Så tolkade jag det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...