Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

För dom som önskar veta så har Lisa avgjort minst marker kvar till ft:

 

Markus Kosteinen 476,500 (Swe)

Francesco Mistretta 265,000

Isaac Malca 214,000

Mikael Erixon 188,000 (Swe)

Edgar Solórzano 132,501

Mats Eriksson 86,000 (Swe)

Mattias Torma 73,000 (Swe)

Lissa Hemmila 35,500 (Swe)

 

La delegación sueca ha demostrado un buen nivel, representándose con 5 de los 8 finalistas
:-)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dom som önskar veta så har Lisa avgjort minst marker kvar till ft:

 

Markus Kosteinen 476,500 (Swe)

Francesco Mistretta 265,000

Isaac Malca 214,000

Mikael Erixon 188,000 (Swe)

Edgar Solórzano 132,501

Mats Eriksson 86,000 (Swe)

Mattias Torma 73,000 (Swe)

Lissa Hemmila 35,500 (Swe)

 

:-)

 

Hmm, undrar om det kan vara "Markus Koskinen" isf känner jag honom. Han skulle iaf lira den turren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har minst marker på FT. So what? Jag kom in på dag 2 med tredje minst marker av 36 och har precis jobbat in ett FT. Jag är ganska nöjd med det... :)

 

1268522575-65-lisa.jpg

 

Han Markus är riktigt vass, antagligen den bästa spelaren kvar i turneringen. Och efter att ha sett placeringen för FT så är jag övertygad om att han och Micke Erixson kommer fightas en del ;)

 

Här verkar det va ngn form av liverap. Turren startar igen om 7,5tim :)

http://www.pokerhispano.com/torneos-de-poker/cobertura/pagina.php?id=100&page=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat!

 

Förstår jag det rätt att nivån är 2K-4K,Ante500? I så fall förstås binärpoker (allin eller fold) för dig till att börja med.

 

Hoppas på en snabb uppdubbling så du får lite att lira med.

 

Lycka till!

 

Efter kort redogörelse på msn kan jag bekräfta att blinds är 2/4K. Tydligen har spanjackerna svårt att ta att en tjej vinner så jag gissar att hon lär dubbla rätt snabbt om hon bara hittar en premiumhand, nån inföding har en medioker och hon slipper bli utdragen... :-)

Ivf, heja Lisa.

 

Själv har man ju redan klonkat idag - åt nyss stekt fläsk med hemlagad löksås. Life´s good.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar med mig burken till spelrummet så att jag kan liverapportera. Finalbordet börjar kl 21 ikväll, svensk tid.

 

Ska hålla koll på de andra svenskarna också eftersom de verkar ha en del polare även i denna db. :D Markus spelar jävligt bra måste jag säga. Sjukt skönt också att det var just han som slog ut José Stawski också. Så här gick det till:

Markus har alltså en enorm stack vid det ena av två kvarvarande bord. Han spelar agressivt och höjer nästan varje pott. Han dunkar in 10k pre (ligger 8k i potten med blinds och antar) och plockar allt som oftast ner potten pre.

Till slut får han dock en syn av José Stawski. Floppen kommer och José degar rakt ut med en hygglig stack. Markus foldar. Då börjar snacket från José; "Jag känner igen en bully när jag ser en, dina marker kommer att hamna hos mig lite i taget. Akta dig för mig när jag har stor stack, ni har inte en chans" etc etc. Fakking drgymuppo deluxe med andra ord.

Några händer senare är det samma scenario. Markus höjer utg och José synar från sb. Floppen kommer 9-7-2. Markus betar och José degar och låter käften gå givetvis. Markus synar och José slänger nöjd upp 9-7 för top tvåpar. Markus kastar utan en min upp 9-9 för topset. Bye bye José! Han sa inte mycket då kan jag meddela. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om sambon har gjort ett halvår i costarica, och därmed kan spanska hyggligt, så är det jäkligt sweet att du uppdaterar oss med det fräschaste Jennez, much obliged :-D

 

Hade en sån där mupp vid bordet i tallinn (där jag f.ö satt inklämd mellan valterego och skanke). När han till slut satt och sjöng "I will call everything becuase I only have 8 Bb left" i BB så var det jäkligt skönt att hitta QQ samtidigt som han vek upp 1010. Bye bye, din estniske fåne :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om sambon har gjort ett halvår i costarica, och därmed kan spanska hyggligt, så är det jäkligt sweet att du uppdaterar oss med det fräschaste Jennez, much obliged :-D

 

Hade en sån där mupp vid bordet i tallinn (där jag f.ö satt inklämd mellan valterego och skanke). När han till slut satt och sjöng "I will call everything becuase I only have 8 Bb left" i BB så var det jäkligt skönt att hitta QQ samtidigt som han vek upp 1010. Bye bye, din estniske fåne :-P

 

Eller glasögotorsten som han igentligen hette....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...