Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Har alla redan teamat upp för CC-turren? This is school all over again.
Vadå, ska din rumpa anlända Sverige till påsk??? Isådana fall måste vi ju lösa deltagarantal till din fördel. Och nej, ingen teambuilding har skett än, såvitt jag vet. Om inte bröderna omalley tvunget måste spela ihop dvs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå, ska din rumpa anlända Sverige till påsk??? Isådana fall måste vi ju lösa deltagarantal till din fördel. Och nej, ingen teambuilding har skett än, såvitt jag vet. Om inte bröderna omalley tvunget måste spela ihop dvs.

 

Coinflip om jag är i gbg då men det hade ju varit skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, klockan är bara 0815 och jag har redan gjort bort mig mer än nödvändigt. Samtal till it-supporten nedan...

 

tf- Hej, jo, jag har en hyfsat ny jobbdator här som jag behöver bränna en fil till dvd-skiva på.

 

support - Ja?

 

tf - Jo, när jag trycker på knappen på dvdbrännaren så surrar den bara till men släden åker inte ut.

 

support - Hur menar du nu? Släden?

 

tf - Ja, alltså, det händer inget förutom att det bara surrar till. Du vet, den där släden som ska åka ut som man lägger dvdskivan i.

 

support - Ja, det är ju inte säkert att din dator har en sån släde?

 

tf - Jo, men jag tittar ju på den just nu!

 

support - Jag menar, inmatningsfunktionen på din dators dvdbrännare är kanske som den på en bilstereo. Alltså, du matar bara in skivan i fronten.

 

tf - ... ... ...

 

tf - Ja, det här var ju jävligt pinsamt.

 

support - Det är lugnt, vi är vana.

 

Hero!

 

Hade ett liknande när jag skulle hjälpa till 1:st line var bara förvirrad om: "Det finns bara ett hål (kvar) dår man ska sätta i skivan". Både han och jag far lite fundersamma av det för det ska mycket till att man snor & skuvar loss en DVD från en dator obemärkt.

 

När jag väl är framme och pratar med tanten med problemet kommer det fram att allt är ok men honodjuret + hennes gubbe han en bärbar där man sätter i skivan på några pillemojs.

 

Hon fattade inte min vink om hur hon brukar sätta i skivorna i vanliga cd-spelaren heller. Vissa dagar önskar jag att jag inte existerade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nordicbet nämns inte en enda gång i artikeln. Fail.... :-D

 

Ja oj vad det svider... Nä, det enda som svider här är brännan. :mrgreen:

 

Ok, det svider lite att de jävla mupparna drar ut som jagvetfanintevadochjagharaldrigsettngtliknande. Lisa är dock kvar i turren med lite drygt 50 spelare kvar. Själv åkte jag efter fem timmar och det utan att ha sett ett par över 8-8. Remarkabelt på min ära.

 

En annan sak som var ganska remarkabel var att när jag kom till bordet vid turneringsstart satt där bara tre andra spelare (svenskar alla tre). Oh yes, blindstjälarpartaj tänkte vi men icke sa nicke. De andra stackarna var inte ens utställda och vi tillkallade då turneringsledaren och undrade om vi skulle spela fyrhandat utan andra stackar trots att alla andra bord var mer eller mindre fulla. "Ja" blev det märkliga svaret och han hävdade att platserna var för lateregs och att de skulle komma snart.

Vi undrade givetvis om han skojade. Nej, det var så de gjorde på WSOP påstod han. Då blev jag tokförbannad. Har fan aldrig hört något så korkat i hela mitt liv. Gubbfan blev också förbannad och hämtade regelboken och påpekade att lateregs ska ha startstack när de kommer in i matchen, alltså inte blindas bort. Självfallet är det så men den jävla sopan fattade inte skillnaden mellan lateregs och redan registrerade spelare som kommer sent. "Hur ska jag veta vilka som är reggade" undrade han då. "Om du inte har en lista med namnen på de registrerade spelarna borta vid registreringsdisken så vill jag ha inköpet tillbaka" svarade jag. "I annat fall får du balansera borden din dumme fan".

 

Just då dyker det upp ytterligare två spelare till vårt bord. Vi undrar då om vi måste lägga blinds ifall vi inte sitter vi bordet. "Nej" sa den totalt tappade turneringsledaren. Så visst, vi fyra svenskar ställde oss upp och de två andra spelarna satt som fågelholkar. Turneringsledaren tyckte att vi kunde spela men vi ville inte spela shorthanded så vi stod kvar för att markera att dumfan var helt ute och cyklade. Han fattade fortfarande inte.

Till slut kom de sista spelarna till bordet och vi satte oss och körde igång - 10 min efter alla andra.

 

Jag åkte ut efter fem timmar; kortdöd [insert regular whajn] etc etc, osv osv.

 

Sedan var det dags för cashgame; kortdöd [insert regular whajn] etc etc, osv osv.

 

Back ca en lax dolares tot så nu får det fan räcka. Imorgon blir det sol, pool och gratissprit för hela jävla slanten. Eller... Det kostar ingen slant, men ni fattar.

 

Natti

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidare till dag 2.

36 spelare kvar. Jag är short, så det blir till att jobba klonken imorgon! Nu ska här sussas :)

Heja heja! Snyggt av minimedia att få med ditt namn fem ggr och samma citat två ggr. Dudes are on top of things :mrgreen:

 

Klonka in en itm!

 

Och glöm inte tobleronen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alles! :)

 

TF - Toblerone ska du få! Påminn mig bara så jag inte äter upp den själv ;)

 

Fö. Bilder på min syster kommer inte läggas upp här 8-)

 

Jag kan bjuda på en bild som tog igår tidigt på morgonen. Den blev en panikbild som skulle tas för AB, hann inte mer än att klä på mig sen skulle den mejlas in. Blek ser man ut också, men jag är faktiskt skiiiitbrun :mrgreen:

 

26822_367151846385_621296385_4181815_8253143_n.jpg

 

Övrig info: klockan är 10.45 här. Ska slappa lite på rummet med den härliga AC´n sen blir det ut och svalka sig i poolen för att inte smälta bort helt utomhus... Turren fortsätter 14.00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter Lisas hårda ord i artikeln så förväntar jag mig att hon kör över det lätta motståndet :P

 

*host, harkel* Ja, nu var det ju alltså jag som sa de orden. :oops: Lisa satt och lirade när AB ringde så jag var ju tvungen att hitta på ngt.

I min iver över Lisas framgångar tog jag också ett last longer bet på $200 där jag spelade Lisa mot en annan svensk. Båda två är kvar, båda två är short, men den andre leder knappt.

Poker är som Kinderägg: Spännande, nåt man kan leka med och choklad! Okej, inte choklad men vad fan, det lät bra först.

 

Sen hör det också till saken att det är en hel del skandinaver här och de flesta är riktigt duktiga spelare. Det är den lokala fisken vid $1-2 borden som suger hästballe. Men dra ut kan de sannerligen göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såjaaa! 8 pers kvar och FT startar imorgon. Lillklonken på att bubblan sprack med 2 som bustade samtidigt :mrgreen:

5 av 8 kvar är svenskar. Gulligt var också att Humberto Brenes kom fram och gratulerade mig till FT.

 

Lite hypad på lycka och mojitos nu.. Sovdags.

 

Over and out :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såjaaa! 8 pers kvar och FT startar imorgon. Lillklonken på att bubblan sprack med 2 som bustade samtidigt :mrgreen:

5 av 8 kvar är svenskar. Gulligt var också att Humberto Brenes kom fram och gratulerade mig till FT.

 

Lite hypad på lycka och mojitos nu.. Sovdags.

 

Over and out :-D

Fanken vad kul med FT, stort gratz Lisa!!!

 

Hand 4 hand, tripreport pls ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...