Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Haha. Sitter och tänker på att tatueringsfolket förmodligen tänker att de som ogillar tanken på en gigantisk bild på Björn Rosengren över 15% av kroppsytan är smaklösa och stela :)
Jag har svårt att tänka mig en sexigare bild än så här stirra tillbaka från någons ryggtavla:

Bjorn_Rosengren_thumb.jpg

 

Självfallet med extra tribals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jävligt att du anmäler dig till den turre hos miketime som jag måste skippa i år, eury :-(

 

Apropå livespel, omalley och hans bror planerar ju att komma till Gbg och spela den 2a april. Vi som tänker hänga på kanske skulle ta och organisera oss lite? Vi bör ju se till att vi är jämna par om inte annat. FYI, ni som var med senast hos mike vet vilka enorma donkiklonk-skillz jag besitter så, beroende på om Fru Fortuna är med mig eller ej, är jag antingen jättebäst eller jättesämst att ha som partner vid borden. Hursom, vi borde börja styra upp det här inom en vecka för att kunna boka plats...

 

*fake-edit* Vilket Civilization ska man värma upp med inför höstens Civ V?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå livespel, omalley och hans bror planerar ju att komma till Gbg och spela den 2a april. Vi som tänker hänga på kanske skulle ta och organisera oss lite? Vi bör ju se till att vi är jämna par om inte annat.

 

Det vore helt klart trevligt om vi blev ett gott gäng.

Turren börjar 18.00 tror jag så ett sammanträffande på ett lämpligt hak innan vore najs.

 

Sen om någon har tips på billigt boende helst hyfsat nära CC så hojta till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vore helt klart trevligt om vi blev ett gott gäng.

Turren börjar 18.00 tror jag så ett sammanträffande på ett lämpligt hak innan vore najs.

 

Sen om någon har tips på billigt boende helst hyfsat nära CC så hojta till!

 

 

Mikes alternativ ser ju helt klart intressant ut. Ska själv kolla upp om det finns möjlighet att låna lya av nån polare. Kollar det och återkommer.

 

Vad gäller pregame-öl så kör vi på Ölrepubliken. Bra burgare, massvis med mumsig malt och ligger 200m från CC.

 

*hotelledit* Hotellet som mike länkade till är promenadavstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För jävligt att du anmäler dig till den turre hos miketime som jag måste skippa i år, eury :-(

 

Apropå livespel, omalley och hans bror planerar ju att komma till Gbg och spela den 2a april. Vi som tänker hänga på kanske skulle ta och organisera oss lite? Vi bör ju se till att vi är jämna par om inte annat. FYI, ni som var med senast hos mike vet vilka enorma donkiklonk-skillz jag besitter så, beroende på om Fru Fortuna är med mig eller ej, är jag antingen jättebäst eller jättesämst att ha som partner vid borden. Hursom, vi borde börja styra upp det här inom en vecka för att kunna boka plats...

 

*fake-edit* Vilket Civilization ska man värma upp med inför höstens Civ V?

 

Dundertråkigt att du och flera andra profiler inte dyker upp. Men det här är första gången jag verkligen kan, och vill inte fortsätta tacka nej. Jag får väl åka ner och gula bönderna, för att sedan återkomma när du är med? :)

 

Jag har börjat spela Civ IV igen. För den som inte spelat sedan ettan är det ohyggligt mycket att sätta sig in i, är osäker på hur inlärningskurvan ser ut där. Det är dock utan tvekan värt det. Har lirat alla delar ganska mycket (trean minst) och tycker fyran är klart mest spelvärd, inte minst med tanke på allt vad moddar heter.

 

Jag har precis börjat lira någon som heter Rise of Mankind (eller något liknande), som i princip är Civ IV med dubbelt så mycket uppfinningar, enheter, wonders osv. Väldigt kul när det vanliga spelet gått i stå. Utöver detta finns ju moddar som är totalt annorlunda, fantasyvarianter osv. Kanske inte renässans, men man tar det man får?

 

Jag kanske bara är lat, men jag har inte orkat sätta mej in i Civ 4 riktigt. Civ 3 är ju kul, men mil från fyran som det kändes det lilla jag spelat fyran...

Hur femman blir vågar jag inte ens tänka på :P

 

Det var så länge sedan jag spelade trean nu att jag knappt minns vad som utmärkte den. Kultur och uppgraderbara trupper fanns va? Och de där generalerna?

 

Angående Civ V så har jag delvis hunnit smälta att man bara ska få ha en enhet per ruta. Jag har ingen aning om hur det kommer fungera rent praktiskt, men jag antar att det inte är en klar försämring - här har jag tillit till utvecklaren. Att man går över till hexagonalt är också bra. Likaså att femman ska vara den modvänligaste delen hittills.

 

Jag har bara kört civ1. The original! 15år sedan?

 

1991, är jag ganska säker på. Appropå ettan så har jag ännu inte kunnat smälta att när Civilization valdes in i den hall of fame som IGN (tror jag) startat så var det inte Amgiaversionen. Det var heller inte PC-versionen. Det var den till SNES. SNES. SNES.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alltid älskat Civ-spelen det är en klar favorit. Nu för tiden med jobb, småbarn och nätpoker har jag inte så mycket tid till spel som tar lång tid, så jag kör Civilization Revolution på min iPod touch, perfekt om man har 15-30 min över då och då.

 

Men jag kommer naturligtvis skaffa Civ V när det kommer.

 

Appropå Heroes och Might & Magic (ett annat favoritspel, jag gillar turnbaserat), det är inte någon ny utgåva på gång där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettesjutton alltså, har för mig att den ursprungliga utvecklaren inte längre är inblandad, därav att HOMM V är i det närmaste horribelt.

 

Men har du spelat King's Bounty: The Legend? Det är ju något av en reprequel. King's Bounty släpptes ursprungligen i början av 90-talet och agerade (väldigt tydlig) inspirationskälla till det första HOMM.

 

Legend kom häromåret, ryskutvecklat, och är riktigt hyggligt. Det är ju lite som HOMM fast med bara en hjälte och inga städer.

 

Det släpptes också nyligen en expansion kallad The Armored Princess, som jag inte hunnit testa ännu. Eller...den är väl inte släppt på engelska i Europa tror jag, men...det går ju att komma runt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läget i Costa Rica Puntarenas är stabiiiiilt. Vi bor på Hilton Double Tree Resort precis vid havet. Man hör vågorna ända in på hotellrummet, det är rätt avslappnande faktiskt.

Varmt är det här också, runt 37grader på dagen och inte mycket svalare på kvällarna. Vi ligger och plaskar i poolbaren mest hela dagarna för att inte smälta bort helt och hållet, nackdelen är att vi har bränt oss rätt rejält (vissa mer än andra) även fast vi rockar spf30 ;)

Det är all inclusive på hotellet så vi räknar kallt med att ha gått upp +7kg tills vi åker hem!

 

Vi testade på lite cg igår med de lokala förmågorna, de kan vara de fiskigaste jag någonsin mött live :mrgreen:

Egentligen är jag emot att spela poker medans vi är här (i paradiset ffs!) men med det här värdet är det nästan en dödssynd att inte lira!

Imorgon börjar main event med buy in på $1500 och det kommer bli ca 180 startande.

 

På återseende! Nu ska jag springa iväg till hotellfrukosten och äta min special custom made omelett med färskpressad apelsinjuice.. mmmm...

 

Här kommer en bild på vår dagliga hang out:

 

20100310194.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vettesjutton alltså, har för mig att den ursprungliga utvecklaren inte längre är inblandad, därav att HOMM V är i det närmaste horribelt.

 

Men har du spelat King's Bounty: The Legend? Det är ju något av en reprequel. King's Bounty släpptes ursprungligen i början av 90-talet och agerade (väldigt tydlig) inspirationskälla till det första HOMM.

 

Legend kom häromåret, ryskutvecklat, och är riktigt hyggligt. Det är ju lite som HOMM fast med bara en hjälte och inga städer.

 

Det släpptes också nyligen en expansion kallad The Armored Princess, som jag inte hunnit testa ännu. Eller...den är väl inte släppt på engelska i Europa tror jag, men...det går ju att komma runt.

 

 

Tack för tipset, det ska jag kolla upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dundertråkigt att du och flera andra profiler inte dyker upp. Men det här är första gången jag verkligen kan, och vill inte fortsätta tacka nej. Jag får väl åka ner och gula bönderna, för att sedan återkomma när du är med? :)
Självklart ska du ha möjlighet att få rensa västkust-filé, inget snack om den saken. Så jäkla beigt att missa dig bara. 95% av nöjet är att träffa folk, inte floppar :-P

 

Jag har alltid älskat Civ-spelen det är en klar favorit. Nu för tiden med jobb, småbarn och nätpoker har jag inte så mycket tid till spel som tar lång tid, så jag kör Civilization Revolution på min iPod touch, perfekt om man har 15-30 min över då och då.

 

Men jag kommer naturligtvis skaffa Civ V när det kommer.

 

Appropå Heroes och Might & Magic (ett annat favoritspel, jag gillar turnbaserat), det är inte någon ny utgåva på gång där?

Efter att jag la nätpokern på is har jag upptäckt hur sjukt mycket tid jag faktiskt [slösade] la på det. Nu hinner jag både träna och lira mina gamla pc-spel, win-win-win.

 

Men har du spelat King's Bounty: The Legend? Det är ju något av en reprequel. King's Bounty släpptes ursprungligen i början av 90-talet och agerade (väldigt tydlig) inspirationskälla till det första HOMM.

 

Legend kom häromåret, ryskutvecklat, och är riktigt hyggligt. Det är ju lite som HOMM fast med bara en hjälte och inga städer.

 

Det släpptes också nyligen en expansion kallad The Armored Princess, som jag inte hunnit testa ännu. Eller...den är väl inte släppt på engelska i Europa tror jag, men...det går ju att komma runt.

Har för mig att nån tipsade mig om Kings Bounty för ett par månader sen men jag glömde bort att kolla upp det = jag har något vettigt att göra ikväll :-D

 

highballer-skryt
Alltså, en portion av mig vill bara göra allt för att dissa det där men kan fan inte, you're good people ;-) Ha det jäkligt skönt och köp hem en taxfreesize-toblerone till mig!

 

*jolly roger-edit* The Legend och Armored Princess på ingång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fan vad solen tar här nere!

 

Har varit fun and games hela dagarna. Vanligtvis hänger vi i poolbaren och njuter av gratis drinkar och gratis mat från snackbaren. Sedan blir det lite vad man vill på kvällen. Dinner, poker etc.

 

Igår åkte vi in till Puntrenas för att shoppa. Utbudet var väl ganska skralt men vi fann vad vi kom dit för; kepsar och allehanda solskyddande attiraljer. Vi hittade dessutom en "FunStation", helt ekelt en ripoff av PlayStation 1. :mrgreen: $14 var det nästan värt bara för att ha den som kul grej men jag kom fram till att det var bättre att ta en bild än att släpa på den.

 

funstation.jpg

 

Bara för att rub it in lite mer så postar jag en bild på utsikten från restaurangen.

 

utsikt.jpg

 

Ikväll blir det cocktail-party på stranden och sedan ska vi krossa de lokala mupparna som faktiskt lyckades plocka $300 av mig igår med hemska utdragningar. Idag ska händerna stå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att påminna både mig själv och er igen så borde jag definitivt kunna vara med då. Sen om någon borde vilja spela med mig är en annan femma.
Såvitt jag vet gäller följande:

 

- omalley

- omalleys bror

- sandsater

- miata

- crappy

- tf

 

Crappy har inte löst frågan på hemmafronten än men jag tar för givet att han gör det. Om det här håller så är vi sex st, jämnt och fint :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, klockan är bara 0815 och jag har redan gjort bort mig mer än nödvändigt. Samtal till it-supporten nedan...

 

tf- Hej, jo, jag har en hyfsat ny jobbdator här som jag behöver bränna en fil till dvdskiva på.

 

support - Ja?

 

tf - Jo, när jag trycker på knappen på dvdbrännaren så surrar den bara till men släden åker inte ut.

 

support - Hur menar du nu? Släden?

 

tf - Ja, alltså, det händer inget förutom att det bara surrar till. Du vet, den där släden som ska åka ut som man lägger dvdskivan i.

 

support - Ja, det är ju inte säkert att din dator har en sån släde?

 

tf - Jo, men jag tittar ju på den just nu!

 

support - Jag menar, inmatningsfunktionen på din dators dvdbrännare är kanske som den på en bilstereo. Alltså, du matar bara in skivan i fronten.

 

tf - ... ... ...

 

tf - Ja, det här var ju jävligt pinsamt.

 

support - Det är lugnt, vi är vana.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...