Gå till innehåll

Skönheten och Odjuren


Othello

Recommended Posts

  • Svars 9,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • Jennez

    1468

  • Ola Brandborn

    1056

  • TotalFarsa

    1010

  • Liza

    862

Top Posters In This Topic

Ok, visst ska idioter som ställer sig i vägen för annan trafik ha böter. Likaså de som ställer sig på handikapprutor eller där det är parkeringsförbud etc etc.

Men nu var det utanför en stormarknad. Det står skyltat att man måste ha p-skiva (vilket jag som sagt har men glömde ställa in) men det är ju BARA för att de jävlarna ska kunna lappa de stackarna som råkar glömma.

Jag får alltså p-böter på en parkeringsplats avsedd för kunder till stormarknaden - som jag ju var.

Om jag var du, vilket jag nästan är, så skulle jag handla någon annanstans i ett par veckor, show them! Dessutom borde berörda parter få betala böter motsvarande implied odds när det är dåligt skyltat, översnöat etc. Dom ska fasiken inte kunna ha kakan och äta den också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis Ola till nytt jobb, men framförallt grattis till Paf för en kanonvärvning! Hoppas att du lyckas styra upp sidan ordentligt nu, jag misstänker att du kommer att boosta deras antal svenska spelare ordentligt. Får du spela PPC:n nu jag har för mig att du konkade en biljett dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kulig helg som inleds med att jag kör in bilen i en betonggris i Vällingby. Höger fram på kofångaren åt helvete. Till mitt försvar såg betonggrisen ut som en snöhög som jag trodde att Forden skulle kunna ta sig igenom på sin väg ut ur en rundpall i syfte att undvika mötande trafik.

Ska in på verkstan på måndag för domen. Under 10k = worth it! Över 10k = Någon som vill köpa en Ford?

 

mag-logo-685x293.jpg

 

Som om inte Murphy hade lagfört mig nog så har jag fått en rolig förkylning med snor i massor och mild hosta. Ovanpå det så läste jag om spelet MAG på nätet och blev så till mig i trasorna att jag rejsade till affären och inhandlade. En mindre besvikelse måste jag säga. Visst, 256 spelare simultant online i varje strid, intressant system med befälsordning osv men grafiken och banorna lämnar en hel del att önska. Roligare än CoD's multiplayer men om man redan har CoD behöver man definitivt inte MAG.

 

mag.first.screen.490.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste veckan har inneburit en halvering av online-rullen. Good times. Det enda positiva en rejäl gulning skulle innebära är väl att man skulle få tid att ta tag i allt annat man försummat. Som träning och diverse hobbyprojekt. Kanske ska låta kvällens projekt bli Operation Gula Rulle? :mrgreen:

 

Här kommer Dagens Nördiga Nyhet.

 

Wil Wheaton heading back to "Big Bang"

Former Star Trek: The Next Generation cast member Wil Wheaton will reprise his guest starring role on The Big Bang Theory.

 

Wheaton's first guest appearance on the CBS comedy helped boost its ratings by 15% in the 18-34 demographic last October.

 

According to TV Guide, the actor will return as an evil version of himself and nemesis to Sheldon (Jim Parsons).

 

"Even though my personal motto is 'Don't Be A Dick', I've wanted to play an arch enemy for pretty much my entire career," he posted on his personal blog.

 

Wheaton added that he will tape his spot on March 2.

 

Japp, Wil Wheatons gästframträdande på Big Bang rankar jag som bästa avsnittet i serien.

 

Wil-Wheaton-Big-Bang.jpg

 

Avslutningen är helt fakking episk.

 

big-bang-theory-3.jpg

 

 

Vet du inte vem Wil Wheaton är? Skämmes ta mig fan.

 

wheaton.jpg

Wesley Crusher - Star Trek TNG

 

9f9dd229039a.jpg

Wtf!!??

 

Han skriver en blogg som är rätt kul, stundtals.

 

Länky clicky bloggy

 

En annan från TNG som använder sociala medier är Brent Spiner på Twitter aka

 

Brent+Spiner+66148397550.jpg

 

Andra som gästspelat på BBT är:

 

big_bang_theory_vengeance_formulation_1.jpg

Katie Sackhoff aka Starbuck i BSG

 

tbbt3.jpg

Summer Glau - aka tween-terminatorn från TSCC

 

big_bang_theory_jiminy_conjecture_1.jpg

Lewis Black - irriterande komiker

 

bigbang.jpg

George Smooth - astrofysiker och nobelprisvinnare

 

Nu får man ta tag i dagen. Ska plocka med familjen till simhallen om en stund. Laters drar vi igång Gula Rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omfg, nu kan jag plocka easy points här. Jag har faktiskt träffat Wil Wheaton! Och nej, inte "träffat" som att jag såg honom på stan. Jag gjorde en förstklassig intervju med honom för First Poker för några år sedan och sedan spelade vi mörkpoker. Jag vann!

 

Det sjuka var att det var en sån där "journalistträff" med en massa andra (mer eller mindre pokerspelande) kändisar ([extra brag]including Ben Affleck [/extra brag]) men ingen verkade fatta vem Wil var så jag fick honom för mig själv i en hel timme! :mrgreen: Givetvis var det filmen Stand by me som jag mindes honom från. Fick där och då veta att han varit med i Star Trek också men sån smörja skiter man ju i.

 

Och btw, vi hade nästan sex också! Men bara nästan.

 

Edit: Det mest intressanta med Wil var att han nyligen hade gift sig med en tjej som hade barn sedan tidigare. Inget konstigt med det i sig men han snackade oavbrutet om plastdottern som om hon vore hans egen. Imponerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...