Gå till innehåll

Eastgates Skatte-Badbeat.


superted016

Recommended Posts

  • Svars 58
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eastgate säger i en dansk intervju att han flyttade till England för att komma undan beskattningen. Not a very good answer. Tror han tyvärr får räkna med att bli bad beatad.

 

I Sverige gäller för att man ska vara helt avflyttad att man inte får ha någon anknytning kvar till landet, dvs ingen lägenhet, ingen fru bosatt i landet, inga andra egendomar, inget företag, etc, etc.

 

Gäller det inte att man ska ha bott i det andra landet i totalt mer än sex månader under ett kalender år för att man inte ska räknas som skattepliktig i hemlandet (Sverige)?

 

Om det är så i Danmark också så är han ju rätt körd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det inte att man ska ha bott i det andra landet i totalt mer än sex månader under ett kalender år för att man inte ska räknas som skattepliktig i hemlandet (Sverige)?

 

Om det är så i Danmark också så är han ju rätt körd.

 

Tja, det är väl ungefär det jag säger också och såvitt jag känner till gäller samma sak i Danmark också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller det inte att man ska ha bott i det andra landet i totalt mer än sex månader under ett kalender år för att man inte ska räknas som skattepliktig i hemlandet (Sverige)?

 

Om det är så i Danmark också så är han ju rätt körd.

 

Jag som bara har bott i Norge i 1 månad är väl inte skattepliktig i sverige Också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att danska skattemyndigheterna får någon större summa är väl inte så stor, så mycket kan vi väl enas om?

 

Jag tror tvärtom, chansen är stor att Peter Eastgate får betala åtskilliga miljoner i skatt till danska staten. Han har inte direkt underlättat för sig genom sina uttalanden i dansk media om att han har flyttat till England pga skattesituationen. Han får nog vara beredd på en strid mot danska myndigheterna och hyfsat höga advokatkostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror tvärtom, chansen är stor att Peter Eastgate får betala åtskilliga miljoner i skatt till danska staten. Han har inte direkt underlättat för sig genom sina uttalanden i dansk media om att han har flyttat till England pga skattesituationen. Han får nog vara beredd på en strid mot danska myndigheterna och hyfsat höga advokatkostnader.

 

Hur ska de kunna driva in pengarna om han helt sonika stannar i England och inte lämnar kvar några tillgångar i Danmark?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rimligen borde det vara som du säger.

 

Han får ingenting av Ladbrokespoker,jag va i Vegas med ladbrokes och han (som många fler) skrev inte på kontraktet,eftersom det bokstavligen va skit! Och han satt på final bordet med pokerstars :-D Så Ladbrokes fick inte ens "wsop champ" att glänsa med! Så är det när man snålar som poker site!

 

Ingen som hamnar på finalbordet i WSOP skulle vilja skriva på kontrakt för en site som Ladbrokes när Pokerstars,FullTilt etc kommer försöka allt för att få en hos dom!

 

Innan jag sålde mitt paket så visste jag att jag aldrig skulle skriva på Ladbrokes kontrakt efter att ha läst det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han får ingenting av Ladbrokespoker,jag va i Vegas med ladbrokes och han (som många fler) skrev inte på kontraktet,eftersom det bokstavligen va skit! Och han satt på final bordet med pokerstars :-D Så Ladbrokes fick inte ens "wsop champ" att glänsa med! Så är det när man snålar som poker site!

 

Ingen som hamnar på finalbordet i WSOP skulle vilja skriva på kontrakt för en site som Ladbrokes när Pokerstars,FullTilt etc kommer försöka allt för att få en hos dom!

 

Innan jag sålde mitt paket så visste jag att jag aldrig skulle skriva på Ladbrokes kontrakt efter att ha läst det!

 

 

Mm tyckte det var misstänksamt då han inte bar deras loggor.. Vad var det som var så dåligt med kontraktet då? Pengarna? Då borde han rimligen få mer än $1M av pokerstars mao?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm tyckte det var misstänksamt då han inte bar deras loggor.. Vad var det som var så dåligt med kontraktet då? Pengarna? Då borde han rimligen få mer än $1M av pokerstars mao?

 

Vet inte vad Pokerstars erbjuder finalister i WSOP,men att va sponsrad spelare på ladbrokes är ju inte direkt en dröm för en WSOP vinnare. Inte dom bästa turneringarna och inte heller många runners och stora vinster att kamma hem. Tror ingen WSOP finalist skulle vilja va sponsrad av Ladbrokes. Sen går ju ladbrokes ihop med microgaming i Januari så då blir det ju tillsammans med PurpleLounge,NordicBet etc

 

Bara av dom jag va med i Vegas som va där med ladbrokes så va det typ 7 som inte ville skriva på kontraktet,va ju inget speciellt. Man fick extra 1 mille dollar men dom köper ju bara in en till mindre live turrar! Tror vem som helst hellre skulle vilja vara sponsrad av en större site med mer pengar!

 

Ladbrokes har ju dragit ner alla GTD turrar på sista tiden mer och mer och mer spelare försvinner från siten,jag har haft det som min "hem site" i 6 år men också lämnat den nu. Dom har ju ekonomiska problem så tycker Eastgate gjorde helt rätt som inte signa! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Eastgate är ju ett "danskklingande" namn...;-)

 

Har han rötter från England eller har han bara bytt namn?

 

73% är ju annars ganska surt. Vet inte om det fungerar i Danmark men han borde väl kunna åka hem och "göra upp" med myndigheterna om en fast summa? Det har ju hänt i Sverige om jag inte missminner mig...

 

Daniel Bergsdorf (2005) dealde med våra myndigheter med sin vinst och betalade ett fast belopp.

 

/Joakim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad baserar du det på? Känns som du bara sitter och gissar.

 

Om det är en gissning så är det i så fall en kvalificerad gissning. Men självklart kan jag inte veta med absolut säkerhet eftersom jag inte har all fakta, inte du heller eller någon annan här för den delen. Eastgate är ju kallad till den danska Skattemyndigheten för utredning. Mina "gissningar" baserar jag på mitt resonemang tidigare i tråden om bl.a. Eastgates formella hemort samt hans avslöjande svar till dansk media om varför han stuckit till England. Tror det blir svårt för honom att komma undan beskattning faktiskt, men vi får se. Det lär ju inte vara avgjort inom den närmaste framtiden i alla fall. Skatteärenden har en viss förmåga att dra ut på tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sjukt med så höga skatter,kolla bara på Antonius..Bosatt - Monaco..Och fler lär det väl bli som flyttar från länder som betalar skatt (och efter 19 Januari lär ju hela Amerikas poker värld flytta om inte Obama hinner änra lagen) ;-)

 

Han tillträder som president den 20 Januari,

 

Vet inte vad det är för lag du pratar om men han lär få svårt att ändra den isåfall.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...