Gå till innehåll

Undervärderade Småbolag.


Recommended Posts

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har gått in i Star igen då värderingen är mycket mer attraktiv idag än när jag sålde senast samt att det kommit en del starka positiva indikationer på att ett race stundar. Tror dessutom att greklandkrisen löser sig ganska smidigt i alla fall kortsiktigt.[/QUOTE]

 

Du skrev ovanstående.....

 

Jag har också tjänat pengar på aktier, köpte förut och sålde nu +500%, sålde sen köpte tillbaka och tjänade ännu mer. Ruggigt skönt.......

 

= du förlorat jävligt mycket under det senaste raset och bara är avundsjuk...:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Star går mindre bra idag, från 21 öre till 14 öre på nån timme. Själv vågar jag inte gambla i dessa aktier även fast alla som handlar dom tjänar 100%+ varje månad :)

 

Jag sålde idag på 20 öre och vet ju exakt varför den rasade.

 

Gjorde cirka 60 % sedan jag rekade Star senast. Star är väldigt knepig just nu och vad som helst kan hända.

 

Det finns många bolag som är köpvärda i nuläget när många slaktats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sålde idag på 20 öre och vet ju exakt varför den rasade.

 

Gjorde cirka 60 % sedan jag rekade Star senast. Star är väldigt knepig just nu och vad som helst kan hända.

 

Det finns många bolag som är köpvärda i nuläget när många slaktats.

 

Idag var den omsatta volymen på Star 26k aktier. Två avslut gjordes som jag kan se på 20 öre (den tredje på 29 öre):

 

Avanza Bank AB

 

Skandinaviska Enskilda Banken AB

8 000 0,20 10:02

Nordnet Bank AB

 

Skandinaviska Enskilda Banken AB

15 000 0,20 10:02

Nordnet Bank AB

 

Avanza Bank AB

3 000 0,29 09:00

 

Är det inte lite fånigt att hissa eller dissa innehav på 5000 kr, och få detta att låta som att man är värsta börsjhajen? Grattis till ca 2k sek i vinst!

 

Man kan tjäna mycket procentuelt i dessa småaktier, pga den usla volymen. Men i kronor och ören blir du inte rik...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu ett klockrent tips från din sida.

 

För övrigt vill jag uppmana alla nybörjare att inte lyssna på ett ord psykologen skriver och dunka in pengarna i en avgiftsfri indexfond såsom avanza zero istället. Garanterat bättre EV

 

EDIT: Btw, du dodgear fortfarande Jellos fråga. Men det finns väl ingen poäng att visa de tipsen som faktiskt gick åt helvete?

 

hur har din indexfond gått?

 

mii har gått upp 115 %. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och 100 % back på det där cateringföretaget. Satsade man lika mycket i båda, är man således upp 7,5 %. Säger inte att det är dåligt, bara att det finns en annan sida av myntet också.

 

 

förstår man inte att det går att förlora kapital på värdepappersinvesteringar så skall man hålla sig borta helt. personligen tycker jag det är mycket underligt att påpeka såna självklarheter.

 

jag swingtradar främst, annars lägger jag mig inte i vad folk använder för investeringsstrategi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför förväntar du dig att det ska gå långsamt när det är vanligt att det går snabbt?

 

det var mycket makroläget och att bolaget gjort försök uppåt för att snabbt tryckas ned igen. när jag rekade här så stack kursen för att sedan gå under mitt gav när börsen rasade så jag köpte på mig mera då.

 

makroläget ligger och spökar hela tiden numera och de flesta verkar ligga på back i år så det är lynnigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej . Har några frågor, om någon kan hjälpa mig.

 

Det är så att jag har flera tusen Tellpoker aktier som man fick när man spelade på Tellpoker. Heter ju Diamondbet nu. Dessa aktier skulle ju börsnoteras för några år sen. Men som sagt ingenting har hänt. Hur skall man kunna veta hur mycket en aktie är värd? Den är ju inte handelsbar på marknaden. Fick ju ändå ca 1:- i aktieutdelning per aktie nu senast.

 

Om man ändå har andelar i Tellpoker (Diamondbet), borde man inte på något sätt ha tillgång till hur företaget går.Dvs inkomster/Utgifter. Någon slags bolagsrapport borde man ju få hemskickat.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror starkt på cdon aktien. Ligger runt 25 kr och skall upp till en 40 iallafall. Köpte i Torsdag o trots tunga börsfall så har den stått emot väldans bra:)

 

Jag +1 på den. Det kan dock ta tid pga våra orostider. Men när folk blir tryggare kommer vi att nå 35-50, garanterat.

 

Går världslanseringen av nelly.com bra så kan det bli ännu bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hej . Har några frågor, om någon kan hjälpa mig.

 

Det är så att jag har flera tusen Tellpoker aktier som man fick när man spelade på Tellpoker. Heter ju Diamondbet nu. Dessa aktier skulle ju börsnoteras för några år sen. Men som sagt ingenting har hänt. Hur skall man kunna veta hur mycket en aktie är värd? Den är ju inte handelsbar på marknaden. Fick ju ändå ca 1:- i aktieutdelning per aktie nu senast.

 

Om man ändå har andelar i Tellpoker (Diamondbet), borde man inte på något sätt ha tillgång till hur företaget går.Dvs inkomster/Utgifter. Någon slags bolagsrapport borde man ju få hemskickat.

 

Mvh

 

Mina få aktier jag hade i Tellpoker tvångsinlöstes och jag fick pengar varje kvartal under 2011.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag +1 på den. Det kan dock ta tid pga våra orostider. Men när folk blir tryggare kommer vi att nå 35-50, garanterat.

 

Går världslanseringen av nelly.com bra så kan det bli ännu bättre.

 

I rest my case, där nådde vi 52kr. Hoppas någon nappade på tipset.

 

http://di.se/Artiklar/2012/2/1/257786/Smakstart-for-borsens-konsumentbolag/?sr=23&tr=299300&rlt=0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...