Gå till innehåll

Undervärderade Småbolag.


Recommended Posts

Ett tips.

 

Kolla in orderflödena idag i HQ så får ni lite insikt i de psykologiska effekterna på en marknad.

jag kände mig rätt säker på att vi att vi skulle få se stora kursrörselser halvvägs in i IT-bubblan med...vem fan bryr sig?

tycker det är talande att du tror vi är så kognitivt utmanade att vi inte inser att marknaden inte är en perfekt reflektion av reellt värde. i sak håller jag egentligen med dig dock. jag tror det finns en del som slår index genom att exploatera irrationella agenter på marknaden. det svåra är väl att veta vilka och hur dom gör det men jag tror vi kan vara ganska säker på att du inte tillhör det gänget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Star faller nu tillbaka kraftigt vilket givetvis var skälet till att jag sålde.

 

Lustigt hur småbolagshaussare alltid har "haft rätt" i efterhand, trots att vem som helst kan läsa vad som faktiskt skrivits:

 

Spelsläppet består sannolikt av en gammal EA klassiker, Syndicate och jag gör bedömningen att kurstegringen kommer bli minst 150 % fram till spelsläpp.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt hur småbolagshaussare alltid har "haft rätt" i efterhand, trots att vem som helst kan läsa vad som faktiskt skrivits:

 

Lustigt hur småbolagshaussare alltid har "haft rätt" i efterhand, trots att vem som helst kan läsa vad som faktiskt skrivits:

 

Nu är det i och för sig helt tvärtom. Nu senast var jag till och med så snäll och sa till när jag sålde vilket var vid toppen.

 

Lustigt att du missade det.

 

Citat:

Ursprungligen postat av Rooney

Fegt!

 

vi får se om jag får rätt. jag brukar få rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det i och för sig helt tvärtom. Nu senast var jag till och med så snäll och sa till när jag sålde vilket var vid toppen.

 

Lustigt att du missade det.

 

Jag missade inte det. Tvärtom så agerar du precis enligt mallen för en oseriös haussare:

 

1. Höj ett lågomsatt småbolag till skyarna. Ge en galet hög riktkurs som i verkligheten har oerhört låg chans att någonsin nås.

 

2. Om haussandet lyckas, sälj av när det gått upp en bit (fortfarande långt under din riktkurs såklart, eftersom du inser att den är en önskedröm).

 

3. Berätta att du sålt, hur rik du blivit och hur duktig du är. Ge ingen kommentar till varför du agerar tvärs emot din ursprungliga riktkurs (i ditt fall med motiveringen "varför skulle jag?").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Det blev inte precis något rally när alliansen vann, så Ignatius "analys" gav inte ett dugg.

 

Måste få säga LOL själv. Oddsen för alliansseger var väl nere i 1,05 eller liknande dagarna före valet, så det är klart att marknaden inte hoppar till av förvåning när det blev som alla väntade sig och alliansen vann. Dock köpte jag som sagt på 4,00 och fick vara med på en fin uppgång i takt med att oddsen för alliansseger sjönk FÖRE valdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev inte precis något rally när alliansen vann, så Ignatius "analys" gav inte ett dugg.

 

Nej, den verkliga vinsten via Homemaid hade ju kommit om man förutspått Alliansseger för ett och ett halvt år sedan och köpt då.

 

Den 6:e september postade Ignatius detta och då var det väl lite sent att göra en hacka på Homemaid eftersom valsegern till stor del redan var diskonterad i kursen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Bumpar denna tråd då Starbreeze är på gång igen. Star har pressats ned 60 % sedan jag sålde och botten borde ligga här någonstans. Det är en massa triggers på gång där den största är ett spelsläpp som kommer offentliggöras inom kort.

 

Spelsläppet består sannolikt av en gammal EA klassiker, Syndicate och jag gör bedömningen att kurstegringen kommer bli minst 150 % fram till spelsläpp. En 5-6 dubblare är inte omöjlig så potentialen är mycket stor.

 

Såg att jag nämde Redlime i trådstarten. Det är alltså syndicate men är inte offentligt ännu.

 

Bumpar denna analys då den fortfarande står fast. Då kursen nu är väldigt pressad så lär uppgången bli minst 200 %.

 

Goda nyheter lär komma när som helst. VD sa i augusti att snart kommer marknadföringen börja och jag tror Redlime kommer utannonseras inom två månader. Den förra uppgången på 50 % var bara försmaken på vad som kan komma att ske.

 

Värt att notera att det kan vara ett bra tillfälle just nu att tanka då omsättningen av aktier lär öka på grund av NE til 1:1. Jag köpte själv TR och försöker även teckna utan företräde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bumpar denna analys då den fortfarande står fast. Då kursen nu är väldigt pressad så lär uppgången bli minst 200 %.

 

Goda nyheter lär komma när som helst. VD sa i augusti att snart kommer marknadföringen börja och jag tror Redlime kommer utannonseras inom två månader. Den förra uppgången på 50 % var bara försmaken på vad som kan komma att ske.

 

Värt att notera att det kan vara ett bra tillfälle just nu att tanka då omsättningen av aktier lär öka på grund av NE til 1:1. Jag köpte själv TR och försöker även teckna utan företräde.

 

Haha, du är bara en för skön forumhaussare :-)

 

När ska du svara på varför du sålde av vid 50% när uppgången skulle bli "minst 150%"? Och vad är det egentligen som "står fast" här, när dina rekommendationer svänger som vindflöjlar beroende på om du själv nyss har köpt eller sålt, och helt oberoende av dina tidigare utfästelser? Den som siktade på din målkurs från augusti har väl nu torskat ca 30% om jag inte ser fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar om starbreeze

1. redlime "kan" ge en ordentlig fart uppåt.

2. dom tappar personal till konkurrenter och personal med kunskap ÄR inte lätt att hitta.

3. dom har inget nytt projekt.

 

Jag har själv aktier i starbreeze och vill såklart de ska gå bra men jag är inte för hoppsam om att jag ska få tillbaka pengarna... tror det är dax för en ny vd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några tankar om starbreeze

1. redlime "kan" ge en ordentlig fart uppåt.

2. dom tappar personal till konkurrenter och personal med kunskap ÄR inte lätt att hitta.

3. dom har inget nytt projekt.

 

Jag har själv aktier i starbreeze och vill såklart de ska gå bra men jag är inte för hoppsam om att jag ska få tillbaka pengarna... tror det är dax för en ny vd!

 

Utannoseras redlime så är det upp 100 % på typ en dag förutsatt att det är EA som sköter marknadföringen.

 

Det är rulljans i hela spelbranschen just nu och Star har i alla fall lyckats att nyanställa då de är cirka 120 pers.

 

Nytt projekt lär ge 50-70% om den trigger kommer först.

 

VD har precis fått kraftigt förbättrade lönevilkor, någon måste i alla fall tycka han gör ett bra jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uppsidan är stor, men det är fan inte garantier på 100% upp på dagen så sluta snacka skit!

Dom är inte alls 120 pers, kolla vad dom söker på hemsidan. Det är bl.a. nyckelroller som borde vara fyllda och inte behövas efter 2 år med samma projekt!

Jaha, så att han fått bättre lönevillkor innebär automagiskt att företaget går bra, njae, men han har tydligen lyckats knepa ihop tillräckligt snygga powerpointpresentationer för att lura styrelsen.

 

SB har tappat folk som skapade grunden till SB och nu gått vidare, det var folk inom "demoscenen på 90-talet". Det var dom som gjorde SB kända genom spelet Riddick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diamyd är väl inget riktigt småbolag längre, men är ett av de svenska företag som har störst potential för närvarande. Företaget forskar på ett botemedel mot diabetes. Rätt stor grej om de lyckas - och hittills går allt bra, man är inne i fas 3-studier med sitt vaccin i USA. Och har även flera andra spännande läkemedel på gång, bland annat smärtlindring. Ryktas nu om snart listbyte och kursen har börjat röra på sig (vilket iofs händer lite då och då).

 

Kanske borde jag vara samma brm-nit på börsen som i poker, men med detta potentiella guldägg till företag har jag medvetet valt att ta ett skott med en ansenlig del av rullen.

 

Se t ex denna info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...