Gå till innehåll

Undervärderade Småbolag.


Recommended Posts

uppsidan är stor, men det är fan inte garantier på 100% upp på dagen så sluta snacka skit!

Dom är inte alls 120 pers, kolla vad dom söker på hemsidan. Det är bl.a. nyckelroller som borde vara fyllda och inte behövas efter 2 år med samma projekt!

Jaha, så att han fått bättre lönevillkor innebär automagiskt att företaget går bra, njae, men han har tydligen lyckats knepa ihop tillräckligt snygga powerpointpresentationer för att lura styrelsen.

 

SB har tappat folk som skapade grunden till SB och nu gått vidare, det var folk inom "demoscenen på 90-talet". Det var dom som gjorde SB kända genom spelet Riddick.

 

Från senaste q rapport.

 

* Antalet anställda var 118 personer per den 30 september 2010. Motsvarande siffra var 111 personer per 30 september 2009.

 

Om du är så bitter så sälj av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • Svars 153
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Har nu köp in mig ordentligt i Conpharm som är ett extremt lågt värderat läkemedelsbolag. Det är ett långsiktigt innehav och omsättningen av aktier är mycket liten. Conpharm värderas till kassan men kan få stora royalties när ett läkemedel som heter Reumacon eventuellt godkänns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Vad tror ni om Starbreeze i dagsläget??

 

Pratade med Psykologen igår som sa att vi lär se kursdrivande nyheter i april. 50% potential med neutrala nyheter - dubbla det om försäljningen ser bra ut.

 

Vad det gäller det rent tekniska har vi en dip-floor på 0,15. Säljer gör vi på 0,21 då vi har ett historiskt motstånd (3 year Maxwell-curve) och plockar upp igen på 0,17 (se x^z på rullande 3månaders).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Psykologen igår som sa att vi lär se kursdrivande nyheter i april. 50% potential med neutrala nyheter - dubbla det om försäljningen ser bra ut.

 

Vad det gäller det rent tekniska har vi en dip-floor på 0,15. Säljer gör vi på 0,21 då vi har ett historiskt motstånd (3 year Maxwell-curve) och plockar upp igen på 0,17 (se x^z på rullande 3månaders).

 

+1, men jag tror mer på ca 73 % potential och att vi plockar upp på någonstans efter 0,15 för här tappar de flesta tron på en upphämtning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv otroligt intresserad av aktier/investeringar. Dock väldigt lite kunskaper.

 

Hur har ni fått era kunskaper? Tips på bra kurser osv?

Funderat på 3årig ekonomi utbildning, men frågan är om man orkar.

 

Har sökt en distans kurs. "Aktie och värdepapper I" 2månader deltid.

Kalmar som hade den.

 

Alla tips är välkomna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv otroligt intresserad av aktier/investeringar. Dock väldigt lite kunskaper.

 

Hur har ni fått era kunskaper? Tips på bra kurser osv?

Funderat på 3årig ekonomi utbildning, men frågan är om man orkar.

 

Har sökt en distans kurs. "Aktie och värdepapper I" 2månader deltid.

Kalmar som hade den.

 

Alla tips är välkomna.

 

Jag läste den kursen, sen var det nästan raka spåret. Gäller att tänka mycket själv och lyssna på de riktigt duktiga, som psykologen. Han är närmast en gud i sammanhanget. En tradevärldens hjort anno 2007.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste den kursen, sen var det nästan raka spåret. Gäller att tänka mycket själv och lyssna på de riktigt duktiga, som psykologen. Han är närmast en gud i sammanhanget. En tradevärldens hjort anno 2007.

 

Tackar :)

Japps kör in allt jag kommer över på Avanza.

Hur tyckte du den kursen var?

Den verkade väldigt populär. Såg det var 500pers som sökte den förra terminen.

 

Hoppas verkligen jag kommer in. Går väl iofs att köpa böckerna om läsa själv så gott det går, om man inte får plats.

 

Om man vill sikta in sig på aktier/investeringar finns det bättre alternativ

än en vanlig 3års ekonomi utb.? Har inte matte C såklart, så måste fixa det innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :)

Japps kör in allt jag kommer över på Avanza.

Hur tyckte du den kursen var?

Den verkade väldigt populär. Såg det var 500pers som sökte den förra terminen.

 

Hoppas verkligen jag kommer in. Går väl iofs att köpa böckerna om läsa själv så gott det går, om man inte får plats.

 

Om man vill sikta in sig på aktier/investeringar finns det bättre alternativ

än en vanlig 3års ekonomi utb.? Har inte matte C såklart, så måste fixa det innan.

 

Verkar vara en intressant kurs. Är själv inne på liknande tänk. Kommer söka lite program/kurser med ekonomisk inriktning. Är det någon som har några fler liknande tips på kurser som kan vara värda att kolla upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv otroligt intresserad av aktier/investeringar. Dock väldigt lite kunskaper.

 

Hur har ni fått era kunskaper? Tips på bra kurser osv?

Funderat på 3årig ekonomi utbildning, men frågan är om man orkar.

 

Har sökt en distans kurs. "Aktie och värdepapper I" 2månader deltid.

Kalmar som hade den.

 

Alla tips är välkomna.

 

Jag har själv tagit en kandidatexamen vid Karlstad Universitet och det finns en lärare där inom nationalekonomi som är mycket duktig och erfaren när det gäller aktier. Karl-Markus Modén heter han. Han kan nog uppfattas som något socialt missanpassad men han sitter på mycket kunskap. Jag har även pluggat finans vid Lunds universitet så då vet du vad jag jämför med ;) Vet inte riktigt vilka kurser som de erbjuder med honom men jag läste en på mitt tredje år som hette nåt i stil med Risk, Försäkring och Derivat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några andra rekommendationer i dagsläget bland de lite mindre bolagen med högre risk??

 

Ponera att erbjuder dig en helt riskfri investering (garanterad av alla världens stater) som ger dig 10% inflationsjusterat varje år. Accepterar du erbjudandet får du endast spara i denna produkt resten av livet. Du får inte investera i något annat alls utan bara gnetspara varje månad i denna produkt. Det står dig fritt att använda räntan hur du vill, du kan närsomhelst sälja av produkten osv.

 

Skulle du ta det erbjudandet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är själv otroligt intresserad av aktier/investeringar. Dock väldigt lite kunskaper.

 

Hur har ni fått era kunskaper? Tips på bra kurser osv?

Funderat på 3årig ekonomi utbildning, men frågan är om man orkar.

 

Har sökt en distans kurs. "Aktie och värdepapper I" 2månader deltid.

Kalmar som hade den.

 

Alla tips är välkomna.

 

 "Det spelar ingen roll hur länge du har pluggat. All kunskap som man får i skolan kan man egentligen bara slänga ut genom fönstret."

 

http://www.svd.se/naringsliv/n-cover-son-0700_6076589.svd

 

det är kul när andra bekräftar det, trial and error är det som gäller. inte hålla på med för många branscher.

 

när det gäller mindre bolag så måste man förstå småspararna, större bolag proffsanalytikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...