Plupp Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 du är inte ensam, jag kan heller inte komma åt neteller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Kan inte ansluta till neteller just nu... Tänkte bara kolla om jag är ensam om detta, oangenäma, problem The Open Account, Sign In, and Transaction Processing portions of the NETELLER site are temporarily unavailable. We are currently working to resolve the issue. We apologize for the inconvenience. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 21 September , 2005 Rapport Share Postad 21 September , 2005 Tack, Plupp/Tandemcykeln... Då var det inte bara jag... Det värmde /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ralph247 Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 En snabb (dum?) fråga: är neteller gratis? Dvs det kostar inget i månaden eller dylikt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lantash Postad 22 September , 2005 Rapport Share Postad 22 September , 2005 En snabb (dum?) fråga: är neteller gratis? Dvs det kostar inget i månaden eller dylikt? Det är gratis ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ribberfors Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Jag använder mig av netellers debitcard. Maxuttaget på alla bankomater i sverige ligger på, om jag förstått det rätt, på 5000 kr. Man får göra två maxuttag i veckan och således max 40 000 kr/mån. Har jag rätt så långt? Går det att få ut mer kontanter genom att tex ta en tur till åland och ta ut i deras automater? Eller har utländska banker liknande/gemensamma regler vad det gäller maxuttag? Ingen som har info ang. uttag utomlands med neteller debitcard? plzzzzz... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plantinga Postad 24 September , 2005 Rapport Share Postad 24 September , 2005 Kan man ha flera Neteller konton? Jag skulle vilja ha ett eget konto för spel på icke-EU sajter, som jag kan använda debitcard till, alternativt webb-handla upp vinsterna med (på mitt nuvarande konto kommer alla pengar ifrån EU-sajter, och förs sedan över direkt till mitt bankkonto på FSB). Vet inte om jag är paranoid, men tycker det skulle kännas skönt att vara på den säkra sidan, om jag nu skall börja spela på utomeuropeiska sajter. Om detta inte går, eller om risken för att få skattemyndigheten på sig ändå inte skulle minska (t.ex genom att de ändå får nys om mitt andra netellerkonto genom att de ser mitt första) finns det då någon liknande tjänst som går att använda på många pokerrum? (PAYPAL skall visst inte vara någon höjdare). Vad säger ni, är detta en galen idé? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilp3 Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller? Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller? Tack! Själv fick jag också ett telefonnummer att ringa när jag skulle bekräfta mina bankuppgifter. Kom ingenstans på det numret och gav upp efter 2 veckor mailade med Neteller-supporten. Får klara mig utan det helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller? Tack! Hur ser nummert ut? Är lättare att hjälpa dig om du skriver in exakt hur det stå. Ringer du från mobilen är det +[landskod] som gäller och från fasta är det 00[landskod] om jag minns rätt. Landskoderna hittar du i telefonkatalogen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Kan man ha flera Neteller konton? Nej, du kan inte ha fler neteller-konton. Startar du ett nytt stängs det gamla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller? Tack! Jag ringde numret jag fick av supporten och hamnade någon helt annanstans. Jag hann säga typ "Hi, My name is Joa.." innan jag fick svaret "You want to call neteller? THIS IS NOT NETELLER!" Så tror numret som de ger ut kan missuppfattas lite (uppenbarligen har personen som har numret blivit trakasserad av NETeller-användare förut). Sedan letade jag lite i dessa trådar och fick fram rätt nummer och allt gick bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Hej! Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller? Tack! Jag ringde numret jag fick av supporten och hamnade någon helt annanstans. Jag hann säga typ "Hi, My name is Joa.." innan jag fick svaret "You want to call neteller? THIS IS NOT NETELLER!" Så tror numret som de ger ut kan missuppfattas lite (uppenbarligen har personen som har numret blivit trakasserad av NETeller-användare förut). Sedan letade jag lite i dessa trådar och fick fram rätt nummer och allt gick bra. Du skulle inte vilja PM:a mig det rätta numret Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
joeki Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Sitter inte hemma nu, men det gör jag om cirka 1 timme. Jag PMar numret så fort jag är hemma om ingen postat det före mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Sitter inte hemma nu, men det gör jag om cirka 1 timme. Jag PMar numret så fort jag är hemma om ingen postat det före mig. Tackar på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cheunce Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Sitter inte hemma nu, men det gör jag om cirka 1 timme. Jag PMar numret så fort jag är hemma om ingen postat det före mig. Ännu bättre är att skriva det i tråden eftersom det säkert är fler som kommer att behöva det. Maila även netellers support och berätta om problemet så att de stackaren sm får en massa telefonsamtal slipper det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Okej..nu har ja läst igenom nästan hela denna tråd och vill ha svar på en fråga: Jag har caschat in pengar genom visa men måste ta ut via neteller. på http://www.poker.com Behöver ja skicka in leg och kort kopia till neteller lr klarar ja mig utan att göra de.. om ja bara vill ta ut och inte sätta in pengar? Tack för svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rai Postad 27 September , 2005 Rapport Share Postad 27 September , 2005 Var kan man se IBAN numret till Nordea? Och * Optional - Swift (BIC) Code Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rob72 Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Var kan man se IBAN numret till Nordea?Och * Optional - Swift (BIC) Code Det enklaste är att kontakta banken för att få IBAN-koden till ditt konto. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Så här tar man reda på uppgifterna Neteller behöver för Skandiabanken: IBAN: Logga in på http://www.skandiabanken.se med ditt personnummer och din personliga kod. Klicka sedan på det kontonummer du vill ha betalningen till. Välj "Betalningar", "Utlandsbetalningar" och slutligen "Ankommande Betalning". Där finns alla de uppgifter du kan tänkas behöva. SWIFT: SKIASESS Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jot Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Var kan man se IBAN numret till Nordea? "Vill du veta IBAN för ditt eget konto, gå in i Internetbanken och titta under Villkor för ditt konto eller kontakta ditt kontor eller vår kundtjänst 0771 - 22 44 88." enligt den här sidan. Och * Optional - Swift (BIC) Code NDEASESS enligt den här sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sommar Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Var kan man se IBAN numret till Nordea?Och * Optional - Swift (BIC) Code Mailade nordeas kundtjänst och fick detta till svar. Gick rätt lätt då "Hej Patrik Vid överföring till Nordea Bank i Sverige ska BIC-koden NDEASESS följt av IBAN-nummer anges. Är du ansluten till vår Internettjänst kan du få reda på ditt IBAN den vägen (du måste ha kort eller engångskoder, det räcker inte med den förenklade tjänsten). I menyn väljer du konton, klicka sedan på det konto pengarna ska sättas in på och välj villkor längst ner i bilden. Om du får kontoutdragen per post finner du även informationen om IBAN där. Du kan även få IBAN-numret via Kundcenter på telefon 0771-22 44 88, öppet vardagar 08.00-20.00." Edit: Varför e jag alltid så seg? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Lite smått orolig: Gjorde ett uttag för ett par dagar sedan från pokersajt till neteller och skulle idag kolla om insättningen gjorts, men fick meddelandet: "An error has been encountered The account you are trying to log into has been closed due to automated features we have in place which close accounts based on certain criteria. Please contact the NETELLER Security Department at 00.800.7767.6343 (press option 0 and then option 2) or you can email us at admin@neteller.com. We apologize for any inconvenience." Har detta hänt någon innan? Jag har nyligen flyttat till en ny adress kan det ha något med saken att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
highbury90 Postad 28 September , 2005 Rapport Share Postad 28 September , 2005 Läst det mesta i tråden och upptäckt att liknande hönt andra. Mitt nästa problem är att telefonnummret inte fungerar. Har testat både mobil och från hemtelefon, med och utan nollor. Någon som vet exakt vilket nummer man ska knappa in? Mycket tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sisko Postad 29 September , 2005 Rapport Share Postad 29 September , 2005 Från vanlig telefon slår du (00 för utlandet, 1 för USA): 001800... Från mobil (slå alltså in +et för utlandssamtal): +1800... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts