Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ja har en fråga. ber om ursäkt om de tagits upp tidigare men ja har i alla fall inte hittat det. tänkte att ja har lirat poker på en del sidor som man ska inte behöva betala skatt på, men om man gör utbetalnignarna från neteller till sitt bankkonto ska man då bli tvungen att betala skatt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va f*n, har nu nästan fått rätt på mitt Neteller konto. I sista steget under Verify Bank Account så ska man fylla i Select Bank Account. Där står en 0. före rutan som man ska fylla i, som jag fattade det skulle man fylla i sitt bankkontonr. här men det var tydligen inte så. Vad ska man fylla i där? Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va f*n, har nu nästan fått rätt på mitt Neteller konto. I sista steget under Verify Bank Account så ska man fylla i Select Bank Account. Där står en 0. före rutan som man ska fylla i, som jag fattade det skulle man fylla i sitt bankkontonr. här men det var tydligen inte så. Vad ska man fylla i där? Tacksam för hjälp!

Där skall du fylla i det belopp som NETEller has satt in på ditt konto.

Det är en tvåstegsprocess. Först ger du de alla detaljer kring bank och konto. Sen sätter de in ett litet belop (under 1 krona) och när du ser det efter ca 5 bankdagar kan du verifiera kontot.

Du skall ange beloppet i kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men va f*n, har nu nästan fått rätt på mitt Neteller konto. I sista steget under Verify Bank Account så ska man fylla i Select Bank Account. Där står en 0. före rutan som man ska fylla i, som jag fattade det skulle man fylla i sitt bankkontonr. här men det var tydligen inte så. Vad ska man fylla i där? Tacksam för hjälp!

Där skall du fylla i det belopp som NETEller has satt in på ditt konto.

Det är en tvåstegsprocess. Först ger du de alla detaljer kring bank och konto. Sen sätter de in ett litet belop (under 1 krona) och när du ser det efter ca 5 bankdagar kan du verifiera kontot.

Du skall ange beloppet i kronor.

 

aha okej, då blir det ingen poker ikväll då :(

 

tack för svaret, nu är även jag med på det hela... :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Godafton pokervänner.

 

Har en fråga, beställde ett kort i förrgår. Och nu undrar jag om någon skulle kunna måtta mellan pekfingret och tummen vilket som tar längst tid innan pengarna dyker upp, att vänta på kort och kod eller att göra en överföring till mitt bank konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en fråga. Hur långt tid tar det när man flyttar över pengar från sin bank in till Neteller? Kommer de in direkt eller? Vet inte om det var det som Hagabo också undrade över!?

 

1-4 bankdagar. Jag har kört över pengar från SEB till NETellers bankkonto två gånger. Det har tagit en och två bankdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en fråga. Hur långt tid tar det när man flyttar över pengar från sin bank in till Neteller? Kommer de in direkt eller? Vet inte om det var det som Hagabo också undrade över!?

 

1-4 bankdagar. Jag har kört över pengar från SEB till NETellers bankkonto två gånger. Det har tagit en och två bankdagar.

 

Men vad allt ska ta tid, tid är pengar :D

 

Fixade Neteller i söndags, de har ännu inte gjort den där insättningen på mitt konto så jag kan inte komma igång. Sen ska man vänta ytterligare 1-4 dagar innan man kan börja lira, åh så jobbigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en fråga. Hur långt tid tar det när man flyttar över pengar från sin bank in till Neteller? Kommer de in direkt eller? Vet inte om det var det som Hagabo också undrade över!?

 

1-4 bankdagar. Jag har kört över pengar från SEB till NETellers bankkonto två gånger. Det har tagit en och två bankdagar.

 

Jo då det var ungefär vad jag undrade. tackar tandemcycklen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en fråga. Hur långt tid tar det när man flyttar över pengar från sin bank in till Neteller? Kommer de in direkt eller? Vet inte om det var det som Hagabo också undrade över!?

 

1-4 bankdagar. Jag har kört över pengar från SEB till NETellers bankkonto två gånger. Det har tagit en och två bankdagar.

 

Men vad allt ska ta tid, tid är pengar :D

 

Fixade Neteller i söndags, de har ännu inte gjort den där insättningen på mitt konto så jag kan inte komma igång. Sen ska man vänta ytterligare 1-4 dagar innan man kan börja lira, åh så jobbigt...

 

Hmm, du behöver väl bara registera ditt konto då du vill TA UT pengar. För att sätta in pengar från din Internetbank följer du bara NETEllers instruktioner och gör en bankgirobetalning från din Internetbank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte föra över en summa från mitt neteller-konto till mitt bankkonto. Är det någon vänlig själ som kan tala om för mig vilken avgift som tillkommer. Har hört ngt om $22 per $1000 men vet inte om det stämmer. Hur är växlingskursen?

 

Tack på förhand!

 

Goda nyheter, avgiften är $1 oavsett storlek på överföringen. Växlingskursen vet jag inte helt säkert. Jag gjorde min senaste överföring förra lördagen och skrev då upp SEBs avistakurs. Pengarna kom i torsdags men jag vet inte hur mycket (har bara sett saldot på kontot). Jag kan återkomma om detta.

 

Jaså? Jag gick just igenom depositförfarandet från Internetbank till NETEller och de hävdade att de använde en genomsnittlig bankväxlingskurs + ATT NETELLER TOG 1.9% i växlingsavgift. Så 19$ på 1000$ blir väl avgiften vad jag förstår.

Bäst är kanske att skaffa ett bankkonto i Euro fast då tar väl den svenska banken motsvarande avgift?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska ta ut 2000$ från mitt konto på Neteller och funderar över alternativet check. Någon som tagit ut med check? Hur fungerade det?

 

Vad skulle exempelvis hända om min check skulle komma bort i posthanteringen?

 

sluta fundera på det alternativet om du inte känner för att ha maximalt med krångel och betala dyra pengar till svenska banker.

 

Sök lite på forumet så förstår du vad jag menar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även jag har en fråga. Hur långt tid tar det när man flyttar över pengar från sin bank in till Neteller? Kommer de in direkt eller? Vet inte om det var det som Hagabo också undrade över!?

 

1-4 bankdagar. Jag har kört över pengar från SEB till NETellers bankkonto två gånger. Det har tagit en och två bankdagar.

 

varför kör man in pengar till netteller från sitt bankkonto kan man inte bara sätta in på en pokersite med visa och när man tar ut kör man till netteller eller är det något ja missat ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför kör man in pengar till netteller från sitt bankkonto kan man inte bara sätta in på en pokersite med visa och när man tar ut kör man till netteller eller är det något ja missat ?

 

Jo, det brukar fungera så att man får ta ut det man satt in med VISA tillbaka till kortet. Överskottet kan man sedan köra över till NETeller.

 

Jag körde över pengar till NETeller via bank för att jag ville göra på det sättet. :) Det fungerar bra i alla fall. Det lärde jag mig av historian.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför kör man in pengar till netteller från sitt bankkonto kan man inte bara sätta in på en pokersite med visa och när man tar ut kör man till netteller eller är det något ja missat ?

 

Jo, det brukar fungera så att man får ta ut det man satt in med VISA tillbaka till kortet. Överskottet kan man sedan köra över till NETeller.

 

Jag körde över pengar till NETeller via bank för att jag ville göra på det sättet. :) Det fungerar bra i alla fall. Det lärde jag mig av historian.

jo men ja menar att om ja sätter in 100 $ med visakortet och spelar upp mig till 150 då kan ja för dom 150 till netteller eller ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MJ skrev:

Tjopang skrev:

Hej!

Tänkte föra över en summa från mitt neteller-konto till mitt bankkonto. Är det någon vänlig själ som kan tala om för mig vilken avgift som tillkommer. Har hört ngt om $22 per $1000 men vet inte om det stämmer. Hur är växlingskursen?

 

Tack på förhand!

 

 

Goda nyheter, avgiften är $1 oavsett storlek på överföringen. Växlingskursen vet jag inte helt säkert. Jag gjorde min senaste överföring förra lördagen och skrev då upp SEBs avistakurs. Pengarna kom i torsdags men jag vet inte hur mycket (har bara sett saldot på kontot). Jag kan återkomma om detta.

 

Doc skrev:

Jaså? Jag gick just igenom depositförfarandet från Internetbank till NETEller och de hävdade att de använde en genomsnittlig bankväxlingskurs + ATT NETELLER TOG 1.9% i växlingsavgift. Så 19$ på 1000$ blir väl avgiften vad jag förstår.

Bäst är kanske att skaffa ett bankkonto i Euro fast då tar väl den svenska banken motsvarande avgift?

 

Har inte en susning om hur man trixar med quotes och andra grejer, men men.

 

Nu var det iofs fråga om överföring FRÅN neteller TILL bankkonto och inte tvärtom. Men samma avgifter kanske gäller från bägge hållen? Det måste väl finnas någon som kan bekräfta/dementera eller finns det ingen vinnande spelare här? ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...