Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag använder mig av netellers debitcard. Maxuttaget på alla bankomater i sverige ligger på, om jag förstått det rätt, på 5000 kr. Man får göra två maxuttag i veckan och således max 40 000 kr/mån. Har jag rätt så långt?

 

Går det att få ut mer kontanter genom att tex ta en tur till åland och ta ut i deras automater? Eller har utländska banker liknande/gemensamma regler vad det gäller maxuttag?

 

Ingen som har info ang. uttag utomlands med neteller debitcard? :roll:

 

plzzzzz... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man ha flera Neteller konton?

 

Jag skulle vilja ha ett eget konto för spel på icke-EU sajter, som jag kan använda debitcard till, alternativt webb-handla upp vinsterna med (på mitt nuvarande konto kommer alla pengar ifrån EU-sajter, och förs sedan över direkt till mitt bankkonto på FSB).

 

Vet inte om jag är paranoid, men tycker det skulle kännas skönt att vara på den säkra sidan, om jag nu skall börja spela på utomeuropeiska sajter.

 

Om detta inte går, eller om risken för att få skattemyndigheten på sig ändå inte skulle minska (t.ex genom att de ändå får nys om mitt andra netellerkonto genom att de ser mitt första) finns det då någon liknande tjänst som går att använda på många pokerrum? (PAYPAL skall visst inte vara någon höjdare).

 

Vad säger ni, är detta en galen idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller?

 

Tack!

 

Själv fick jag också ett telefonnummer att ringa när jag skulle bekräfta mina bankuppgifter. Kom ingenstans på det numret och gav upp efter 2 veckor mailade med Neteller-supporten. Får klara mig utan det helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller?

 

Tack!

 

Hur ser nummert ut? Är lättare att hjälpa dig om du skriver in exakt hur det stå.

 

Ringer du från mobilen är det +[landskod] som gäller och från fasta är det 00[landskod] om jag minns rätt. Landskoderna hittar du i telefonkatalogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller?

 

Tack!

Jag ringde numret jag fick av supporten och hamnade någon helt annanstans. Jag hann säga typ "Hi, My name is Joa.." innan jag fick svaret "You want to call neteller? THIS IS NOT NETELLER!"

 

Så tror numret som de ger ut kan missuppfattas lite (uppenbarligen har personen som har numret blivit trakasserad av NETeller-användare förut).

 

Sedan letade jag lite i dessa trådar och fick fram rätt nummer och allt gick bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag har försökt att ringa till Neteller men kommer inte ut på linjen. Måste man slå något landsprefix eller nått liknande för att komma fram. Vad slår ni för nummer när ni ska ringa till Neteller?

 

Tack!

Jag ringde numret jag fick av supporten och hamnade någon helt annanstans. Jag hann säga typ "Hi, My name is Joa.." innan jag fick svaret "You want to call neteller? THIS IS NOT NETELLER!"

 

Så tror numret som de ger ut kan missuppfattas lite (uppenbarligen har personen som har numret blivit trakasserad av NETeller-användare förut).

 

Sedan letade jag lite i dessa trådar och fick fram rätt nummer och allt gick bra.

 

Du skulle inte vilja PM:a mig det rätta numret :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter inte hemma nu, men det gör jag om cirka 1 timme. Jag PMar numret så fort jag är hemma om ingen postat det före mig.

 

Ännu bättre är att skriva det i tråden eftersom det säkert är fler som kommer att behöva det. Maila även netellers support och berätta om problemet så att de stackaren sm får en massa telefonsamtal slipper det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej..nu har ja läst igenom nästan hela denna tråd och vill ha svar på en fråga:

 

Jag har caschat in pengar genom visa men måste ta ut via neteller.

http://www.poker.com

 

Behöver ja skicka in leg och kort kopia till neteller lr klarar ja mig utan att göra de.. om ja bara vill ta ut och inte sätta in pengar?

 

Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här tar man reda på uppgifterna Neteller behöver för Skandiabanken:

 

IBAN:

Logga in på http://www.skandiabanken.se med ditt personnummer och din personliga kod. Klicka sedan på det kontonummer du vill ha betalningen till. Välj "Betalningar", "Utlandsbetalningar" och slutligen "Ankommande Betalning". Där finns alla de uppgifter du kan tänkas behöva.

SWIFT: SKIASESS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var kan man se IBAN numret till Nordea?

Och * Optional - Swift (BIC) Code

 

Mailade nordeas kundtjänst och fick detta till svar. Gick rätt lätt då :)

 

"Hej Patrik

 

Vid överföring till Nordea Bank i Sverige ska BIC-koden NDEASESS följt av

IBAN-nummer anges.

 

Är du ansluten till vår Internettjänst kan du få reda på ditt IBAN den vägen

(du måste ha kort eller engångskoder, det räcker inte med den förenklade

tjänsten). I menyn väljer du konton, klicka sedan på det konto pengarna ska

sättas in på och välj villkor längst ner i bilden.

 

Om du får kontoutdragen per post finner du även informationen om IBAN där.

 

Du kan även få IBAN-numret via Kundcenter på telefon 0771-22 44 88, öppet

vardagar 08.00-20.00."

 

Edit: Varför e jag alltid så seg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite smått orolig: Gjorde ett uttag för ett par dagar sedan från pokersajt till neteller och skulle idag kolla om insättningen gjorts, men fick meddelandet:

 

"An error has been encountered

 

The account you are trying to log into has been closed due to automated features we have in place which close accounts based on certain criteria.

 

Please contact the NETELLER Security Department at 00.800.7767.6343 (press option 0 and then option 2) or you can email us at admin@neteller.com.

 

We apologize for any inconvenience."

 

 

Har detta hänt någon innan? Jag har nyligen flyttat till en ny adress kan det ha något med saken att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...