Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om jag reggar mitt bankkonto (IBAN) på neteller. Vad är då avgiften för att föra över pengar till det? Hur lång tid tar det och så vidare.

 

1$ i avgift. Dessutom tillkommer växlingsavgift om ditt konto har annan valuta än NETeller kontot (ett par % har jag för mig).

Tar 3-5 bankdar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta står på första sidan när du klickat på Withdrawal:

 

"NEW!!

- Withdrawals for European Union residents will be in EUR. "

 

 

Kommer det här att göra att växelkursen försämras om pengarna först växlas till euro och sedan till SEK?

 

Är det någon som nyligen tagit ut pengar till bankkonto och vad fick ni för kurs? (relaterat till dollarns dagskurs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta står på första sidan när du klickat på Withdrawal:

 

"NEW!!

- Withdrawals for European Union residents will be in EUR. "

 

 

Kommer det här att göra att växelkursen försämras om pengarna först växlas till euro och sedan till SEK?

 

Är det någon som nyligen tagit ut pengar till bankkonto och vad fick ni för kurs? (relaterat till dollarns dagskurs)

 

Så har det varit hela tiden. Vet inte varför det står så. Räkna med knappt 4% i växlingsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare tänkte byta pokersida och har tagit ut pengar till mitt kreditkort (går bara o sätta in pengarna genom neteller) så nu har jag registrerat ett neteller acount, men saken är ju den att neteller tar 3.9%, så frågan är vilket är det bästa sättet att få in pengarna på neteller, gå igenom en pokersida ? bankkonto ?

 

 

tack på förhand ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fundering.

 

Sitter med ett neteller konto som jag gjort deposit på hos partypoker. Är så att jag nu har skaffat ett nytt partypoker konto, så vill nu har in mina pengar från mitt NEteller till nya partypokerkontot. Kan alltså inte göra deposit med det jag har nu då det redan är använt.

 

Kan man göra ett nytt Netellerkonto för att sedan göra en memberstransfer och köra in det på partypoker? Minns inte om man måste verifiera sitt ID direkt man gör första överföring till neteller (var typ 1år sen jag startade kontot :P)? för isf är jag juh rökt då mitt ID redan är verifierat med ett annat konto.

 

*edit* pga innehåll jag får dumma frågor om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart borta från spelandet nu och beslutade mig för att spela bestpokers sign up. Jag dumpade in 140 och allt gick bra, och nu vill jag casha ut mina vinster.

 

När jag försöker ta ut allthop står det "the ammount exeeds the maximum limit you can withdraw to neteller". Vafan tänkte jag som har premium account.

 

Efter att ha testat ett tag kom jag på att jag kunde casha ut så mycket om jag satte in, som det beukar vara med kreditkort.

 

Jag gjorde det, och nu vill jag ta ut resten, men tro fan tt jag fortfarande bara kan ta ut så mycket som jag satte in.

 

Måste jag ta ut hela rullen från bestpoker i portioner av 140€? I sånna fall är ju neteller ett jävla skämt nu för tiden.

 

tacksam för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart borta från spelandet nu och beslutade mig för att spela bestpokers sign up. Jag dumpade in 140 och allt gick bra, och nu vill jag casha ut mina vinster.

 

När jag försöker ta ut allthop står det "the ammount exeeds the maximum limit you can withdraw to neteller". Vafan tänkte jag som har premium account.

 

Efter att ha testat ett tag kom jag på att jag kunde casha ut så mycket om jag satte in, som det beukar vara med kreditkort.

 

Jag gjorde det, och nu vill jag ta ut resten, men tro fan tt jag fortfarande bara kan ta ut så mycket som jag satte in.

 

Måste jag ta ut hela rullen från bestpoker i portioner av 140€? I sånna fall är ju neteller ett jävla skämt nu för tiden.

 

tacksam för svar

 

Är det inte vara Best Pokers 10 Euro avgift som spökar. Du har bara rätt till ett gratis uttag per månad, sen kostar det 10 Euro och då kan du ju bara ta ut allt utom 10 Euro. På sidan för uttag så skall du se avgiften de vill ha. Jag blev tvungen att vänta 30 dar sen kunde jag ta ut rubbet (dep + bonus + vinst) på NETeller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte vara Best Pokers 10 Euro avgift som spökar. Du har bara rätt till ett gratis uttag per månad, sen kostar det 10 Euro och då kan du ju bara ta ut allt utom 10 Euro. På sidan för uttag så skall du se avgiften de vill ha. Jag blev tvungen att vänta 30 dar sen kunde jag ta ut rubbet (dep + bonus + vinst) på NETeller.

 

nej det är inte avgiften. Jag vet att man har rätt til lett gratis uttag per månad men jag väljer att betala 10 € för att få ut dom nu.

 

Det verkar som jag kan göra hur många uttag jag vill, men jag kan bara ta ut 140 åt gången. Om det är någon slags ny policy B2B har så är det slutspelat där för min del. Om det är något som jag avskyr så är det när man fråntas befälet över sina egna stålar ...morr

 

jag ska skicka ett mail till bestpoker så får vi se vad dom säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu uppgraderar till Premier Account ska jag konfirmera deras microdeposit.

Ska jag göra det i lokal valuta eller i USD?

Jag har ju mitt bankkonto i SEK och NETeller i USD.

Microdepositen de gjorde syns i banken som en insättning på 0.30 SEK men omräknat i USD blir det ung. 0.0382.

Ringde banken och frågade om de kunde se det exakta USD beloppet men de sa att det var redan växlat till SEK när insättningen nådde dem.

 

Frågan är alltså:

När jag confirm:ar ska jag då ange

1. 0.30

eller

2. 0.0382

 

"Svara snabbare, jag e kändis för fan!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu uppgraderar till Premier Account ska jag konfirmera deras microdeposit.

Ska jag göra det i lokal valuta eller i USD?

Jag har ju mitt bankkonto i SEK och NETeller i USD.

Microdepositen de gjorde syns i banken som en insättning på 0.30 SEK men omräknat i USD blir det ung. 0.0382.

Ringde banken och frågade om de kunde se det exakta USD beloppet men de sa att det var redan växlat till SEK när insättningen nådde dem.

 

Frågan är alltså:

När jag confirm:ar ska jag då ange

1. 0.30

eller

2. 0.0382

 

"Svara snabbare, jag e kändis för fan!"

 

Jag skrev det som det stod i kontoutdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag nu uppgraderar till Premier Account ska jag konfirmera deras microdeposit.

Ska jag göra det i lokal valuta eller i USD?

Jag har ju mitt bankkonto i SEK och NETeller i USD.

Microdepositen de gjorde syns i banken som en insättning på 0.30 SEK men omräknat i USD blir det ung. 0.0382.

Ringde banken och frågade om de kunde se det exakta USD beloppet men de sa att det var redan växlat till SEK när insättningen nådde dem.

 

Frågan är alltså:

När jag confirm:ar ska jag då ange

1. 0.30

eller

2. 0.0382

 

"Svara snabbare, jag e kändis för fan!"

 

Skriv i 30.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har lite frågor, håller på att öppna ett konto hos Neteller.

 

*när man ska uppgradera kontot till "Enhanced". är det bra?

*Bankomatkortet man får...har det några avgifter?

*Vad är IBAN Number? hos Handelsbanken??

 

Som jag förstått det så tar Neteller ut en viss procent. Så att man ska sätta in från sitt bankkonto till poksiterna men casha ut till netteller och i sin tur föra över till bankkontot? Eller hur gör man hela förloppet smartast om man ska hoppa runt mellan olika sidor...??

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har lite frågor, håller på att öppna ett konto hos Neteller.

 

*när man ska uppgradera kontot till "Enhanced". är det bra?

*Bankomatkortet man får...har det några avgifter?

*Vad är IBAN Number? hos Handelsbanken??

 

Som jag förstått det så tar Neteller ut en viss procent. Så att man ska sätta in från sitt bankkonto till poksiterna men casha ut till netteller och i sin tur föra över till bankkontot? Eller hur gör man hela förloppet smartast om man ska hoppa runt mellan olika sidor...??

 

MVH

 

Hjälper dig med IBAN nummer i alla fall:

 

Iban hos Handelsbanken

 

Resten av svaren hittar du garanterat i Netellertrådarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...