Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet inte om det har nåt att göra med att morsan jobbar på nordea... (banken kanske inte tar ut några avgifter).

 

Hahaha.

 

Min morsas kusin jobbar också på Nordea och jag slipper självklart avgifter. Dessutom har jag sluppit könssjukdomar under 2005, så nu hänger han som en lyckoamulett runt halsen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

Det kan vara så att de vill att du ska ange hur mycket de satte in i dollar (om så är fallet ringer du din bank eller väntar några dagar på en bekräftelse som banken automatiskt skickar med posten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

Det kan vara så att de vill att du ska ange hur mycket de satte in i dollar (om så är fallet ringer du din bank eller väntar några dagar på en bekräftelse som banken automatiskt skickar med posten).

För mig var det beloppet i SEK. 0,29 SEK i mitt fall om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte berätta om min lite absurda NETeller situation.

 

Först hade jag ett konto med basvaluta euro. Jag spelar mest på Party pch var inte alls nöjd med deras växlingsavgift på 1,9% varje gång jag satte in/tog ut pengar.

Skapade då enligt instruktion nytt konto med basvaluta USD. Det gamla stängdes utan förvarning och pengarna som fanns där har jag inte sett röken av (mikroskopiskt belopp, men ändå).

 

Nu börjar det roliga:

Jag tänkte nu ta ut pengar från Party till NETeller, men Party har registrerat mitt gamla NETeller konto och pay-pro som sköter deras betalningar hävdar att de inte kan registrera om manuellt (skitsnack). De ber mig göra en insättning på Party med mitt nya NETeller konto så att det blir registrerat.

Problemet är att mitt nya NE konto är tomt! Nåja, jag sätter väl in 20$ från mitt visa. REJECT! Med sammaVisa som fungerade utmärkt mot gamla kontot.

Mail till support på NE, inget svar. De som alltid svarat inom 1 timme på gamla kontot!

 

Samtidigt har jag en pending withdrawal från Best Poker där jag av misstag angett mitt gamla NE konto!! Får besked idag att Best Poker satt in pengar på mitt gamla avslutade NE konto! Hur sjutton kan det ske. Sätta in pengar på ett avslutat konto!

Idag får jag mail från NE att pengar har satts in på mitt gamla konto men det kan jag fortfarande inte accessa eftersom det är avslutat. Suck.

Har nu 3 mail pending på mitt nya konto och NE som brukar svara så snabbt.

Har mitt gamla konto förvandlats till ett svart hål för pengar och mitt nya till ett svart hål för supportmail?

 

Summa summarum: Kan inte flytta pengar från Party och Empire pga gammal registrering av stängt konto. Best Poker har satt in pengar på stängt konto och dessa är försvunna. Supporten svarar inte på mail angående mitt nya konto.

När skall NE användning börja gå smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

 

Du kanske gjorde som jag och missa att man bara ska skriva in 42 och inte 0.42. Tog ett tag för mig innan jag fattade varför det inte funka : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

 

Du kanske gjorde som jag och missa att man bara ska skriva in 42 och inte 0.42. Tog ett tag för mig innan jag fattade varför det inte funka : )

 

Skönt att veta att jag inte var ensam om det misstaget:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte berätta om min lite absurda NETeller situation.

 

Först hade jag ett konto med basvaluta euro. Jag spelar mest på Party pch var inte alls nöjd med deras växlingsavgift på 1,9% varje gång jag satte in/tog ut pengar.

Skapade då enligt instruktion nytt konto med basvaluta USD. Det gamla stängdes utan förvarning och pengarna som fanns där har jag inte sett röken av (mikroskopiskt belopp, men ändå).

 

Nu börjar det roliga:

Jag tänkte nu ta ut pengar från Party till NETeller, men Party har registrerat mitt gamla NETeller konto och pay-pro som sköter deras betalningar hävdar att de inte kan registrera om manuellt (skitsnack). De ber mig göra en insättning på Party med mitt nya NETeller konto så att det blir registrerat.

Problemet är att mitt nya NE konto är tomt! Nåja, jag sätter väl in 20$ från mitt visa. REJECT! Med sammaVisa som fungerade utmärkt mot gamla kontot.

Mail till support på NE, inget svar. De som alltid svarat inom 1 timme på gamla kontot!

 

Samtidigt har jag en pending withdrawal från Best Poker där jag av misstag angett mitt gamla NE konto!! Får besked idag att Best Poker satt in pengar på mitt gamla avslutade NE konto! Hur sjutton kan det ske. Sätta in pengar på ett avslutat konto!

Idag får jag mail från NE att pengar har satts in på mitt gamla konto men det kan jag fortfarande inte accessa eftersom det är avslutat. Suck.

Har nu 3 mail pending på mitt nya konto och NE som brukar svara så snabbt.

Har mitt gamla konto förvandlats till ett svart hål för pengar och mitt nya till ett svart hål för supportmail?

 

Summa summarum: Kan inte flytta pengar från Party och Empire pga gammal registrering av stängt konto. Best Poker har satt in pengar på stängt konto och dessa är försvunna. Supporten svarar inte på mail angående mitt nya konto.

När skall NE användning börja gå smidigt.

 

För alla som legat sömnlösa och oroat sig för hur det skall gå för mig, så kan jag berätta att jag nu ringt in och verifierat mitt nya konto och de då kunde flytta alla pengar från det gamla. Då kunde jag göra en deposit på Party och Empire så att mitt nya konto registrerades och därefter fungerade withdrawal till rätt NETeller konto.

Slutet gott allting gott.

Däremot vet jag fortfarande inte varför min Visa deposit på NE vägrades.

Någon annan som råkat ut för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

Det kan vara så att de vill att du ska ange hur mycket de satte in i dollar (om så är fallet ringer du din bank eller väntar några dagar på en bekräftelse som banken automatiskt skickar med posten).

För mig var det beloppet i SEK. 0,29 SEK i mitt fall om jag minns rätt.

 

Beloppet varierar för alla ifall det inte var klart. Och sen funkade det för mig att ange beloppet i SEK. Dock måste man akta sig lite för "0," som står före fältet så att man inte råkar skriva en till nolla så det blir "0,0,29" t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som tagit ut från Neteller till bankkonto den senaste tiden och kan säga hur länge det tog? Kan man räkna med att ha pengarna inom 2 veckor?

 

Tog ut förra veckan vill jag minnas till bankkonto. Tog fyra dar. beställde kortet förr förra veckan det tog åtta dagar innan det damp ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När neteller skulle kolla att allt stämmde med mina bankuppgifter satte de in 42 öre på mitt konto, när jag gick in på neteller och skrev det står det att det inte stämmer överänns med deras info. Någon som varit med om det här?

 

Du kanske gjorde som jag och missa att man bara ska skriva in 42 och inte 0.42. Tog ett tag för mig innan jag fattade varför det inte funka : )

 

Skönt att veta att jag inte var ensam om det misstaget:)

 

same thing here :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet någon butik där man kan handla grejor med neteller, tex dvd filmer, kläder, pokermarker ja allt möjligt?

 

Står någonstans i tråden, vad jag minns så finns det en del som säljer men det var väl inte någon som levererar till Europa. Men du kan ju köpa Poker office o Pokertracker via Neteller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna fråga kanske har kommit upp tidigare...

 

Jag använder mig av netellers debitcard. Maxuttaget på alla bankomater i sverige ligger på, om jag förstått det rätt, på 5000 kr. Man får göra två maxuttag i veckan och således max 40 000 kr/mån. Har jag rätt så långt?

 

Går det att få ut mer kontanter genom att tex ta en tur till åland och ta ut i deras automater? Eller har utländska banker liknande/gemensamma regler vad det gäller maxuttag?

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...