Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

ok, tack. Det låter ändå lite farligt. Jag tänkte försöka föra över pengar från mitt SEB-konto till hans NETeller istället.

 

"Med Internet banking så sätter du in på Netellers svenska konto hos SEB, det kostar inget men tar ca. 4 bankdagar för pengarna att nå till Neteller konto. " - taget ur FAQ.

 

Jag undrar om nån kan ge mig lite mer info om var i SEB man går och gör det? som utlandsbetalning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"Med Internet banking så sätter du in på Netellers svenska konto hos SEB, det kostar inget men tar ca. 4 bankdagar för pengarna att nå till Neteller konto. " - taget ur FAQ.

 

Jag undrar om nån kan ge mig lite mer info om var i SEB man går och gör det? som utlandsbetalning?

 

Gå in på Netellers sida och följ guiden. Sedan gör du precis samma sak som när du betalar räkningar. Du betalar alltså in till Netellers svenska bankkonto. Fyll i ditt Netellernummer som avsändare.

 

Jag har fyllt på Neteller två gånger via bank. Båda gångerna satte jag in pengar under helgen. Ena gången hade jag pengarna på måndag kväll, andra gången på tisdag kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte i morse att mitt neteller är spärrat. Skriver in ett mail och frågar vad som står på och ber dem låsa upp kontot. Får ett svarsmail som säger att de måste ringa mig och ber mig svara på när de kan ringa upp. De har dock inte ringt upp mig.

 

Någon som vet vad som kan vara fel? Och måste jag ringa dem själv får att få kontot upplåst innom rimlig tid. Har inte ens loggat in från någon annan dator än min egen så jag har lite svårt att se vad som skulle kunna vara fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat neteller men har lite frågor angående "Bank account details".

 

1. Bank Code/Sort Code - vad ska man fylla i där?

 

2. Branch Code - vad ska man fylla i där?

 

3. Check Digit - vad ska man fylla i där?

 

Kanske bara jag som är lite trög men jag skulle uppskatta lite hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat neteller men har lite frågor angående "Bank account details".

 

1. Bank Code/Sort Code - vad ska man fylla i där?

 

2. Branch Code - vad ska man fylla i där?

 

3. Check Digit - vad ska man fylla i där?

 

Kanske bara jag som är lite trög men jag skulle uppskatta lite hjälp.

 

Det lättaste är förmodligen att ta reda på ditt IBAN (kolla med banken t ex), då tror jag inte du behöver fylla i dessa uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga. Märker pokersiter(t.ex. empire) om man använder samma neteller-konto till två olika pokerkonton?

Skulle gärna vilja veta detta för empire, stars och party. Vet inte om det här är rätt tråd men jag ger ett försök

Hehe, det kan du lita på att dom gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis skaffat neteller men har lite frågor angående "Bank account details".

 

1. Bank Code/Sort Code - vad ska man fylla i där?

 

2. Branch Code - vad ska man fylla i där?

 

3. Check Digit - vad ska man fylla i där?

 

Kanske bara jag som är lite trög men jag skulle uppskatta lite hjälp.

 

Det lättaste är förmodligen att ta reda på ditt IBAN (kolla med banken t ex), då tror jag inte du behöver fylla i dessa uppgifter.

 

Ska maila min bank och höra, men ingen annan som kan ge mig lite hjälp? Bankfolk brukar ju vara så sjukt långsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska maila min bank och höra, men ingen annan som kan ge mig lite hjälp? Bankfolk brukar ju vara så sjukt långsamma.

Vad har du för bank?

Testa att googla på [banknamn] iban, eller sök efter iban på bankens hemsida.

 

Hittar inte det någonstans, har även googlat det. Jag har Handelsbanken, så om någon har Handelsbankens IBAN någonstans så skriv gärna det här. Tackar på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska maila min bank och höra, men ingen annan som kan ge mig lite hjälp? Bankfolk brukar ju vara så sjukt långsamma.

Vad har du för bank?

Testa att googla på [banknamn] iban, eller sök efter iban på bankens hemsida.

 

Hittar inte det någonstans, har även googlat det. Jag har Handelsbanken, så om någon har Handelsbankens IBAN någonstans så skriv gärna det här. Tackar på förhand.

 

Kanke här. Sök på IBAN,hittade de direkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har innte pratat i telefon med dom tidigare och haft kontot sen december. Lite störande att de aldrig ringer, antar att jag får lägga ut pengarna för telefonsamtalet själv snart.

 

SE84 6000 0000 000* **** **** var mitt iban nummer på handelsbanken där * **** **** är mitt kontonummer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska maila min bank och höra, men ingen annan som kan ge mig lite hjälp? Bankfolk brukar ju vara så sjukt långsamma.

Vad har du för bank?

Testa att googla på [banknamn] iban, eller sök efter iban på bankens hemsida.

 

Hittar inte det någonstans, har även googlat det. Jag har Handelsbanken, så om någon har Handelsbankens IBAN någonstans så skriv gärna det här. Tackar på förhand.

 

Kanke här. Sök på IBAN,hittade de direkt

 

Om jag söker på IBAN så får jag 0 träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade med att jag efter att ha skcikat ytterligare 3 mail tröttnade och bestämde mig för att lägga ut pengarna för telefonsamtalet själv. Kan ju säga att det är en bra ide att komma ihåg sin hemliga fråga eftersom de frågade den ca 5 gånger. Sen att de påstod att jag försökt logga in från en annan dator vilket jag inte har orkade jag inte diskutera med dem efter att de vägrat förstå mig första gången jag sa nej det har jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga angående NETeller.

Det är så att jag horar runt lite på alla b2b sajter å tar bonusar. Jag överför då via NETeller, det som är drygt är att de tar sån jävla avgift varje gång man sätter in och tar ut. Kan man ändra sin NETeller valuta lite titt som tätt? eller hur fungerar det då? Man kan väl iaf ändra valutan så att den alltid är i euro ist för dollar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga angående NETeller.

Det är så att jag horar runt lite på alla b2b sajter å tar bonusar. Jag överför då via NETeller, det som är drygt är att de tar sån jävla avgift varje gång man sätter in och tar ut. Kan man ändra sin NETeller valuta lite titt som tätt? eller hur fungerar det då? Man kan väl iaf ändra valutan så att den alltid är i euro ist för dollar?

Nej. Du får isåfall avsluta ditt Netellerkonto och öppna ett nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga angående NETeller.

Det är så att jag horar runt lite på alla b2b sajter å tar bonusar. Jag överför då via NETeller, det som är drygt är att de tar sån jävla avgift varje gång man sätter in och tar ut. Kan man ändra sin NETeller valuta lite titt som tätt? eller hur fungerar det då? Man kan väl iaf ändra valutan så att den alltid är i euro ist för dollar?

Nej. Du får isåfall avsluta ditt Netellerkonto och öppna ett nytt.

 

Förut har man kunnat byta valutan på kontot iaf. Man får betala avgift på växlingen på ev. innestående medel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tänkte föra över en summa från mitt neteller-konto till mitt bankkonto. Är det någon vänlig själ som kan tala om för mig vilken avgift som tillkommer. Har hört ngt om $22 per $1000 men vet inte om det stämmer. Hur är växlingskursen?

 

Tack på förhand!

 

Goda nyheter, avgiften är $1 oavsett storlek på överföringen. Växlingskursen vet jag inte helt säkert. Jag gjorde min senaste överföring förra lördagen och skrev då upp SEBs avistakurs. Pengarna kom i torsdags men jag vet inte hur mycket (har bara sett saldot på kontot). Jag kan återkomma om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...