Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

Börjar bli lite orolig, gjorde en bank uttagning från Neteller in till mitt bankkonto. Tidigare när jag gjort detta vill jag minnas att pengarna inte försvinner från Neteller kontot förrens dom har förts in på mitt bankkonto. Men igår försvann dom från Neteller men jag har ännu inte sett röken av några pengar på mitt bankkonto. Uttaget från Neteller gjordes i söndags. Just det faktum att dom är borta från Neteller kontot gör mig lite fundersam. Är det någon som tagit ut nyligen som upplevt samma grej? Brukar ju iofs ta 2-3 bankdagar så än borde det väl inte vara någon riktigt fara, men känns ändå lite "läskigt" att pengarna just nu inte finns "någonstans".

 

Jag har tagit ut pengar ett par gånger och varje gång har det tagit 4 dagar innan dom har satts in på kontot, så återkom på Torsdag om pengarna inte har kommit fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet att frågan varit uppe i nån tråd, men jag postar det här.

 

Jag har debit card- men det kostar så jävla mycket att ta ut me det. Så jag har tidigare fört över till multipoker och sedan spelat lite och sedan gjort en gratis bankwire transfer, men fick ett telefon samtal ifrån dem förra veckan om att det nu kommer kosta mig 5 % med bankwire...i fortsättningen.

 

Hur tar ni ut era pengar om ni inte använder debit card, jag vill inte föra över nån större summa från neteller direkt till bankkontot-

 

Alternativ sökes....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har äntligen öppnat ett konto på neteller och satt in $200, när jag en kvart senare skulle gå in och se om jag hade mina $200 kunde jag inte logga in på mitt konto.

Pengarna är redan dragna på mitt VISA-kort.

Någon som vet problemet???

 

Det kan tänkas att de vill ringa och bekräfta saker innan du kan använda ditt konto. De är pigga på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte söka igenom hela tråden ;)

 

Någon som har Skandiabanken och har "internet banking" med NETeller ?

 

Får inte skiten att funka, tacksam för tips ! :P

 

*EDIT* Ifrån FAQ

"Med Internet banking så sätter du in på Netellers svenska konto hos SEB, det kostar inget men tar ca. 4 bankdagar för pengarna att nå till Neteller konto. "

 

Fråga : Vanlig banköverföring till Netellers svenska konto hos SEB ?

Det enda som krävs ?

 

Om det är knappen "starta banken" inne i Neteller du menar, så funkar den inte för mig heller. Men du har ju redan fått deras BG-nummer och ett referensnummer när du kommer dit. Logga in på banken manuellt och gör betalningen, ange ref nummret i meddelandefältet. Om du gör betalningen under kvällen dag 1 så finns pengarna på ditt konto hos Neteller på eftermiddagen dag 2.

 

/Smurf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänket bara kolla lite fort..orkar inte leta. När jag reggade mitt visa kort hos neteller skrev jag aldrig in IBAN nummret..det verkade ju funka ändå. Sen har jag sett nånstans att cashen oftast står kvar på neteller kontot tills det kommit in på mitt visa konto. Men nu när jag har cashat ut $800 från mitt neteller till visat så har de efter några dagar försvunnit från neteller men inte kommit in på visat. Har det något med IBAN nummret att göraaaa..eller? problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänket bara kolla lite fort..orkar inte leta. När jag reggade mitt visa kort hos neteller skrev jag aldrig in IBAN nummret..det verkade ju funka ändå. Sen har jag sett nånstans att cashen oftast står kvar på neteller kontot tills det kommit in på mitt visa konto. Men nu när jag har cashat ut $800 från mitt neteller till visat så har de efter några dagar försvunnit från neteller men inte kommit in på visat. Har det något med IBAN nummret att göraaaa..eller? problem?

 

Vad pratar du om?

 

Jag visste inte ens att man kunde ta ut till VISA korten och om man kan det så inte lär de vilja ha ett IBAN nummer iaf. IBAN nummer är ett internationellt kontonummer som motsvarar ett bankkonto och har ingenting med VISA kort att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett litet tips på uttag---antagligen har nån skrivit det. Vill ni ha pengarna...insatta på bankkontot...För över pengarna till multipoker...och sen från multipoker gratis till ert bankkonto...inga avgifter..samma sak gäller insättning. Kostar mig nada...

 

Är inte vitsen med netteller delvis att det inte ska gå att se var pengarna kommer ifrån? Eller är det fullt lagligt att föra över från vissa sajter utan att skatta? Jag spelar på Expekt, om det bara är att föra över till banken därifrån så behöver jag inte Netteller. Vad gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Expekt är skattefritt så det är bara att föra över direkt till bankkonto...

 

Svenska staten vill alltså inte skatta de pengar som går från expekt till mitt bankkonto? Det finns alltså ingen anledning att smyga över dom via neteller?

 

Jag spelar på olika sajter, men mest på Expekt. Kan jag använda neteller till att bara flytta över pengar mellan sajter och sedan ta ut dom via expekt till mitt bankkonto? Måste jag bli certifierad av Neteller för det? (Nej, det rör sig inte om särskilt stora summor.)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett litet problem. Jag har ett netellerkonto med lite pokervinster pa som jag skulle vilja kunna tomma nu, jag behover pengarna, jag ar utbytestudent i USA. Jag loggade in harifran for att fora over till mitt visa, men da star det att mitt konto blev stangt och att jag maste ringa dem pa neteller for mer info. Till saken hor att kontot star i min mammas namn, och hon ar ju kvar i sverige. Tydligen far man inte logga in pa neteller fran ett annat land an det man gjorde kontot fran, eller nagot liknande. Jag behover dom dar pengarna, maste jag ringa dom och forsoka forklara? Har dom ratt att kolla om mamma var i usa vid den tidpunkten?? kan jag bara fa mamma att ringa o saga att hon inte visste om att man inte fick gora sa? finns det nagon mojlighet att dom kmr att oppna kontot igen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett litet problem. Jag har ett netellerkonto med lite pokervinster pa som jag skulle vilja kunna tomma nu, jag behover pengarna, jag ar utbytestudent i USA. Jag loggade in harifran for att fora over till mitt visa, men da star det att mitt konto blev stangt och att jag maste ringa dem pa neteller for mer info.

 

De är inte alls omöjliga på neteller, ring och förklara. Antagligen är det väl bäst att din mor ringer om det är hennes konto. Detta har hänt mig också när jag varit utomlands och de öppnade kontot så fort jag pratat med dem.

 

Man får logga in varhelstifrån, men detta är en säkerhetsåtgärd från neteller. Du kommer alltså inte att ha några problem att få kontot öppnat igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...