Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Alltå hur långt tid ska det ta för Neteller att sätta in sina cent på mitt konto? Skapade ett konto i söndags, för mer än en vecka sen, och det har fortfarande inte hänt något. Nån som vet hur långt tid det kan ta innan de gör sin insättning?

Jag antar att du fullföljt kontoverifieringen så långt det går utan att veta beloppet? Du har angett IBAN, banknamn etc?

För mig tog det ca 1 vecka.

Japp, fick ju ett mail där det stod att de skulle sätta in en symbolisk summa på mitt konto, men där har inte dykt upp någonting alls.

• Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Jaha nu har jag mailet supporten och jag måste bekräfta mina "bank details". Jag fattar fan inte hur jag ska få fram alla dessa. Är det någon vänlig själ som har Handelsbanken som skulle kunna hjälpa mig, please!

• Bank Name: Handelsbanken Sverige (?)
    Bank Phone: Har jag
    IBAN: SE2660000000000111238218 (elektronisktformat måste jag väl välja?)
    ACCOUNT #: Det ska väl vara mitt kontonummer där
    SWIFT CODE: Vad är detta?

Bank Country _________ Bank Currency _________ NETeller Currency _________

Skulle verkligen uppskatta en hjälpande hand (och nä inte på det sättet 8-) )

Postad

Handelsbanken har HANDSESS

TACK! :heart:

Du vet inte vad man ska ange under?

Bank Currency _________ NETeller Currency _________

Vad betyder Currency egentligen?

Postad

Valuta.

Det är väl SEK respektive USD antar jag.

Postad

Valuta.

Det är väl SEK respektive USD antar jag.

Aha men då ska jag nog fixa det här nu, tackar så hjärtligt för hjälpen!

Postad

Är det nåt i görningen hos Neteller?

Jag gjorde ett uttag till mitt konto hos SEB den 19:e aug och pengarna dök upp den 24:e hos SEB. Det tog alltså 5 dagar.

Den 22:e augusti gjorde jag ett nytt uttag och de pengarna har jag inte sett röken av hos SEB än. Jag snackade med nån i supporten som sa något om nya rutiner av nåt slag. Han verkade inte veta riktigt själv.

Detta var i mitten på förra veckan och han tyckte att jag bara skulle vänta och att pengarna skulle komma.

Har någon liknande upplevelser av Neteller-uttag just nu?

Postad
tänkte göra ett uttag till bankkontot som man angett i dollars för att slippa växlingar men har de ändrat det där nu eller, detta står på netellers sida: "Withdrawals for European Union residents will be in EUR. "

Nån som vet?

Var hittar du detta?

under withdrawals. Låter som om man borde angett sitt konto i euro då :(

Postad
tänkte göra ett uttag till bankkontot som man angett i dollars för att slippa växlingar men har de ändrat det där nu eller, detta står på netellers sida: "Withdrawals for European Union residents will be in EUR. "

Nån som vet?

Var hittar du detta?

under withdrawals. Låter som om man borde angett sitt konto i euro då :(

Hade ju inte hjälpt eftersom avgiften du åker på är växlingen Euro -- > SEK (neteller till ditt bankkonto). Ett bankkonto i euro dock hade fixat biffen.

Postad

ja just det, helt korrekt. Hade jag angett mitt bankkonto i euro ist fär dollar hade allt varit bra. Ungefär som jag skrev......

Detta var ju mkt tråkigt, nån som gjort ett uttag till sitt konto, angivet i dollar, nyligen som kan verifiera denna olyckliga förändring neteller gjort?

Följdfråga, är enda möjligheten att starta ett nytt neteller konto nu eller är det nån som fått neteller att ändra ens valuta på ens bankkonto?

Postad
ja just det, helt korrekt. Hade jag angett mitt bankkonto i euro ist fär dollar hade allt varit bra. Ungefär som jag skrev......

Detta var ju mkt tråkigt, nån som gjort ett uttag till sitt konto, angivet i dollar, nyligen som kan verifiera denna olyckliga förändring neteller gjort?

Följdfråga, är enda möjligheten att starta ett nytt neteller konto nu eller är det nån som fått neteller att ändra ens valuta på ens bankkonto?

Jag frågade supporten igår om möjlighet att ändra basvaluta och de sa att man MÅSTE starta ett nytt konto:

To use Neteller with a different base currency, you will need to open a new Neteller account. When you do, please put USD before your ID card number or passport number, and use a different email address to avoid having your information rejected by our system. Your old account will be closed when a new one is opened.

Postad

Jag har 2 frågor.

Om man för över pengar till netellerkortet går det sen att föra tillbaka dom till kontot om det inte funkar att ta ut pengar i automaterna på min ort ?

Sen undrar jag ang koden till kortet den består ju av både siffror och bokstäver, men på uttagsautomaterna finns bara siffror hur löser man detta ?

Postad
Jag har 2 frågor.

Om man för över pengar till netellerkortet går det sen att föra tillbaka dom till kontot om det inte funkar att ta ut pengar i automaterna på min ort ?

Sen undrar jag ang koden till kortet den består ju av både siffror och bokstäver, men på uttagsautomaterna finns bara siffror hur löser man detta ?

nej det går inte att föra tillbaka dem. Tror dock att man kan avsluta kortet för en liten avgift och då för de tillbaka eventuellt saldo.

Va?

Då har de ändrat någonting. Jag fick då en 4-siffrig PIN kod till kortet.

Postad
Är det nåt i görningen hos Neteller?

Jag gjorde ett uttag till mitt konto hos SEB den 19:e aug och pengarna dök upp den 24:e hos SEB. Det tog alltså 5 dagar.

Den 22:e augusti gjorde jag ett nytt uttag och de pengarna har jag inte sett röken av hos SEB än. Jag snackade med nån i supporten som sa något om nya rutiner av nåt slag. Han verkade inte veta riktigt själv.

Detta var i mitten på förra veckan och han tyckte att jag bara skulle vänta och att pengarna skulle komma.

Har någon liknande upplevelser av Neteller-uttag just nu?

Nej gjorde ett utag i Torsdags eller nåt sånt, pengarna dök upp på mitt fsb konto igår

Postad
:roll: Tjabba alla, jag undrar hur jag ska gå till väga för att få ut pengar från NETeller. Om jag ska ta ut till min bank (Föreningssparbanken) hur går jag då till väga? :roll:
Postad

Vet inte om det har nåt allmänintresse men neteller har lyckats slarva bort mina pengar som jag satte in på kortet.

Chat logga följer

Crystal: Welcome to our live chat service. How may we help you?

Hagabo: hi wonder why i cant withdraw my money in the atm machine?

Crystal: May I have your 12-digit NETELLER Account ID please?

Hagabo: 4**********

Crystal: Your security question is, What is your favorite sport team?

Hagabo: ***

Crystal: How are you trying to withdrawal through a bank machine?

Hagabo: yes

Hagabo: with my debit card

Crystal: You have not request a withdrawal to the debit card.

Hagabo: eeh yes I have yesterday

Hagabo: its on my transactions list

Crystal: You were not able to withdrawal the funds?

Hagabo: no did not get any money from the atm machine

Crystal: I will check with the debit card department. Hold on a few minutes for me.

Crystal: Please.

Hagabo: sure

Crystal: Did you not get the money out of the machine yesterday when you requested the withdrawal?

Hagabo: no

Crystal: We are going to do a investigation on that machine, That can take up to 21 days. I need you to send a e-mail to **** and they will let you know what is going on.

Hagabo: 21 days you got to be kidding me

Hagabo: What do I need to put in the mail?

Crystal: Just your account id and what happened.

Hagabo: ok thanks for the help

Crystal: Thank you for using NETELLER Live Chat. We appreciate your business and look forward to assisting you again. Bye for now.

Fortsättning följer

Postad

Det där hände mig samma dag jag drog på semester. Det tog mindre än fem timmar efter att jag bett dem göra en transaction trace innan pengarna var tillbaka på kortet. Tyvärr tog det fyra veckor innan jag hann be dem göra tracen, men det är en annan historia. :)

Postad

Jag vet att det står nånstans men kan inte nån bara förklara lite snabbt vad ja har för nytta av neteller?

Just nu överför jag pengar via mitt cc men vad är fördelarna med neteller?

Säg att jag ska överföra pengar från multipoker till bestpoker för att bonushora lite är. Ehh lite snabbt bara, hur funkar det?

Inte nån länk med en sida som tar 2 timmar att läsa tack....

Postad
Jag vet att det står nånstans men kan inte nån bara förklara lite snabbt vad ja har för nytta av neteller?

Säg att jag ska överföra pengar från multipoker till bestpoker för att bonushora lite är. Ehh lite snabbt bara, hur funkar det?

lol.. tror inte du behöver någon link. Du är i neteller tråden redan. Du får klicka på sida "1" själv och läsa. Du kan ju iallafall försöka hitta info själv innan du frågar.

Postad

Nu vet jag inte exakt hur överföringar till kreditkort fungerar men jag antar att du på något sätt råkar ut för lite avgifter, växlingskurser eller kortavgifter?

Fördelen med NETEller om du har ditt NETEller konto i samma valuta som dina favoritsajter är att det inte kostar något att flytta pengar och att det går snabbt. Jag har nu skapat ett NETEller konto i USD och spelar mest på Partynätverket. Då kan jag smärtfritt flytta pengar mellan tex Party, Empire och Multi.

Vill jag sen ta ut pengar så överförs dessa till mitt bankkonto, tyvärr med en 1.9% växlingsavgift. (Jag antar att man kan öppna ett konto i USD i svensk bank och då slipper växlingsavgiften där, emn kanske drabbas av den då man vill ta ut i svenska kronor från banken. Någon som vet hur detta fungerar?)

Om allt detta fungerar lika bra från/till kreditkort så antar jag att man inte behöver NETEller. Gör det det?

Postad
Dryyygt! Hoppas det löser sig.

mmm... rör sig förvisso inte om så mycket pengar men jag behöver dom. Första updaten

Dom skickade nåt excel dokument där det stod att jag hade fått ut pengarna. Tidpunkten stämde, men nå pengar har jag inte fått. Det här börjar ju kännas lite otäckt, mina pengar är på surfingsemester i cyberrymden.

EDIT: syftingsfel

Postad

lol.. tror inte du behöver någon link. Du är i neteller tråden redan. Du får klicka på sida "1" själv och läsa. Du kan ju iallafall försöka hitta info själv innan du frågar.

Mmm, nu är det ju bara 42 sidor :? sen vill jag ju inte veta så mycket :roll:

Postad

Nu vet jag inte exakt hur överföringar till kreditkort fungerar men jag antar att du på något sätt råkar ut för lite avgifter, växlingskurser eller kortavgifter?

Fördelen med NETEller om du har ditt NETEller konto i samma valuta som dina favoritsajter är att det inte kostar något att flytta pengar och att det går snabbt. Jag har nu skapat ett NETEller konto i USD och spelar mest på Partynätverket. Då kan jag smärtfritt flytta pengar mellan tex Party, Empire och Multi.

Vill jag sen ta ut pengar så överförs dessa till mitt bankkonto, tyvärr med en 1.9% växlingsavgift. (Jag antar att man kan öppna ett konto i USD i svensk bank och då slipper växlingsavgiften där, emn kanske drabbas av den då man vill ta ut i svenska kronor från banken. Någon som vet hur detta fungerar?)

Om allt detta fungerar lika bra från/till kreditkort så antar jag att man inte behöver NETEller. Gör det det?

Alltså hitills har jag inte råkat ut för några avgifter när jag satt in pengar på ladbrokes och multipoker.

Jag vet inte om det har nåt att göra med att morsan jobbar på nordea... (banken kanske inte tar ut några avgifter).

Postad

Alltså hitills har jag inte råkat ut för några avgifter när jag satt in pengar på ladbrokes och multipoker.

Jag vet inte om det har nåt att göra med att morsan jobbar på nordea... (banken kanske inte tar ut några avgifter).

Jag tänkte mest på insättning på kreditkort. Men tänk också på att avgifter ofta göms i dåliga växelkurser. Visa och Master Card debiterar ju själva ett par %. Detta står ofta butiker för och antagligen även poker sajter.