Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

Idag hittade jag mitt NETellerkort i min brevlåda.

 

Två spontana frågor:

 

1. På NETellers hemsida står olika tider för att få ut pengar från kontot. T ex så tar wire transfer 5 dagar (approx.). Tiden på ATM-kortet är 30 minuter. Jag förstår inte riktigt vad som menas med det, är det inte bara att gå till bankomaten, slå in din kod och få cashen i handen?

 

2. Som jag förstår det så ska det gå att gå till McDonald's (exempelvis) och köpa en burgare och betala med kortet, så länge McDonald's tar Maestro. Stämmer detta? Förstå hur fin fyllegrejj det här kortet kommer bli på krogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från det att du säger åt neteller i UK att du vill att pengar ska in på kortet som är utfärdat av en kanadensisk bank (har jag för mig det var) och till dess att bankomaten hemma i sverige vet att du har pengar på kortet kan det ta upp till 30 minuter. Det är det som menas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag hittade jag mitt NETellerkort i min brevlåda.

 

Två spontana frågor:

 

1. På NETellers hemsida står olika tider för att få ut pengar från kontot. T ex så tar wire transfer 5 dagar (approx.). Tiden på ATM-kortet är 30 minuter. Jag förstår inte riktigt vad som menas med det, är det inte bara att gå till bankomaten, slå in din kod och få cashen i handen?

 

 

2. Som jag förstår det så ska det gå att gå till McDonald's (exempelvis) och köpa en burgare och betala med kortet, så länge McDonald's tar Maestro. Stämmer detta? Förstå hur fin fyllegrejj det här kortet kommer bli på krogen.

 

1. Nästan,du måste föra över pengarna till kortet först.

 

2. Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning.

 

För mig var den i SEK så mitt svar är ja. Får man fråga varför du inte har internet banknonto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning.

 

Du ska svara i SEK så det blir inga problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning.

 

För mig var den i SEK så mitt svar är ja. Får man fråga varför du inte har internet banknonto?

 

Jag är som Grand Master Flash och Junior Soprano, old School. Jag använder den gamla hederliga funktionen: "betalservice med kuvert". Vi hade en diskussion på Universitetet om det för 5-6 år sedan och internetanvändarna drog till med saker som: "istället för att betala räkningar kan man sätta sig och fika". Det funkar faktiskt ganska smidigt, tar 2 min för hela månadens räkningar, men det är klart att det finns massor med bra fördelar att ha bank via internet. Tack för det snabba svaret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skulle nån bara kunna förklara lite snabbt för mig om Neteller. Jag har registrerat mig och dom har ringt mig och jadajadajada..

 

Är det bara att sätta in pengar på mitt netellerkonto nu?

 

Kostar det pengar att ta ut mina pengar från deras konto?

 

Om det nu kostar pengar, är det inte bättre att skicka mina pengar från diverse pokersidor till mitt riktiga bankkonto?

 

Tacksam för svar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skulle nån bara kunna förklara lite snabbt för mig om Neteller. Jag har registrerat mig och dom har ringt mig och jadajadajada..

 

Är det bara att sätta in pengar på mitt netellerkonto nu?

 

Kostar det pengar att ta ut mina pengar från deras konto?

 

Om det nu kostar pengar, är det inte bättre att skicka mina pengar från diverse pokersidor till mitt riktiga bankkonto?

 

Tacksam för svar..

Det är ohållbart alla ska få en personlig introduktion till Neteller i den här tråden, läs FAQ-tråden, läs på Netellers hemsida, och därefter de inlägg som skrivits här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. inget svar på förra frågan.. Kanske är för att det finns i tråden eller?

 

Nu hände det en rätt konstig sak tycker jag.. I förra veckan gjorde jag två stycken cashouts till bankkontot.. en i tisdags och en i fredags. När jag idag kollade bankkontot så ser jag att den överföringen jag gjorde i fredags kommit in men inte den förra tisdagen.. Hmm..?

 

Det som är ännu märkligare är att fredagens cashout kom i € och inte i $ som jag har mitt netellerkonto i. Och avgiften som jag snackade om i tråden ovan låg på 2,5kr. :shock:

Jag har alltså fått mina pengar i € istället och fått mer än vad jag ska ha.

 

Fast jag har ju inte fått den första insättningen så jag är ju inte speciellt glad.

 

Aja, har mailat neteller och frågot vad som händer..har detta hänt någon annan?

 

Verkar rätt konstigt hela grejen tycker jag.. :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska verifiera mitt konto hos neteller genom att skicka en kopia på passet och utility bill.
Please also fax or e-mail a copy of a utility bill – displaying your name and address

Min fråga är då, vad är en utility bill?

En bild på ett brev där ditt namn och adress tydligt står med. Föreslagsvis en el- eller telefonräkning. Vattenfall dög för mig. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska verifiera mitt konto hos neteller genom att skicka en kopia på passet och utility bill.
Please also fax or e-mail a copy of a utility bill – displaying your name and address

Min fråga är då, vad är en utility bill?

En bild på ett brev där ditt namn och adress tydligt står med. Föreslagsvis en el- eller telefonräkning. Vattenfall dög för mig. ;)

 

När behöver man göra det där? Jag har registrerat bankkonto och ansökt (men ännu inte fått) Debit Card, men har fortfarande inte behövt maila varken pass eller elräkning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...