Gå till innehåll

Klassiska så kallade "myter"


chepplin

Recommended Posts

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Längden mellan tumme och pekfínger motsvarar längden på mannens erigerade penis

 

Stora fötter betyder stor penis

 

Långa fingrar betyder lång penis

 

Svarta män har större penisar än andra män

 

Gula män har mindre penisar än andra män

 

Män är...vad heter det...penisfixerade

 

hahaha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt jag hört är magnetremsor i backen. Förstår inte varför man helt plötsligt skulle ha ljussensorer i lyktorna.

 

ja jag är fortfarande skeptisk till detta med ljussensorer.. Men jag ska prova det nästa gång. Det kanske finns ett system med både "remsor" i marken + ev ljussensorer på vissa korsningar! Men jag har egentligen ingen jävla aning!!!

 

Nya myter:

# Katter "tål" inte vatten

# Elefanter går och dör på ett gemensamt ställe..allts elefantgravar

# Tjurar blir "arga" på den röda tygskynket under tjurfäktning vilket gör att den attackerar

# Alvedon tillsammans med sprit ökar berusningen!

# Mjältbrand/anthrax smittar mellan människor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande enligt smittskyddsinstitutet

 

Från länken: "Huruvida nedkylning av olika grad kan påverka kroppens immunförsvar på så sätt att man sedan lättare får en förkylning är däremot omdiskuterat."

 

Jag tycker inte att man kan kalla det en myt då.

Det folk tror är att man lättare får en förkylning om man är kall. Om det sen orsakas av att det gömmer sig små elaka monster i isbitar eller om det är att immunförsvaret blir svagare och därmed att man blir mer mottaglig för smittor spelar ingen roll för huruvida påståendet är sant eller inte.

Och som länken säger så är det omdiskuterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja jag är fortfarande skeptisk till detta med ljussensorer.. Men jag ska prova det nästa gång. Det kanske finns ett system med både "remsor" i marken + ev ljussensorer på vissa korsningar! Men jag har egentligen ingen jävla aning!!!

 

Jag är helt 100 på att det fungerar på vissa ljus. De flesta har ju sensorer i marken men jag har fått för mig att det där med ljuset skulle ha att göra med att underlätta för utryckningsfordon. Blinkande ljus - rödljuset slår om tidigare - vägen rensas från hindrande civilister fortare.

 

Det är dock bara en gissning. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt 100 på att det fungerar på vissa ljus. De flesta har ju sensorer i marken men jag har fått för mig att det där med ljuset skulle ha att göra med att underlätta för utryckningsfordon. Blinkande ljus - rödljuset slår om tidigare - vägen rensas från hindrande civilister fortare.

 

Det är dock bara en gissning. :-)

 

http://www.metacafe.com/watch/828731/trigger_green_traffic_lights/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Där ser man. Dessa magnetloopar finns dock inte på alla rödljus, särskilt inte mindre sådana som kräver knapptryckning från gång/cykelbana innan de slår om. De ljusen går på tid efter att knappen tryckts in verkar det som och varken ljus eller magneter fungerar nog där. Däremot finns det ljus som också oftast finns vid cykelbanor, då gärna större sådana. De ljusen verkar gå på något förinställt intervall och det är DE som man kan blinka mot för att få skifte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Dessa magnetloopar finns dock inte på alla rödljus, särskilt inte mindre sådana som kräver knapptryckning från gång/cykelbana innan de slår om. De ljusen går på tid efter att knappen tryckts in verkar det som och varken ljus eller magneter fungerar nog där. Däremot finns det ljus som också oftast finns vid cykelbanor, då gärna större sådana. De ljusen verkar gå på något förinställt intervall och det är DE som man kan blinka mot för att få skifte.

 

Varför blandar du in gång/cykelbanor? Det är klart att det inte finns några induktiva slingor där.

 

Här står allt man behöver veta:http://www.vv.se/filer/publikationer/04%20Utrustning.pdf

Som ni ser så finns det inga detektorer som reagerar på ljus. Därmed kan vi skrota argumentet att det finns ljusdetektorer för att ambulanser och annat ska kunna ta sig fram snabbt.

Det enda jag kan tänka mig är att IR-detektorer kanske reagerar på värmen från vissa starka helljus, men det är bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ah, mycket intressant läsning! Jag överger min teori (även om vissa typer av detektorer eventuellt skulle kunna reagera) och övergår till att gissa att ljuset slår om på längre avstånd vid högre hastighet. De gånger jag har använt helljuset har det varit på natten och helt tomt på andra bilar och då brukar jag trampa lite extra på gasen. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förkylningssnacket är absolut den mest ihärdiga och jobbiga myten. Sånt som glas i snuset och knäppa på burken, eller kräkmedel i systemspriten, har jag alltid sett i - i den mån jag ens hört talas om idiotin - som ett bra argument för att skjuta av 75% av mänskligheten.

 

En klassisk myt: NASA spenderade miljontals dollar på att utveckla en bläckpenna som fungerade i tyngdlöst tillstånd. Sovjet använde blyerts.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...