Gå till innehåll

Klassiska så kallade "myter"


chepplin

Recommended Posts

Ja du, det lär snart vara fler i den tråden än vad det är i de andra trådarna... Att nätpokern är riggad blir ju bara mer och mer uppenbar för var dag som går...

 

ja få saker är ju så uppenbart som just det...eller inte! Konspirationstråden under Onlinepoker nästa stop!

 

Matmyt:

# Fet mat = onyttig mat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag ändrar mig. du ÄR rolig.

 

Tack. Nu vet jag äntligen vilken typ av människa du är. Du är smal som en sticka, kritvit i ansiktet, du spelar poker varje dag minst 6 timmar och tror att du är bättre än 98% av alla andra spelare.

 

Du är stencool bakom skärmen när du tror att du pikar andra skribenter med dina "briljanta" inlägg. Jag är rolig, du är en perfekt prototyp för pokerforum-nörden som tror du är något. Alla som inte tycker eller tror som du och dina gelikar gör skall hånas och pikas. För bara dina åsikter i diverse frågor räknas. Sen när du kommer ut från lägenheten så förvandlas du till en liten kanin som trycker efter väggarna när du går till affären för att köpa dina 32 st pepsiflaskor och dito mångA pizzabitar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Nu vet jag äntligen vilken typ av människa du är. Du är smal som en sticka, kritvit i ansiktet, du spelar poker varje dag minst 6 timmar och tror att du är bättre än 98% av alla andra spelare.

 

Du är stencool bakom skärmen när du tror att du pikar andra skribenter med dina "briljanta" inlägg. Jag är rolig, du är en perfekt prototyp för pokerforum-nörden som tror du är något. Alla som inte tycker eller tror som du och dina gelikar gör skall hånas och pikas. För bara dina åsikter i diverse frågor räknas. Sen när du kommer ut från lägenheten så förvandlas du till en liten kanin som trycker efter väggarna när du går till affären för att köpa dina 32 st pepsiflaskor och dito mångA pizzabitar.

du har fel, jag dricker varken coca cola eller pepsi (eller jolt HEHE).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag snackar inte om rake. De brukar ju ha garanterade prissummor i turneringarna. Ju fler som gör Rebuys desto mindre går sajten back på sin garantisumma. Om jag är ute och cyklar så får ni gärna rätta mig. :-)

 

Hur kan du tro att fotbollen är MYCKET större i Sverige rent intressemässigt än hockey? Är det för att du bor i Stockholm eller? Det enda bevis jag kan komma med är att i en omröstning med ganska många röstande så fick fotbollen 55% av rösterna och hockeyn således 45% av rösterna när det gällde vilken av idrotterna som var mest intressant. Det är inte en MYCKET stor skillnad.

 

Sen så är Allsvenskans publiksnitt inte så extremt mycket högre än hockeyns dito trots att de spelar färre matcher. De har större arenor. De har sina jättederbyn. De får 1000 ggr mer hjälp från media osv osv. Allsvenskans publiksnitt borde vara tre ggr så högt som Elitseriens dito.

 

Vad gäller landslagen så kan jag hålla med om att fotbollslandslaget har dragit ifrån. Det lär dock ändras nu när de inte kommer att kvalificera sig till VM och EM lika ofta i framtiden.

 

Går du längre ned i divisionerna så tror jag att man kan se att intresset för fotboll är avsevärt mycket större än hockey där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Nu vet jag äntligen vilken typ av människa du är. Du är smal som en sticka, kritvit i ansiktet, du spelar poker varje dag minst 6 timmar och tror att du är bättre än 98% av alla andra spelare.

 

Du är stencool bakom skärmen när du tror att du pikar andra skribenter med dina "briljanta" inlägg. Jag är rolig, du är en perfekt prototyp för pokerforum-nörden som tror du är något. Alla som inte tycker eller tror som du och dina gelikar gör skall hånas och pikas. För bara dina åsikter i diverse frågor räknas. Sen när du kommer ut från lägenheten så förvandlas du till en liten kanin som trycker efter väggarna när du går till affären för att köpa dina 32 st pepsiflaskor och dito mångA pizzabitar.

 

 

Jag vet vilken typ av människa du är. Dina misslyckanden skall alltid skyllas på omständigheter som inte du kan råda över. Just nu är det internetpoker och den uppenbara riggen. Men jag antar du har stora framgångar live? (mot Svenne Banan i bushen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vilka typer av människor ni är allihopa. Ni är sådana som skall hålla er till topic och inte sitta och kasta skit på varandra på ett jävla internetforum, för annars får ni varningar. Och jag vet att ni vet vilken typ av människa jag är, en bitter och cynisk typ som modererar godtyckligt och bla bla Godwin's law, men det tar vi i så fall över pm. :)

 

Skärpning nu tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du menar att rent teoretisk så är det inte så eftersom corioloseffekten slås ut av andra effekter? :-)

 

Om toaletten är helt perfekt byggd så ska det stämma, om det inte finns fler faktorer som jag har glömt bort, stämmer dock på cykloner.

 

 

Tycker en hel del av de myter som radas upp här inte är riktigt falska, en hel del har säkert varit sanna tidigare, som t.ex. det där med att alla människor får plats på Gotland med 1 kvadratmeter var, som ju faktiskt var sant på 60-talet när världens befolkning var 3 miljarder.

 

Och nu till nästa myt:

# Det är en myt att Einstein hade en mindre hjärna än genomsnittet. Han obducerades aldrig efter sin död.

 

(Det är alltså en myt att det är en myt. Läste till och med om det i nån bok med populära myter)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu till nästa myt:

# Det är en myt att Einstein hade en mindre hjärna än genomsnittet. Han obducerades aldrig efter sin död.

 

(Det är alltså en myt att det är en myt. Läste till och med om det i nån bok med populära myter)

Fel enligt http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=4602913

 

Thomas Harvey, a doctor at the hospital where Einstein died, removed the famous scientist's brain and kept it with him over the next four decades. Harvey wanted to know what made Einstein a genius.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst har jag några invändningar mot de som påstår att vissa ljussignaler reagerar på ljus, detta stämmer ju inte eftersom dom slår om även om man har lyset avstängt på natten (har testat själv på ställen som påstods vara "ljusblinkningsbara").

 

 

Att bilen drar mindre bensin när man rullar på friläge stämmer till viss del. Minst bensin drar bilen när man motorbromsar eftersom bränsletillförseln stryps som någon redan sagt men låt säga att det är nedför en backe, då kommer man ca 3 ggr längre i sträcka så det lönar sig nog lite ändå att rulla på friläge än att motorbromsa ner för backen för att sedan vara tvungen att gasa på.

 

 

En annan klassisk myt är att en Humla inte kan flyga ^^

 

Läste i nån tidning för bara något år sen om att forskare gjort den revolutionerade upptäckten att humlor faktiskt kan flyga! Och att det bara var en myt att de inte kan flyga :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat Andrew_W: Populär myt: man ska klä sig varmt så att man inte blir förkyld.

 

Det har jag alltid trott var sant. Fattar att man inte automatiskt blir förkyld när man är kall, men har det inte något samband alls? Att man blir mer mottaglig för bakterier eller ngt.

 

Jäklar vad lurad jag är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat Andrew_W: Populär myt: man ska klä sig varmt så att man inte blir förkyld.

 

Det har jag alltid trott var sant. Fattar att man inte automatiskt blir förkyld när man är kall, men har det inte något samband alls? Att man blir mer mottaglig för bakterier eller ngt.

 

Jäklar vad lurad jag är.

 

Såhär e det (finns risk för att du driver med mig):

Om du fryser innebär det inte automatiskt att du blir sjuk. Alltså..det är inte kylan som orsakar sjukdomen, utan att ditt immunförsvar blir nedsatt, vilket i sin tur KAN innebära att du blir sjuk! (precis som du var inne på)

 

Tänkte på det här med humlan? Va fan..trodde man dom svävade innan??

 

Nya myter:

# När Kennedy blev skjuten i huvudet, Dallas 1963, och dom berömda bilderna visar hur huvudet slungas bakåt, så innebär det att skottet/skotten MÅSTE ha kommit framifrån

# USA:s fejkade sin första månlandning, 1969! (kanske världens sämst underbyggda konspirationsteori)

# Det finns bevis för att internetpokern är riggad..;-)

 

Håll er nu till ämnet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte på det här med humlan? Va fan..trodde man dom svävade innan??

 

 

 

Hittade en intressant text som behandlar ämnet: http://www.faktoider.nu/humlan_kz.html

 

 

Kom på en annan eventuell myt som jag hört från många olika personer som jag dock inte vet om den är sann men jag hoppas att ni kan göra mig lite klokare.

 

USA:s sittade makthavare bygger upp mängder med halvfärdiga hus när det är valår för att det ska se ut som det händer mycket på bostadsfronten för att sedan riva ner de halvfärdiga kåkarna när valet är över. Samma sak ska gälla vägbyggen/vägreparationer men inte i lika stor utsträckning. Vad tror ni, sanning eller myt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat Andrew_W: Populär myt: man ska klä sig varmt så att man inte blir förkyld.

 

Det har jag alltid trott var sant. Fattar att man inte automatiskt blir förkyld när man är kall, men har det inte något samband alls? Att man blir mer mottaglig för bakterier eller ngt.

 

Jäklar vad lurad jag är.

 

Följande enligt smittskyddsinstitutet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade en intressant text som behandlar ämnet: http://www.faktoider.nu/humlan_kz.html

 

 

Kom på en annan eventuell myt som jag hört från många olika personer som jag dock inte vet om den är sann men jag hoppas att ni kan göra mig lite klokare.

 

USA:s sittade makthavare bygger upp mängder med halvfärdiga hus när det är valår för att det ska se ut som det händer mycket på bostadsfronten för att sedan riva ner de halvfärdiga kåkarna när valet är över. Samma sak ska gälla vägbyggen/vägreparationer men inte i lika stor utsträckning. Vad tror ni, sanning eller myt?

 

oj..den lät intressant. Har dock aldrig hört den förr! Men låter den inte lite, bara lite, orimlig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet vilken typ av människa du är. Dina misslyckanden skall alltid skyllas på omständigheter som inte du kan råda över. Just nu är det internetpoker och den uppenbara riggen. Men jag antar du har stora framgångar live? (mot Svenne Banan i bushen)

 

Skaffa dig lite läsförståelse är du snäll. Nåja, jag tar det igen.

 

DET HANDLADE INTE BARA OM POTTER SOM JAG SPELAR! Det är rent allmänt när man kikar på alla potter som spelas vid de bord man sitter. SÅ NEJ, det handlar inte om att jag förlorar ofta genom utdragningar.

 

Live så tänker man för övrigt aldrig på att något inte står rätt till. Det gör man i varje pott som spelas på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går du längre ned i divisionerna så tror jag att man kan se att intresset för fotboll är avsevärt mycket större än hockey där.

 

Vad spelar det för roll? Det är fortfarande endst ca 10% som tycker att fotboll är den mest intressanta av de två sporterna oavsett om dicision 5 i fotboll drar några hundra fler än div 3 i hockey.

 

Sen så tror du. Det är bättre om du vet... Jag tror inte att du har rätt. Jag vet att även hockeylagen i lägre serier drar bra med publik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa dig lite läsförståelse är du snäll. Nåja, jag tar det igen.

 

DET HANDLADE INTE BARA OM POTTER SOM JAG SPELAR! Det är rent allmänt när man kikar på alla potter som spelas vid de bord man sitter. SÅ NEJ, det handlar inte om att jag förlorar ofta genom utdragningar.

 

Live så tänker man för övrigt aldrig på att något inte står rätt till. Det gör man i varje pott som spelas på nätet.

 

konstigt, jag tycker precis tvärtom. jag är övertygad om att kortblandarmaskinen på cc är riggad. jag tänker på det i varenda hand och inte bara dom potter som jag spelar (det är i och för sig nästan varje hand).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst har jag några invändningar mot de som påstår att vissa ljussignaler reagerar på ljus, detta stämmer ju inte eftersom dom slår om även om man har lyset avstängt på natten (har testat själv på ställen som påstods vara "ljusblinkningsbara").

 

Snälla säg att du skojar... :shock: (jag erkänner mig isf levlad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...