Gå till innehåll

Klassiska så kallade "myter"


chepplin

Recommended Posts

  • Svars 294
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har du sett gretzky spela eller? kolla på någon inspelad match, han blev ALDRIG tacklad..

 

hockey har knappt någon publik (bara tjocka lantisar) för det går långsamt och är mesigt, därför folk går på fotboll istället Suron.

 

ok, jag kollar ALDRIG på hockey, men du kan ju inte påstå att fotboll går snabbare och är mindre mesigt ?

Fotboll är bara för mig helt enkelt mer intressant än hockey vet inte varför men det är inte så att man kan argumentera bort mitt intresse och ersätta det med hockey.

 

Vet du varför intresset för Landslagshockey är ganska svag Suron? För att det är VM vartenda eviga år och det finns Karjalacup och allt vad dom nu heter, det blir inte intressant att se det varje år och flera gånger per år. OS är det enda som är bra för då kommer även NHL proffsen in i bilden, dom skiter ju i VM. Inte för att jag kollar på OS-hockeyn heller men det gjorde jag när jag var mindre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Wayne Gretzky gjorde så många poäng eftersom motståndet var sämre än nu och målvakternas utrustning var mindre. Visserligen stämmer det till viss del men frågan är då varför ingen annan gjorde så många poäng under samma epok?

 

Mario Lemieux var inte så långt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, jag kollar ALDRIG på hockey, men du kan ju inte påstå att fotboll går snabbare och är mindre mesigt ?

Fotboll är bara för mig helt enkelt mer intressant än hockey vet inte varför men det är inte så att man kan argumentera bort mitt intresse och ersätta det med hockey.

 

Vet du varför intresset för Landslagshockey är ganska svag Suron? För att det är VM vartenda eviga år och det finns Karjalacup och allt vad dom nu heter, det blir inte intressant att se det varje år och flera gånger per år. OS är det enda som är bra för då kommer även NHL proffsen in i bilden, dom skiter ju i VM. Inte för att jag kollar på OS-hockeyn heller men det gjorde jag när jag var mindre..

 

Jag gillar inte hur hockeyn sköts med alla jävla turneringar hit och dit. Jag gillar inte heller att det är VM varje år. Trots allt detta så fick Tre Kronor 45% av rösterna när Aftonbladets läsare fick välja vilket landslag de gillade mest. Fotbollslandslaget fick 55% Inte så stor skillnad alltså trots att fotbollen är större, har VM vart fjärde år osv osv osv. Det visar hur jävla överlägsen som idrott att titta på när den trots underläge i allt runt om nästan är lika populär.

 

Faktum är att fotbollfjantar hatar alla annan idrott av någon anledning. Jag som älskar hockey låser mig trots det inte vid bara hockeyn. Jag älskar tex Premier League. Jag önskar dock av hela mitt hjärta att Allsvenskan försvinner och att fotbollslandslaget förlorar alla matcher de spelare så att äckelmedia får mindre att skriva om då de förpestar alla sidor i Sportbladet i veckor före och efter en fotbollslandskamp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mario Lemieux var inte så långt efter.

 

ant. Mario är i mina ögon en bättre spelare än Wayne. De spelade dock inte riktigt under samma epok. Visserligen samtidigt under stora delar av deras karriärer men de peakade så olika.

Jag talar om den tid då Gretzky gjorde 210 poäng och de andra slutade på 150 osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du sett gretzky spela eller? kolla på någon inspelad match, han blev ALDRIG tacklad..

 

hockey har knappt någon publik (bara tjocka lantisar) för det går långsamt och är mesigt, därför folk går på fotboll istället Suron.

 

Gretzky blev tacklad. Sen så är det svårt att ta en tomte som dig på allvar när du skriver att hockeyn knappt har någon publik (HAHAHAHA) och att hockeyn är långsammare och mesigare än fotbollen (HAHAHAHA)... Har du sett en NHL-match på länge?

 

Ta och sluta käka de där svamparna som du har hemma. De är inte så bra för dig tydligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag vet inte om ishockey är en sport som kan kallas "långsam och är mesig"...

Dock tror jag att detta går i vågor. För 10-15 år var väl ishockeyn den mer populära sporten om jag inte minns fel. Sen vände det och folket började strömma till Allsvenskan istället.

Det som talar för fotbollen är kanske att det endast är stora turneringar varannat år, och att det inte är garanterat att man kommer med, vilket kanske gör det lite mer intressant. Det är ju knappast så att Sverige misslyckas med att "kvala in till VM" i ishockey. Och alla dessa mellanturneringar som typ Karjala-skit-cup blir ju bara ointressant.

Måste dock säga att att en riktigt bra ishockey-match slår en en bra fotbolls-match alla gånger, trots att jag föredrar fotboll i vanliga fall. Liksom mer intensivt än fotbollen.

Dock är elitserien lika intressant för mig som Blondinbellas blogg. Ja Allsvenskan är kanske inte heller så jävla roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att du redan har påpekat det i några andra trådar (eller så var det någon annan).. Men alltså, jag tror att du har fel.

Motivera.

 

Det är en sak att säga "bara för att man är intelligent behöver det inte betyda att man är socialt kompetent", en annan sak att säga "väldigt intelligenta människor är ofta (oftare än andra) socialt inkompententa."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...