Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vi pratade donkbet tidigare och det var typ ett sånt här läge jag menade.

 

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

SB: $15.75

BB: $54.80

UTG: $46.65

Hero (CO): $52.20

BTN: $53.75

 

Pre-Flop: Kdiamond.gif Qspadenormal.gif dealt to Hero (CO)

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.50, BTN folds, SB calls $2.25, 2 folds

 

Flop: ($6) 7heartnormal.gif 7club.gif Adiamond.gif (2 Players)

SB bets $2.50, Hero meh

Han var en classic donk me typ 42/15.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi pratade donkbet tidigare och det var typ ett sånt här läge jag menade.

 

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 5 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

SB: $15.75

BB: $54.80

UTG: $46.65

Hero (CO): $52.20

BTN: $53.75

 

Pre-Flop: Kdiamond.gif Qspadenormal.gif dealt to Hero (CO)

UTG calls $0.50, Hero raises to $2.50, BTN folds, SB calls $2.25, 2 folds

 

Flop: ($6) 7heartnormal.gif 7club.gif Adiamond.gif (2 Players)

SB bets $2.50, Hero meh

Han var en classic donk me typ 42/15.

 

Rätt readbaserat det där. Iom med att du multitablar >10 bord så skulle jag nog säga fold. Finns ingen anledning att börja bråka om småpotter med NL50 fisk.

 

[Edit] Sedan tänk på hur du skulle ha spelat handen om du skulle träffat A.[/edit]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt readbaserat det där. Iom med att du multitablar >10 bord så skulle jag nog säga fold. Finns ingen anledning att börja bråka om småpotter med NL50 fisk.

 

[Edit] Sedan tänk på hur du skulle ha spelat handen om du skulle träffat A.[/edit]

 

Hur fel kan man ha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero raises to 7. Fisk steker, fisk folds.

 

+1!

 

Hur fel kan man ha

 

lätt raise. fisk foldar.

 

 

Varför raisar ni detta? Om vi ska spela den som att vi har ett A, vad är vi rädd för, att fisken har ett A? Vill vi inte att han ska syna då?

Här höjer jag ca 0%. Jag kollar på hans bet turn%, hans fold to turnbet% samt hans won@SD% innan jag bestämmer mig för att lägga mig eller syna. Om tex hans betturn% är hög (vilket inte fiskar har i allmänhet, dom har weaka stats) och hans Won@SD är låg så raisar jag hans turnbet som kommer vara litet.

Om hans betturn är lågt, synar jag hans flopbet för att betta på turn.

Om han däremot har en hög won@SD%, kombinerat med ett lågt fold to riverbet och en hög betturn% så lägger jag mig på floppen. Man måste inte (ska inte) CB:a ALLA floppar och höja alla donkbets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför raisar ni detta? Om vi ska spela den som att vi har ett A, vad är vi rädd för, att fisken har ett A? Vill vi inte att han ska syna då?

Här höjer jag ca 0%. Jag kollar på hans bet turn%, hans fold to turnbet% samt hans won@SD% innan jag bestämmer mig för att lägga mig eller syna. Om tex hans betturn% är hög (vilket inte fiskar har i allmänhet, dom har weaka stats) och hans Won@SD är låg så raisar jag hans turnbet som kommer vara litet.

Om hans betturn är lågt, synar jag hans flopbet för att betta på turn.

Om han däremot har en hög won@SD%, kombinerat med ett lågt fold to riverbet och en hög betturn% så lägger jag mig på floppen. Man måste inte (ska inte) CB:a ALLA floppar och höja alla donkbets.

 

Menar du att du har så många händer på en fisk som sitter med 15 dollar så att du kan få fram allt de där ??

 

Jag hade lätt höjt honom till 7 om jag sett honom göra de förut. Jag sätter notes på alla som weak leads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Han var en classic donk me typ 42/15."

 

Det är inte en typisk passiv fisks stats detta. Och eftersom himmelsdyk skriver ut statsen antar jag att han har ett antal händer på honom för att preflopstatsen ska vara relevant i beslutskedjan.

Så ja, om jag har typ över 100 händer på honom spelar jag min linje. Jag tror att den gemene fisken synar med alla pp och alla broadways om vi höjer där och synar ett (för dom all in) bet på turn om dom träffar sina broadways, alternativt donkbettar sitt pp om det kommer kort under 7 på turn.

Därför ser jag ett mycket större foldequity om vi bara synar denna flop för att beta eller raisea ett litet bet på turn.

 

Men så kanske jag överanalyserar. Jag har iaf inga problem med att sätta shortstacks all in med i princip vilka två hyffsat stabila kort som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men så kanske jag överanalyserar. Jag har iaf inga problem med att sätta shortstacks all in med i princip vilka två hyffsat stabila kort som helst.

 

Låter som ett jävligt förlorande spel. Tror visserligen att fi foldar ofta här, men att ställa shortstacks allin med KQ på brädan A77 lär vara ett säkert sätt att förlora sina pengar i små doser åt gången.

 

Givetvis ska man försöka klämma dit shortstacken när man har stabila kort, och han foldar som sagt ofta här men att bli all in här är precis vad man inte vill göra mot shortstacks imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som ett jävligt förlorande spel. Tror visserligen att fi foldar ofta här, men att ställa shortstacks allin med KQ på brädan A77 lär vara ett säkert sätt att förlora sina pengar i små doser åt gången.

 

Givetvis ska man försöka klämma dit shortstacken när man har stabila kort, och han foldar som sagt ofta här men att bli all in här är precis vad man inte vill göra mot shortstacks imo.

 

Jag menade inte att jag shovade i detta läge. Jag menade andra lägen pre, så har jag ingenting emot att ställa shortstacks all in.

Detta läge shovar jag inte om fi betar typ 4 på turn. Då har han ju bara ca 6 kvar i stacken. Då lägger jag mig. Däremot betar han en weak $2.50 på turn så shovar jag. Likaså om han checkar till mig, så shovar jag.

 

Edit: Jag kan ju kanske tillägga att jag gör det här med vilka två kort som helst som jag stealat med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att börja bråka om småpotter med NL50 fisk.

 

 

Finns ingen anledning att bråka om småpotter?

Vart tror du att ens EV ligger egentligen? I att du är jätte jättebra på att spela med AA. Ditt ev+ ligger ju i hur du spelar 30-100BB potterna, inte i hur du spelar AA mot KK.

 

Jag foldar, callar, raisar här beroende på vilken fisk man möter och hur han spelar. Men att säga att det inte är någon ide att spela småpotter var det dummaste jag hört

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ingen anledning att bråka om småpotter?

Vart tror du att ens EV ligger egentligen? I att du är jätte jättebra på att spela med AA. Ditt ev+ ligger ju i hur du spelar 30-100BB potterna, inte i hur du spelar AA mot KK.

 

Jag foldar, callar, raisar här beroende på vilken fisk man möter och hur han spelar. Men att säga att det inte är någon ide att spela småpotter var det dummaste jag hört

 

Du kanske borde börja jobba på kvällsblaskorna, rätt bra e du att ta ut saker ur dess sammanhang.

 

"Jag,foldar, callar raisar här beroende på vilken fisk man möter och hur han spelar"

 

Detta kallas även för read. Om du inte har denna information så är det nog rätt bra att inte börja bråka om småpotter.

 

Annars vad händer under helgen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni båda är överens men bara pratar om varan lite :-D

 

Ok, har spelat några K SH nu och det är riktigt kul. Skönt avbräck från det montona fullring.

 

Men några småsaker som jag har märkt som förbryllar mig, dynamiken på borden har ändrats brutalt sen jag spelade SH sisst. Mycket mer 3-4 bett.

 

Ex vad betyder det när någon semi-ok spelare bara synar 4-bet? På fullring är det 98% AA.

 

Ska posta lite händer sen så ni ge input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni båda är överens men bara pratar om varan lite :-D

 

Ok, har spelat några K SH nu och det är riktigt kul. Skönt avbräck från det montona fullring.

 

Men några småsaker som jag har märkt som förbryllar mig, dynamiken på borden har ändrats brutalt sen jag spelade SH sisst. Mycket mer 3-4 bett.

 

Ex vad betyder det när någon semi-ok spelare bara synar 4-bet? På fullring är det 98% AA.

 

Ska posta lite händer sen så ni ge input.

 

Jag synar aldrig 4-bets men... Jag antar att det betyder KK+ iaf. Ev QQ ibland. Aldrig AK dock...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig AK skojar du med mig. Sätter automatiskt folket på AK eller JJ/QQ i sånna lägen typ. Händer som det inte vill stacka av med men vill se en flopp med. Inte mycket skillat folk som cc 4bett dock, speciellt inte i 100bb games.

 

 

Jag kan inte se en enda anledning till att någonsin syna en 4-bet. Pushar man så får man syn. Man borde få syn iaf. Nån gång har jag "råkat ut" för att nån 4-bets bluffar och sen fegar ut. Men då har man ju nästan potodds för att syna med any 2 så jag fattar inte...

 

Nåja, min erfarenhet är iaf att det nästan aldrig händer och om det händer så är det nån snubbe som ska slowa AA/KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...