Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kan inte se en enda anledning till att någonsin syna en 4-bet. Pushar man så får man syn. Man borde få syn iaf. Nån gång har jag "råkat ut" för att nån 4-bets bluffar och sen fegar ut. Men då har man ju nästan potodds för att syna med any 2 så jag fattar inte...

 

Man har absolut inte potodds att syna 5-betshove med any two.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni ser har jag ändrat rubriken och avslutat målet att nå 450K händer, det nådde en punkt där det bara kändes MEH när det gick så dåligt på spelet börajade allt handla om hur det kunde komma sig och det var ju som aldrig meningen. Jag tappade allt sug på att spela och det tog emot att skriva i dagboken.

 

Jag har funderat en hel del, speciellt en sak MrfroggyX sa, att jag skulle börja spela poker och inte bara gå på autopilot. Jag har spelat sjukt mycket det senaste året men det var länge sen jag verkligen SPELADE poker. Nu är det dags att ändra på det.

 

Sen jag postade sisst har det blivit ca 20K SH händer och det har varit riktit kul. Är plus men känner att det finns sjukt mycket utrymme för förbättring vilket känns motiverande.

 

Men det har ändå varit kul att skriva dagbok och vill verkligen tacka alla som hejat på. Hoppas ni fortsätter kika in ibland.

 

MikeTime..... Jag ska till morsan i slutet av aug, är det ok om jag skickar köttet då så slipper jag förklara hur jag förlorade ett vad på ett internetforum (som hon inte har en aning om vad det är) och hon måste skicka torrkött till södra Sverige:-D

 

 

Jag tror att det här kommer vara det bästa som hänt mitt poker spel på länge, jag har fått tillfälle att tänka över varför jag spelar och vad jag har för mål. Det var länge sen jag var så peppad på att spela och jag ser det här lite som en ny start.

 

Och alla som vill säga "vad var det jag sa du skulle aldrig klara det" flame away.... det är helt ok:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, men orka kolla upp! Sitter själv på 9 bord på samma nivå, vore kul och veta vem du är, om du inte gått tillbaka till FR då...

 

jag nickar lundis.... jag har säkert donerat lite till dig hehe men kommer nog sluta spela på stars ett tag framöver. Nu när jag ska slutat spela 20+ bord kommer jag aldrig hinna nå supernovaelit. Då finns det bätre dealer och nätverk att spela på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag nickar lundis.... jag har säkert donerat lite till dig hehe men kommer nog sluta spela på stars ett tag framöver. Nu när jag ska slutat spela 20+ bord kommer jag aldrig hinna nå supernovaelit. Då finns det bätre dealer och nätverk att spela på.

 

Men supernova är väll bättre än vad du kan få tag på någon annanstans? Det har du ju redan såvitt jag har förstått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur många händer hann du med osv?

 

Lite stats o grafer hade varit kul o se

 

 

Lycka till me o spela poker =)

 

 

Jag spelade ca 200K händer.

 

Slutade nästan exakt -20 inköp på spelet.

 

+6000$ i bonusar, det var dubbla FPPs första vecka plus att jag nådde en stepbonus mot supernovaelit.

 

Tar me juni i grafen så ni ser den i ett samanhang, ca 20K av juni händerna just på slutet är på NL50 resten på högre bord. Det saknas händer på slutet för jag började använda PT3 och fattar inte hur jag får me dom men det var bara mer av samma.

 

 

hmmm.jpg

 

 

Ni kan ju gissa exakt var juli började... dooooooooom-switch

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahh men då gick du ju plus allifall om man räknar med bonusarna.

-$1,000 på spelet (20 inköp NL$50)

+$6,000 i bonusar.

 

= $5,000!

 

I slutändan är det ju pengarna som räknas.

Ca 30,000:- SEK är ju jävligt mycket i vanliga livet. Inget att skämmas över. :D

 

Lycka till nu mannen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite frågor tidigare hur man spelade med cascadade bord. Här är en liten kort film. Notera även hur smidigt det är me betpot script.

 

 

 

http://s299.photobucket.com/player.swf?file=http://vid299.photobucket.com/albums/mm314/himmelsdyk/dfgfdg-1.flv&fs=1&os=1&ap=1

 

 

EDIT: Kan man länka filmen så man kan spela den direkt utan att behöva gå till hemsidan. GAH jag är kass på sånt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

:Kg::Qh: på bord :9h::2g::Qb::Th:

Du ska satsa på turn. Du checkar.

På river höjer du till $7.5. Poten är på $12 med hans bet. Höj mer.

 

 

Hand 2:

:Kg::Qh: på bord :2b::4s::6h::Ts::Kb:

Du ska satsa på river. Du checkar.

 

 

Hand 3:

:7s::6s: på bord :6b::9b::Qh:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du checkar.

Turn kommer :3s:. Där ska du satsa. Du checkar.

 

 

Hand 4:

:As::7h: på bord :Kb::4s::2h:

Mot en motståndare som limpade innan flopen ska du satsa direkt på floppen när du sitter i BB. Du checkar.

 

 

Hand 5:

:9b::3s: på bord :2b::9s::Js:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du checkar.

 

 

Hand 6:

:Jh::Tg: innan flopen i BB. Min höjning från SB med en limper. Där ska du syna. Du foldar.

 

 

Hand 7:

:7g::6h: på bord :Tc::Tg::2c:

Där ska du beta på flopen. Du kommer vinna den poten ofta. Du checkar.

 

 

Hand 8:

Du har :Ks::Js: på button mot en 4xBB höjning. Där är ett perfekt tillfälle att 3beta om din motståndare höjer mycket innan flopen. Syn är näst bäst men fold är sämst. Du foldar.

 

 

Hand 9:

Du har :6h::5s: på button. CO verkar vara en riktig fisk och limpar. Fast har svårt och se hans stats. Men där är ett perfekt tillfälle att limpa du också. Du vill spela händer mot fiskarna. Du foldar.

 

 

Hand 10:

Du har :9g::5d: i BB. En limpare på button. Floppen :6s::Ah::8g:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du har ett hålstegedrag och chansen att din motståndare har ett A är ju i princip noll. Du kommer vinna den poten ofta. Om han synar får satsar du igen på turn beroende på motståndare och turn kort. Nu checkade du på flop, turn & river.

 

 

Hand 11:

Du har :Ab::4b: och du höjer innan flopen. Får en min3bet från SB som du synar. Floppen kommer :9s::3g::2g: och din motståndare checkar(!?) till dig. Där brukar jag alltid beta men just på den här flopen kan det vara smart att checka som du gjorde för att du har hålstegedraget. Turn kommer :Tb: och han betar ut vekt $3. Så du behöver bara syna $3 i en $10.15 pot. Där ska du syna. Du har ju minst 4 outs. Kanske 7 outs eller till och med 10 outs. Dessutom det viktigaste hans hand känns verkligen typ som AK/AQ osv och då kan du plocka upp poten på rivern beroende på vad det kommer för kort och vad din motståndare gör. $3 är väldigt billigt för alla dom möjligheterna.

Du foldar.

 

 

Hand 12:

Du har :Kb::Tb: på button och möter en UTG 3xBB höjning. Ypperligt tillfälle att 3beta eller syna beroende på vem din motståndare är. Fold är sämst och du foldar.

 

 

I poker fokuseras det ofta på alla dom stora poterna, folk postar HH och frågar vad dom ska göra, syna hans all-in osv.. Men folk glömmer bort att det är alla dom är små poterna som verkligen gör skillnad i resultatet. Sådan som man spelar dag ut och dag in och gör samma misstag gång efter gång. Ex om du tjänar 2 PTBB/100 händer men bestämmer dig för att du ska försöka plocka upp 1-2 små poter per hundra händer kommer du helt plötsligt ha fördubblat din winrate. :-P

Så mitt tips är fortfarande att fokusera på några bord och rätta till din luckor i ditt spel. Inte att spela 18 bord utan kanske 1-3 bord tills du känner att du verkligen har 100% koll på ditt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stabila tipps och jag tackar för att du tagit dig tid att kolla igenom och skriva.

 

Just den här filmen gjorde jag medan jag höll på och testa camtasia för första gångeen så jag tittade knapt på borden utan pillar med annat och gjorde flera missklick ex hand 2 me KQ, där jag skriver in ett bet men istället för att klicka bet klickar jag på check. Men några av händerna hade jag nog spelat likadant igen och jag gillar speciellt ditt resonemang kring hand 11.

 

Sen har jag bytt sida och spelar färre bord nu men ville bara visa hur det såg ut med cascdade bord.

 

Jag kommer posta fler händer och filmer framöver så jag hoppas du kikar in fler gånger och skriver mer :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag kollade igenom filmen igen med dina komentarer i åtanke och håller inte me om allt så lite komentarer på dina komentarer :-D

 

 

Hand 1:

:Kg::Qh: på bord :9h::2g::Qb::Th:

Du ska satsa på turn. Du checkar.

På river höjer du till $7.5. Poten är på $12 med hans bet. Höj mer.

 

*Jag borde absolut bettat turn, men sen på rivern sätter jag han på typ det han hade eller missat drag och höjer så mycket jag tror han skulle syna. Hur mycket mer hade du velat se??

 

 

Hand 2:

:Kg::Qh: på bord :2b::4s::6h::Ts::Kb:

Du ska satsa på river. Du checkar.

 

*Missklick

 

Hand 3:

:7s::6s: på bord :6b::9b::Qh:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du checkar.

Turn kommer :3s:. Där ska du satsa. Du checkar.

 

*Det här är ett bra ex på nått jag måste bli bättre på, måste plocka upp fler potter som här när jag checkat BB.

 

 

Hand 4:

:As::7h: på bord :Kb::4s::2h:

Mot en motståndare som limpade innan flopen ska du satsa direkt på floppen när du sitter i BB. Du checkar.

 

*Se hand 3.

 

 

Hand 5:

:9b::3s: på bord :2b::9s::Js:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du checkar.

 

*Se hand 3

 

Hand 6:

:Jh::Tg: innan flopen i BB. Min höjning från SB med en limper. Där ska du syna. Du foldar.

 

*Fattar inte att du han se den men håller helt klart me hehe

 

 

Hand 7:

:7g::6h: på bord :Tc::Tg::2c:

Där ska du beta på flopen. Du kommer vinna den poten ofta. Du checkar.

 

*Ok kan hålla me att man kan betta här ibland mot vissa men inte att det är auto, fi är en halvstack donk som synar minst ett bett med sjukt stor del av hans limp range på den brädan.

 

 

Hand 8:

Du har :Ks::Js: på button mot en 4xBB höjning. Där är ett perfekt tillfälle att 3beta om din motståndare höjer mycket innan flopen. Syn är näst bäst men fold är sämst. Du foldar.

 

*Fi var 12/9 så håller inte me om att det här är 3-bet eller syn 100% mot en så tight spelare.

 

Hand 9:

Du har :6h::5s: på button. CO verkar vara en riktig fisk och limpar. Fast har svårt och se hans stats. Men där är ett perfekt tillfälle att limpa du också. Du vill spela händer mot fiskarna. Du foldar.

 

 

*Här synar jag aldrig, isolerar eller foldar. Beroende på hur ofta jag gjort det innan. Varför föredrar du syn??

 

 

Hand 10:

Du har :9g::5d: i BB. En limpare på button. Floppen :6s::Ah::8g:

Där ska du satsa direkt på flopen. Du har ett hålstegedrag och chansen att din motståndare har ett A är ju i princip noll. Du kommer vinna den poten ofta. Om han synar får satsar du igen på turn beroende på motståndare och turn kort. Nu checkade du på flop, turn & river.

 

*Du har helt rätt. Se hand 3

 

 

Hand 11:

Du har :Ab::4b: och du höjer innan flopen. Får en min3bet från SB som du synar. Floppen kommer :9s::3g::2g: och din motståndare checkar(!?) till dig. Där brukar jag alltid beta men just på den här flopen kan det vara smart att checka som du gjorde för att du har hålstegedraget. Turn kommer :Tb: och han betar ut vekt $3. Så du behöver bara syna $3 i en $10.15 pot. Där ska du syna. Du har ju minst 4 outs. Kanske 7 outs eller till och med 10 outs. Dessutom det viktigaste hans hand känns verkligen typ som AK/AQ osv och då kan du plocka upp poten på rivern beroende på vad det kommer för kort och vad din motståndare gör. $3 är väldigt billigt för alla dom möjligheterna.

Du foldar.

 

*Bra skit helt enkelt

 

 

Hand 12:

Du har :Kb::Tb: på button och möter en UTG 3xBB höjning. Ypperligt tillfälle att 3beta eller syna beroende på vem din motståndare är. Fold är sämst och du foldar.

 

*Håller me, han va typ 42/10 eller nått så här gillar jag syn.

 

I poker fokuseras det ofta på alla dom stora poterna, folk postar HH och frågar vad dom ska göra, syna hans all-in osv.. Men folk glömmer bort att det är alla dom är små poterna som verkligen gör skillnad i resultatet. Sådan som man spelar dag ut och dag in och gör samma misstag gång efter gång. Ex om du tjänar 2 PTBB/100 händer men bestämmer dig för att du ska försöka plocka upp 1-2 små poter per hundra händer kommer du helt plötsligt ha fördubblat din winrate. :-P

Så mitt tips är fortfarande att fokusera på några bord och rätta till din luckor i ditt spel. Inte att spela 18 bord utan kanske 1-3 bord tills du känner att du verkligen har 100% koll på ditt spel.

 

*Mer bra skit

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...