Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För mig är det snarare så att när det blir någon stor pott eller mycket snack i chatten så tappar jag fokus på ljudboken. Ibland brukar jag spola tillbaka lite om det är något viktig jag har missat. Så det funkar bra. Framförallt så får det tiden att gå mycket fortare. Pokern blir allifall inte lidande. Snarare tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig är det snarare så att när det blir någon stor pott eller mycket snack i chatten så tappar jag fokus på ljudboken. Ibland brukar jag spola tillbaka lite om det är något viktig jag har missat. Så det funkar bra. Framförallt så får det tiden att gå mycket fortare. Pokern blir allifall inte lidande. Snarare tvärtom.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, du har spelat mer än 100k händer på NL$50 och ligger minus. Visst man kan ha otur. Det är lätt att skylla allt på otur, men det är klart att du har stora läckor i ditt spel? Vem har inte det lixsom. Varför inte försöka fixa till dom istället för att nöta flera hundra tusen händer med en spelstil som verkligen inte är optimal. Du skrev något om att du känner det som du spelar med öppna kort. Men det gör du ju indirekt. Du spelar 12/9 tyckte jag läste i tråden. Självklart fattar folk när dom ser att du sitter på 24 stycken fullrings bord och försöker sälja nöterna. "Fiskarna" är inte dumma.

 

Du skriver också att du blir utdragen hela tiden. Drar du aldrig ut folk? Nej förmodligen inte, eftersom ditt mål verkar vara att ha bästa handen när pengarna går in. Jag vet hur du tänker, har själv tänkt så förut. Det funkade förut, man hade sina 2-3 PTBB + RB och Bonusar. Det blir helt ok med pengar. Men borden blir tuffare, folk blir smartare osv Det räcker inte längre att sälja nöterna. Och även om det gör det så varför inte försöka bli bättre på poker istället?

 

Första steget till det är kanske fokusera på några få bord. Börja bluffa. Börja värdebetta dina vekare händer mer. Börja spela spelarna mer. Börja semibluffa mer. Folda inte alla dina pocket par som missar. Börja plocka upp alla dom 2-5 BB potter som ingen är intresserad av. Börja sätt folk på händer och spela utifrån deras hand oavsett vad du har på handen. Börja 3 beta mer. Börja satsa mer i varje pot av dom händerna du har i dagboken satsar du konstant under pot. Börja satsa pot. Börja höj mer händer innan flop. Börja spela mer händer efter flop. Börja syna folk med dina vekare händer. Börja att inte folda så mycket. Osv osv osv.. Börja spela poker.

 

Tro mig. Det är värt det. Själv har man harvat runt flera år på att spela halvtaskig poker. Det är verkligen bortkastad tid.

 

Kom igen, det är NL50, folk som spelar där är jubelåsnor (generellt sett...). Att sälja nötter är nog enklaste sättet att tjäna pengar på den nivån. Har däremot ingen åsikt om HDs spel men det verkar ju som han springer väldigt dåligt just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit mini paus, ska ta fler såna. 5 min gör mycket och man kan sitta kvar vid alla bord.

 

Borden är helt galna, kryllar av 45/20 och 75/30 spelare som stackar av lätt, vilket uppskattas hehe. Men vad har hänt vart kommer dom ifrån, märkte lite skillnad igår kväll men nu är det helt galet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller själv på med Snabba Cash. Mycket bra. Hade tänkt lyssna på Aldrig Fucka Upp sen, men hoppas nog det efter att ha läst era synpunkter.

 

Mitt tips till dig när du är klar med Aldrig Fucka Upp är den jag nyss lyssnat klart på; Kinesen med Henning Mankell. Oerhört bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du posta graf på senaste 100k händer?

Omd et inte går kanske du kan ta 75k händer eller ja? Så många som möjligt (sen db'n startade) :>

 

-1 :roll:

 

 

 

hehe nä men seriöst, vet jag inte om jag pallar posta den nu och läsa floden av du suuuuuuger poster som kommer komma, men lovar att posta senare.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borden är helt galna, kryllar av 45/20 och 75/30 spelare som stackar av lätt, vilket uppskattas hehe

 

 

Poker Stars, $0.25/$0.50 NL Hold'em Cash Game, 8 Players

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

CO: $50

BTN: $22.95

SB: $48.75

BB: $78.20

UTG: $44.70

UTG+1: $67.20

MP1: $52.65

Hero (MP2): $49.25

 

Pre-Flop: 8spadenormal.gif 8heartnormal.gif dealt to Hero (MP2)

3 folds, Hero raises to $2, 3 folds, BB calls $1.50

 

Flop: ($4.25) 7heartnormal.gif 2club.gif 8club.gif (2 Players)

BB bets $2, Hero raises to $6.50, BB calls $4.50

 

Turn: ($17.25) 9diamond.gif (2 Players)

BB bets $1.50, Hero raises to $14.50, BB calls $13

 

River: ($46.25) Qdiamond.gif (2 Players)

BB checks, Hero bets $26.25 and is All-In, BB calls $26.25

 

Results: $98.75 Pot ($3 Rake)

BB mucked 8diamond.gif Aclub.gif and LOST (-$49.25 NET)

Hero showed 8spadenormal.gif 8heartnormal.gif (three of a kind, Eights) and WON $95.75 (+$46.50 NET)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hehe nä men seriöst, vet jag inte om jag pallar posta den nu och läsa floden av du suuuuuuger poster som kommer komma, men lovar att posta senare.....

 

Men herregud! Skit i dom nollorna och bry dig om oss som tycker att du är grym som satsar på detta och som är väldigt nyfikna och som förstår att vinsterna kanske inte ser ut som önskat!!

 

Lycka till och kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fyrtalkåk8-)

 

 

 

 

LeggoPoker.com - Hand History Converter

 

SB: $41.40

BB: $49.50

UTG: $97.50

UTG+1: $10

Hero (MP1): $49.95

MP2: $18.30

CO: $25.55

BTN: $28.55

 

CO posts $0.50

Pre-Flop: 8diamond.gif 9diamond.gif dealt to Hero (MP1)

2 folds, Hero raises to $2.50, MP2 calls $2.50, 4 folds

 

Flop: ($6.25) 8heartnormal.gif 8club.gif 8spadenormal.gif (2 Players)

Hero bets $3.50, MP2 raises to $15.80 and is All-In, Hero calls $12.30

 

Turn: ($37.85) 9club.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

River: ($37.85) 9spadenormal.gif (2 Players - 1 is All-In)

 

Results: $37.85 Pot ($1.85 Rake)

Hero showed 8diamond.gif 9diamond.gif (four of a kind, Eights) and WON $36 (+$17.70 NET)

MP2 showed 7diamond.gif 7spadenormal.gif (a full house, Eights full of Nines) and LOST (-$18.30 NET)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt segt när man försöker haka på honom i racet själv :(..

 

Är du säker på att det är flera stycken eller?

 

Hur ska du vinna racet? Genom att spela NL20 med $5 inköp??? :lol: :lol: Du är ju bara en all-in spelare som hoppas ha turen med sig. Testa att spela en flop, det är riktigt roligt. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapad db? :roll:

Hur går det idag då HD?

 

Det är toppen, har just käkat en grym lunch med fläskfile. Idag har vi sol i umeå och snart kommer en kompis hit med Nizze (hans hund) som jag ska vara hundvakt åt i 14 dagar. Blir fint att komma ut minst 3 gånger per dag å få sällskap på löpturerna.

 

Poker då, ehhh :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är toppen, har just käkat en grym lunch med fläskfile. Idag har vi sol i umeå och snart kommer en kompis hit med Nizze (hans hund) som jag ska vara hundvakt åt i 14 dagar.

 

Låter ju trevligt. Själv sitter man instängd på jobbet med en matlåda bestående av bruna bönor och stekt falukorv :rolleyes: .

Se nu till att dra in minst 10 inköp i em!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-1 :roll:

 

 

 

hehe nä men seriöst, vet jag inte om jag pallar posta den nu och läsa floden av du suuuuuuger poster som kommer komma, men lovar att posta senare.....

 

Posta bara ,frågan är hur många av "du suuuuuger" skulle slå nl50 , inte många skulle jag tro.I början av dagboken visar du tydligt en graf där du är stadigt plus på nl50 men folk här har svårt att hitta dit. Kör hårt och gör din grej du har ett mål att klara och tror du grejar det, det är du trors allt bara ca 3% av alla här på pf som är seriösa och har något vettigt att säga......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...