Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Tjo! Kul att du fortsätter dagboken. Det är en av få som jag faktiskt följer.

 

Också roligt att du diskuterar stats i PT då det är bland det bästa hjälpmedlet till att veta om man faktiskt spelar bra eller dåligt över en längre period.

 

Ur min gamla databas har jag 6.2 ptbb/100 över 107 000 händer.

 

Har iaf 40.2% i Won $ When saw flop där så om du ligger på 40% bör det vara rätt bra.

 

Fortsätt med statistik och så, jag kommer gärna med exempel ur min egen för att jämföra :)

 

 

Kommer absolut fortsätta skriva om stats, gillar att nörda ner mig i sånt hehe

 

6.2 ptbb/100 är riktigt riktigt bra över så många händer. Får man fråga vilken sida och nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Just bet pott har aldrig strulat för mig. Har du den som heter "BetPot-v0.2.ahk" och har du ställt in vilken knapp som ska göra vad och hur mycket den ska betta varje gata. Höger klicka på den som heter "betpot_default_hotkeys.ahk" och välj edit script. Jag kanske bara förvirrar allt nu :-D

 

De är precis den jag har.

 

Men skoja min doja!! Är de den filen man ska ändra i ?? :-)

 

Jag har gått igenom den andra filen...ja som jag sa...helt lost e jag på de där :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul fantastisk dagboks berättelse,,,,,,,,,

synd du inte fortsatte,,

men ärligt,, anledningen att du sluta var att du troligtvis inte kunde hålla ditt löfte om att sluta spela om du inte var en vinnnande spelare,efter dessa händer

eller

no offense

???????????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul fantastisk dagboks berättelse,,,,,,,,,

synd du inte fortsatte,,

men ärligt,, anledningen att du sluta var att du troligtvis inte kunde hålla ditt löfte om att sluta spela om du inte var en vinnnande spelare,efter dessa händer

eller

no offense

???????????????

 

 

Hmmm kanske :-D nä men det viktigaste var aldrig spela just 450K händer. Jag hittade bara på en utmaning som skulle bli tuff men fullt genomförbar och gjorde den offentlig här för att motivera mig att spela riktigt mycket. När det sen gick som det gick så utvärderade jag läget och kom fram till att det bästa var att inte fortsätta.

 

Jag tog en funderare och har satt upp nya mål, det kommer en ny utmaning till aug, men kommer vara helt annorlunda :-D Som jag har sagt tidigare så tror jag det här var det bästa som hänt min "pokerkarriär".

 

Det här är mitt jobb och kommer vara det minst ett år till sen hoppas jag att mina investeringar börjar löna sig och poker kan bli en hobby igen. Ska berätta mer om dom senare. Sen har det inte blivit av att berätta min pokerhistoria än, den är lång och brokig med några toppar och en hel del djupa dalar hehe. Kanske till helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Himmel, hur går det med nya cykeln?

 

Lite sugen att testa en sån, men verkar ju lite halvfarligt :-D

 

Man lär ju skaffa sig lite skrapsår o diverse brutna kroppsdelar innan man lär sig tekniken kan jag tänka mig...

 

 

Jo det går hur bra som helst, det tar någon månad att vänja sig. Det är dom små sakerna som tar tid ex när man ska upp på en trottoar kan man helt plötsligt "glömma" att pedalerna snurrar hela tiden och man vill frihjula just när man ska rycka upp framdäcket. Man lär sig även hur man bromsar riktigt effektivt så nu har frambromsen rykt, sjukt cleant :-D Ska ta en ny bättre bild så får ni se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det går hur bra som helst, det tar någon månad att vänja sig. Det är dom små sakerna som tar tid ex när man ska upp på en trottoar kan man helt plötsligt "glömma" att pedalerna snurrar hela tiden och man vill frihjula just när man ska rycka upp framdäcket. Man lär sig även hur man bromsar riktigt effektivt så nu har frambromsen rykt, sjukt cleant :-D Ska ta en ny bättre bild så får ni se.

 

sjukt var ordet :-) Vad är poängen med en sån cykel? Det låter ju livsfarligt :roll: Kanske har missat nåt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sjukt var ordet :-) Vad är poängen med en sån cykel? Det låter ju livsfarligt :roll: Kanske har missat nåt...

 

 

Från nylegen bortgångne Sheldons hemsida, han formulerar det bra.

 

 

What is a Fixed-Gear Bicycle, and Why Would You Want One?

 

T fixed gear bicycle he oldest and simplest type of bicycle is the "fixed-gear" bicycle. This is a single-speed bike without a freewheel; that is, whenever the bike is in motion, the pedals will go around. You cannot coast on a fixed-gear machine.

 

M track bicycle any enthusiastic cyclists ride such bicycles by choice, at least part of the time. Why would anybody do that? It is not easy to put into words. There is an almost mystical connection between a fixed-gear cyclist and bicycle, it feels like an extension of your body to a greater extent than does a freewheel-equipped machine. If you are an enthusiastic, vigorous cyclist, you really should give it a try.

 

There are many reasons, including: Fun, Fitness, Form, Feel & 'Ficciency!

 

Fixed for Fun

 

I fixed wheel bicycle t takes a bit of practice to become comfortable on a fixed gear. Most cyclists, trying it for the first time, will automatically try to coast once the bike gets up to a certain speed. The bike will not allow this, and it is disconcerting. It takes a couple of weeks of regular riding to unlearn the impulse to coast, and become at ease on a fixed gear.

 

It is worth going through this learning experience, however, because once you do so, you will discover a new joy in cycling. When you ride a fixed gear, you feel a closer communion with your bike and with the road. There is a purity and simplicity to the fixed-gear bicycle that can be quite seductive. Somehow, once you get past the unfamiliarity, it is just more fun than riding a bike with gears and a freewheel! If you won't take my word for it, read some Fixed-Gear Testimonials.

 

Fixed for Fitness and Form

 

R fixed gear bike iding a fixed gear on the road is excellent exercise. When you need to climb, you don't need to think about when to change gears, because you don't have that option. Instead, you know that you must just stand up and pedal, even though the gear is too high for maximum climbing efficiency. This makes you stronger.

 

If you have the option of gearing down and taking a hill at a slow pace, it is easy to yield to the temptation. When you ride a fixed gear, the need to push hard to get up the hills forces you to ride at a higher intensity than you otherwise might. Really steep hills may make you get off and walk, but the hills you are able to climb, you will climb substantially faster than you would on a geared bicycle.

 

When you descend, you can't coast, but the gear is too low. This forces you to pedal at a faster cadence than you would choose on a multi-speed bicycle. High-cadence pedaling improves the suppleness of you legs. High rpm's force you to learn to pedal in a smooth manner--if you don't, you will bounce up and down in the saddle.

 

Most cyclists coast far too much. Riding a fixed-gear bike will break this pernicious habit. Coasting breaks up your rhythm and allows your legs to stiffen up. Keeping your legs in motion keeps the muscles supple, and promotes good circulation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, det lätt roligt. Fick en härligt syn framför mina ögon av att se dig åka nerför en stor backe och du trampar på som en liten hamster.. :mrgreen:

 

hahaha jo jävlar vad man får trampa när det går utför. Tricket är att slapna av i höfterana och bara hänga me hehe

 

 

Blev inte en enda hand poker idag, en kompis som är på genomresa dök upp i morse och behövde någonstans att sova inatt. Han har flyttat härifrån så vi ses inte så ofta nu förtiden så vi har bara hängt och tagit det lugnt idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer absolut fortsätta skriva om stats, gillar att nörda ner mig i sånt hehe

 

6.2 ptbb/100 är riktigt riktigt bra över så många händer. Får man fråga vilken sida och nivå.

 

1/2 svenska spel SH... (om jag nu inte sa det)...

 

Så det är ju riktigt jävla låg kvalité på spelet. Men jag kan inte säga att jag är nöjd med min ptbb, den borde lätt kunna vara uppemot 9 iaf. Det har varit ganska mycket spew och tilt i dom där 107 000 :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur det kommer sig att du inte lirar på FT? Där har du ju bra möjligheter till multitabling och väldigt bra erbjudanden för en grinder som du?

 

Du verkar ha bra koll därför jag kollar, är själv lite sugen på att börja multitabla där, pstars får jag 0 tillbaka ifrån..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur det kommer sig att du inte lirar på FT? Där har du ju bra möjligheter till multitabling och väldigt bra erbjudanden för en grinder som du?

 

Du verkar ha bra koll därför jag kollar, är själv lite sugen på att börja multitabla där, pstars får jag 0 tillbaka ifrån..

 

Jo det är mycket som är bra på fulltilt och jag hra spelat en hel del där sen dom slog upp portarna.

 

Där får man 27% rakeback och dom är väll bland dom sissta som som fortfarande har rakeshare så för mig skulle det motsvara kring 40% contrbuted.

 

Dom har lätt bland dom bättre klienterna och blir hela tiden bättre. Känns som dom har dragit ifrån dom andra och det bara är stars som försöker hänga på just när det gäller att vara så lätt att använda som möjligt.

 

Man kan data mina vilket är smidigt. Det är lätt att designa layouten precis som du vill ha den.

 

En nackdel är väll att sen Party bommade för amerikaner har det blivit bland dom tuffaste ställena att spela på även på dom lägra nivåerna. Men på en sida med så många spelare går det såklart alltid att hitta bra bord men man får nog hoppa runt lite mer än förut.

 

Jag drog för skoj skull upp 16 SH NL100 bord nu och ska bli intressant att se va det blir för stats på spelarna. Ingen bra dag eller tid för att få rättvis bild men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får jag fråga hur det kommer sig att du inte lirar på FT? Där har du ju bra möjligheter till multitabling och väldigt bra erbjudanden för en grinder som du?

 

Du verkar ha bra koll därför jag kollar, är själv lite sugen på att börja multitabla där, pstars får jag 0 tillbaka ifrån..

 

Finns ju hundratals siter med bättre deals än FT. Har du bytt från PS och isåfall till vilken site Himmelsdyk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL efter att låtit borden gå ett kan jag säga att det var värre än jag kunnat tro, minst 3 spelare på varje bord har typ 23/21/35, sissta är steal. Alltså riktigt stabila stats. Sen är det några 16/11 och på var 3e bord en riktig donk.

 

Säkert 80% är CR medlemmar hehe. Men det betyder ju såklart inte att man inte kan krossa på dom här borden men det krävs en hel del mer av dig än vad det skulle gjort bara för ett år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju hundratals siter med bättre deals än FT. Har du bytt från PS och isåfall till vilken site Himmelsdyk?

 

Jag har inte bestämt mig än, men har spelat lite på B2B men har tiltat totalt på några saker med deras klient, läs här :-Dhttp://pokerforum.nu/forum/24hpoker/48975-nagra-saker-som-aer-sjukt-daligt-med-eran-klient.html#post1035983

 

 

Men när man ska välja ställe att spela på är ju en bra deal inte allt, ex jag skulle aldrig kunna spela på ongame. Bara att man måste sitta ut för att fylla på sin stack tiltar mig så hårt att det är omöjligt haha sen finns det hundra andra anledningar varför dom suger.

 

Så man får lägga ihop en bra deal med en klient man trivs med osv osv för att hitta det bästa stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ute och glidit runt lite på cykeln å druckit lite öl i solen nu duscha äta sen party. Säger som Ricky från trailer park boys "to night Im gona get drunk as fuck, DRUNK AS FUCK" och för er som aldrig sett serien betyder det typ, jag kommer dricka några öl och bli lite onykter typ :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en epic bakfylla idag som aldrig vill släppa men det var det värt, vi hade sjukt kul igår..... det jag kommer ihåg iaf :-D

 

Välkommen in i gänget. Partajade till 03:30, upp 7:30, jobbade 8:30-13:00. Hem och försökte sova. Gick inte, för varmt. Tillbaka på jobbet nu och ska sitta här till 6:30 imorgon... Gah! Att man aldrig lär sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...