Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Vad har hänt, jag tror att på det senaste Fiskmötetet, som dom har varje år där dom gemensamt bestämmer nya riktlinjer för hur dom ska spela, sa fiskchefen: Mannar det har framkommit att donkbets är tha shit så från och med nu ska ni "Donkbet like its your job"......... Eller vad tror ni?? :-D

 

Men seriöst så är det effektivt speciellt om dom inte har har så stor stack och du missat, inte mycket man kan göra förutom att lägga sig.

 

 

Har du två överkort eller holk är det bara att pusha om det är vettiga stackdjup så att han kan lägga sig, ifall du tror att dem gör det light alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har hänt, jag tror att på det senaste Fiskmötetet, som dom har varje år där dom gemensamt bestämmer nya riktlinjer för hur dom ska spela, sa fiskchefen: Mannar det har framkommit att donkbets är tha shit så från och med nu ska ni "Donkbet like its your job"......... Eller vad tror ni?? :-D

 

Men seriöst så är det effektivt speciellt om dom inte har har så stor stack och du missat, inte mycket man kan göra förutom att lägga sig.

 

Om de inte är en maniac som synar med vilka 2 kort som helst så höj dom och du kommer se hur dom lägger av med de ganska fort :). Oftast när dom donkar tycker jag dom har en marginell hand för deras stora händer slowspelar dom.

 

Ministackar brukar jag inte bry mig om. Dom brukar åka ganska fort ändå.

 

Som brystmar på Cardrunners sa i en video: I raise donkbets all day long with any 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo alltså, ni har alla rätt och jag menar inte att jag foldar jämt på något sätt men ex du har höjt på cutoff me J9s och floppen kommer 37Q och du blir donkad av en med under ett halvt innköp och inte ett minbett eller jätte litet dom höjer jag 100%, utan ett normalt 3/4 bett. Då finns det ju inte mycket att göra än att folda, eller?? Du blir synad av alla par och även flesta A-hög.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok medan jag äter tänkte jag skriva lite.

 

Blev ett bra pass på berget, hade me hundens favoritleksak som jag kastade åt alla håll och kanter i ca 1m högt sly så han har fått springa och leta som en bara den. Nu verkar han faktiskt lite trött hehe

 

Jag ska flytta i slutet av månaden, inget konstigt att potentiella hyresgäster vill komma och titta men jag skojar inte det har säkert kommit 20 pers. Först massa olka sen han som väl tog den ska ha tänker hyra ut 2 av rummen (det är en 5a) så då har det kommit massa folk och titta på dom rummen ARGHH

 

Har bara hunnit spela typ 2k händer i förmiddags så nu blir det att köra 10-11 timmar med några korta raster.

 

Game on

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de inte är en maniac som synar med vilka 2 kort som helst så höj dom och du kommer se hur dom lägger av med de ganska fort :). Oftast när dom donkar tycker jag dom har en marginell hand för deras stora händer slowspelar dom.

 

Ministackar brukar jag inte bry mig om. Dom brukar åka ganska fort ändå.

 

Som brystmar på Cardrunners sa i en video: I raise donkbets all day long with any 2.

Det gillar jag, brukar alltid mes beta 30-40% av pot när jag har träffat bra.. det brukar generera en jättebet från fi som har missat sin hand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet med detta som jag förstått det, var att bygga rulle. Att spela så många bord sänker din winrate rejält(även om du påstår annat). Jag tror verkligen att du är en vinnare, och jag antar att du vill upp i nivåer? Detta projekt måste vara det sämsta du kunde göra. Varför inte lira basic poker på 4-8 bord och plussa bra på spelet istället? Att grinda igenom NL50 är inget svårt för en vinnare, och hade du inte varit så kåt på massa händer så är jag övertygad om att du lirat NL100 nu.

 

Hoppas det vänder och att spelet börjar flyta bättre dock!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målet med detta som jag förstått det, var att bygga rulle. Att spela så många bord sänker din winrate rejält(även om du påstår annat). Jag tror verkligen att du är en vinnare, och jag antar att du vill upp i nivåer? Detta projekt måste vara det sämsta du kunde göra. Varför inte lira basic poker på 4-8 bord och plussa bra på spelet istället? Att grinda igenom NL50 är inget svårt för en vinnare, och hade du inte varit så kåt på massa händer så är jag övertygad om att du lirat NL100 nu.

 

Hoppas det vänder och att spelet börjar flyta bättre dock!

 

Har han inte sagt typ 851 gånger att hans normala spelstil är 20 bord? Som han plussat på väldigt länge nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han inte sagt typ 851 gånger att hans normala spelstil är 20 bord? Som han plussat på väldigt länge nu.

 

 

Okey!

 

Jag har inte följt så noga, så kan inte uttala mig. Om detta är fallet så skulle jag vilja påstå att han knappast kan spela optimalt med alla dessa bord uppe, vare sig han påstår det eller inte. Tänk vad mycket pengar han hade haft om han skurit ner på borden och lärt sig spela poker sitället?

 

MKT $ IMO IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey!

 

Jag har inte följt så noga, så kan inte uttala mig. Om detta är fallet så skulle jag vilja påstå att han knappast kan spela optimalt med alla dessa bord uppe, vare sig han påstår det eller inte. Tänk vad mycket pengar han hade haft om han skurit ner på borden och lärt sig spela poker sitället?

 

MKT $ IMO IMO

 

Visst kan det vara så. Kan ju också vara tvärtom, ABC-poker är hans grej och han har alltid haft problem med reads hit och dit. Han kanske maximerar genom att köra så många bord. Även om 99% av alla pokerspelare inte lär höra till den skaran...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara så. Kan ju också vara tvärtom, ABC-poker är hans grej och han har alltid haft problem med reads hit och dit. Han kanske maximerar genom att köra så många bord. Även om 99% av alla pokerspelare inte lär höra till den skaran...

 

 

Men fan, han har ju för helvete spelat 200´000(!) (TVÅHUNDRATUSEN) händer microlimit fullring där variansen är minimal, och ändå inte plussat. Klart att något är fel! Sunt förnuft nu grabbar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Därför jag ville se en graf med t.ex. Expected wins och Actual winnings men OP vill inte posta det :|

 

Saxat från PokerEVs hemsida:

Large databases can take a very long time to load. At this time it's recommended to stay below 50K hand imports at a time unless you have a fast machine. I'm working on a 2-3x speedup and lower memory usage during imports. At this time loading and graphing more than 100K hands may cause out of memory problems.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska flytta i slutet av månaden, inget konstigt att potentiella hyresgäster vill komma och titta men jag skojar inte det har säkert kommit 20 pers. Först massa olka sen han som väl tog den ska ha tänker hyra ut 2 av rummen (det är en 5a) så då har det kommit massa folk och titta på dom rummen ARGHH

 

 

Game on

 

Nu är du nog allt lite fööör snäll. Ge snubben som ska hyra lite bilder på lyan.. i bästa fall. Han får väl göra sina deals när han flyttat in. El får du betalt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saxat från PokerEVs hemsida:

Large databases can take a very long time to load. At this time it's recommended to stay below 50K hand imports at a time unless you have a fast machine. I'm working on a 2-3x speedup and lower memory usage during imports. At this time loading and graphing more than 100K hands may cause out of memory problems.

 

Well.. Det går ta 50k-perioder i omgångar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fan, han har ju för helvete spelat 200´000(!) (TVÅHUNDRATUSEN) händer microlimit fullring där variansen är minimal, och ändå inte plussat. Klart att något är fel! Sunt förnuft nu grabbar..

 

haha mm något är det ju som inte stämmer

 

...PokerStars är riggad :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fan, han har ju för helvete spelat 200´000(!) (TVÅHUNDRATUSEN) händer microlimit fullring där variansen är minimal, och ändå inte plussat. Klart att något är fel! Sunt förnuft nu grabbar..

 

Du har helt rätt, något har varit fel. Synd att jag råkade fippla bort den långa posten där jag analyserade varför det gått så dåligt. Men kort.

 

Jag hade innan juni började spelat enbart fullring sen Januari, då jag för övrigt inte hade en enda minus dag på 150k händer. Tror jag legat kring 4PTBB/100 som bäst och 1PTBB/100 som sämst över en månad. Har en 600K hands period där den största nersvingen är 8 innköp och har sen haft 2 på 10 och en 20. Det är de jag gillat med fullringa att bara mata händer med väldigt lite variance.

 

När jag gick ner och skulle grinda mig igenom NL50 tog jag helt för givet att det bara skulle vara att sätta sig där och låta $$ komma som det alltid gjort och kunde inte i min vildaste fantasi tro att annat skulle hända. Dom första 3-4 dagarna tror jag bara var standard nersving men sen kring dag 5 började frustrationen smyga sig på och små dåliga beslut här och där. Ex missar ett 15$ value bet på river för man börjar se spöken. Man sitter och tänker hur otur man har och att det här är ju bara NL50 damit hur kan det gå så dåligt och man maler senaste badbeatsen om och om i huvet så utan att man märker det smyger det in några fler dåliga beslut, inga stora för jag tiltar aldrig utan mer att jag tightar till mig för mycket. När vissa tiltar kastar dom i väg $$ medan jag gör tvärt om och tightar till mig för mycket och lämnar massa $$ på bordet.

 

Sen för att förvärra det ännu mer spelade jag några pass när jag var för trött, jag hoppade över några träningspass och bara satt inne hela dan framför datorn och sunkade ner mig. Man börjar ett pass och snabbt förlorar några inköp i standard situationer och blir direkt negativ och blöder iväg flera inköp till i små porttioner här och där.

 

Jag har mycket att lära av allt det här och kommer komma ur det mentalt starkare än någonsin. För kan man överleva 200K händer utan plus på NL50 utan att bli galen kan man överleva vad som helst hehe

 

Nu tillbaka till grinden, vill ju inte förlora vadet me MickeTime :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...