Gå till innehåll

himmelsdyk drar till Stockholm----->Alperna


himmelsdyk

Recommended Posts

Attans också HD...Trodde verkligen att du skulle klara det! Det har iaf varit en av de bästa db att följa på sista tiden. Imponerande optimism trots alla motgångar (motriggar)...

PM:ar adress så småningom så jag kan tugga kött lagom till hösten ihop med en kall Zlatopramen...

Ha det gott mannen å lycka till i fotsättningen!

 

Ps. Sluta nu inte med db´n bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 867
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I poker fokuseras det ofta på alla dom stora poterna, folk postar HH och frågar vad dom ska göra, syna hans all-in osv.. Men folk glömmer bort att det är alla dom är små poterna som verkligen gör skillnad i resultatet. Sådan som man spelar dag ut och dag in och gör samma misstag gång efter gång. Ex om du tjänar 2 PTBB/100 händer men bestämmer dig för att du ska försöka plocka upp 1-2 små poter per hundra händer kommer du helt plötsligt ha fördubblat din winrate. :-P

Så mitt tips är fortfarande att fokusera på några bord och rätta till din luckor i ditt spel. Inte att spela 18 bord utan kanske 1-3 bord tills du känner att du verkligen har 100% koll på ditt spel.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sluta nu inte med db´n bara.

 

 

Nä ska skriva på. Det har varit roligt och händer än hel del kul grejor här framöver, nu i slutet av aug ska jag flytta till ny lgh och vi flyttar till riktigt kontor nere på stan. Tänkte lägga upp lite bilder på båda.

 

Sen förutom hur det går vid pokerborden, lite grafer och roliga händer och sånt vad vill ni läsa om mer.

 

Jag gillar när det är bilder i dagböckerna så här kommer en på min cykel.

 

Var på en fest och det kom förbi en kille på en sjukt clean cykel utan bromsar eller nått. Han berättade att det var en single speed fixed, jag fick prova och tyckte det var sjukt mäktigt. Han hade bygt sin själv men det är jag för lat och ohändig för så vi gick ut på nätet och jag impulshandlade surley steamroler :-D Men har sen jag fick den använt den sjukt mycket.

 

 

 

 

cykel.jpg

 

 

Det ända jag gjort sen jag fick den är byta ut bockstyret till ett rakt och som ni ser kom den med en frambroms som man kan ha medan man vänjer sig. Den får sitta på ett tag till hehe. Sen kan jag tycka hela fixed-communityn är lite fånig och jag inte direkt identifiera mig me dom, men jag gillar cyklarna :-D

 

För dom som inte har en aning om vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är cascade och betpotscript??

 

Det är när borden ligger överlappande som i lilla filmsnutten jag postade tidigare och betpotscript är ett AHK script som gör att man bara behöver högerklicka på musen så skrivs en färdig bestämd summa in, ex 80% av ett pott bet på turn sen kan man justera genom att scrolla på hjulet på musen. Gör att det gå sjukt mycket snabbare och du behöver bara använda musen och slippeer dra och fippla me slidern.

 

 

Är inne på sissta Stieg Larsson boken nu, blev lite besviken på andra. Märkligt med hela Paulo Roberto episoden och när han skriver om Lisbet i boxnings lokalen visar han att han har noll koll om allt vad som kan likna kampsport. Men fånigast av allt är ju när Lisbet löser Fermats gåta, jag menar kom igen. Det hade varit mer troligt att hon helt plötsligt skulle dra ut påskharen ur röven.

 

Någon som har nå förslag på nästa ljudbok??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på en fest och det kom förbi en kille på en sjukt clean cykel utan bromsar eller nått. Han berättade att det var en single speed fixed, jag fick prova och tyckte det var sjukt mäktigt. Han hade bygt sin själv men det är jag för lat och ohändig för så vi gick ut på nätet och jag impulshandlade surley steamroler :-D Men har sen jag fick den använt den sjukt mycket.

 

 

 

 

cykel.jpg

 

Hur fan bromsar man då? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är när borden ligger överlappande som i lilla filmsnutten jag postade tidigare och betpotscript är ett AHK script som gör att man bara behöver högerklicka på musen så skrivs en färdig bestämd summa in, ex 80% av ett pott bet på turn sen kan man justera genom att scrolla på hjulet på musen. Gör att det gå sjukt mycket snabbare och du behöver bara använda musen och slippeer dra och fippla me slidern.

 

 

Är inne på sissta Stieg Larsson boken nu, blev lite besviken på andra. Märkligt med hela Paulo Roberto episoden och när han skriver om Lisbet i boxnings lokalen visar han att han har noll koll om allt vad som kan likna kampsport. Men fånigast av allt är ju när Lisbet löser Fermats gåta, jag menar kom igen. Det hade varit mer troligt att hon helt plötsligt skulle dra ut påskharen ur röven.

 

Någon som har nå förslag på nästa ljudbok??

 

Jag har försökt få betpot scriptet att funka till stars men de vill inte. Du säger att man kan lägga in egen procentsats att beta tex på floppen. Hur gör man de ?

 

Har gått igenom koden ett par gånger men inte hittat något :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt få betpot scriptet att funka till stars men de vill inte. Du säger att man kan lägga in egen procentsats att beta tex på floppen. Hur gör man de ?

 

Har gått igenom koden ett par gånger men inte hittat något :-P

 

Det finns en fin "liten" tråd på 2+2, på 324 sidor om man vill läsa in sig på AHK. http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=379

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt få betpot scriptet att funka till stars men de vill inte. Du säger att man kan lägga in egen procentsats att beta tex på floppen. Hur gör man de ?

 

Har gått igenom koden ett par gånger men inte hittat något :-P

 

 

Tyvär kan jag inte hjälpa för jag är sämst på sånt där. Men som tur är så är en av killarna som sitter i samma kontor wizzard på allt som har me PT, HUDs och scripts att göra, annars hade jag inte klarat mig hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvär kan jag inte hjälpa för jag är sämst på sånt där. Men som tur är så är en av killarna som sitter i samma kontor wizzard på allt som har me PT, HUDs och scripts att göra, annars hade jag inte klarat mig hehe

 

Haha...du de e samma här och killen som brukar hjälpa mig är ju naturligtvis borta hela sommaren. Nä de blir till att läsa på 2+2 :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH projektet går hittills bra, här är en graf från det jag spelat sen jag lämnade Stars. Det började lite skakigt med lite dåligt spel blandat med standard situationer som KK mot AA osv.

 

Får inte Poker Grapher att funka med händerna från nya sidan och fattar inte hur jag får me antal händer i PT grafen men det är 12445 händer och det blir en winrate på 3.85PTBB/100. 12K händer säger ingenting men bara skönt att det går uppåt hehe Det är även i € så nått inköpp till så har jag tagit tillbaks allt jag förlorade på Stars.

 

b2b.jpg

 

Har statsen 20/16,5/3,5 och steal 37 än så länge, tror det är rätt bra nu i början medan jag blir varm i kläderna. Kommer sakta öppna upp lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha...du de e samma här och killen som brukar hjälpa mig är ju naturligtvis borta hela sommaren. Nä de blir till att läsa på 2+2 :-D

 

Det hjälper inte! Jag har läst som fan på alla länkar och sidor och gjort allt i min makt, men ska det jävlas så ska det! :-P

 

kör du vista?

 

Sorry att jag stjäl utrymme!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälper inte! Jag har läst som fan på alla länkar och sidor och gjort allt i min makt, men ska det jävlas så ska det! :-P

 

kör du vista?

 

Sorry att jag stjäl utrymme!

 

 

Kanske dags att sluta läsa då :). Nej jag kör XP. Fungerar det inte alls för dig ??

 

Det fungerar hjälpligt preflop för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske dags att sluta läsa då :). Nej jag kör XP. Fungerar det inte alls för dig ??

 

Det fungerar hjälpligt preflop för mig.

 

Just bet pott har aldrig strulat för mig. Har du den som heter "BetPot-v0.2.ahk" och har du ställt in vilken knapp som ska göra vad och hur mycket den ska betta varje gata. Höger klicka på den som heter "betpot_default_hotkeys.ahk" och välj edit script. Jag kanske bara förvirrar allt nu :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ett lugnt backpass, var varmt som fan. Men hunden fick springa och tror för första gången han är lite trött.

 

Har hunnit spela lite och det har fortsatt gått bra. En av sakerna jag verkligen fokuserar på är att plocka upp alla småpotter, MrFroggyX formulerade på ett bra sätt hur viktigt det är i en tidigare post. En av dom mest glömda statsen i PT är just "Won $ When Saw Flop", jag har gått från ca 32% på masstablande fullringspel till 45% nu på SH. Jag har läst på lite och verkar som att kring 50% är optimalt så jag har en liten bit kvar.

 

När tittade ni senast vad ni hade och skriv gärna vad ni har, lätt att man bara stirrar sig blind på VPIP och PFR.

 

Nu middag sen mer grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Kul att du fortsätter dagboken. Det är en av få som jag faktiskt följer.

 

Också roligt att du diskuterar stats i PT då det är bland det bästa hjälpmedlet till att veta om man faktiskt spelar bra eller dåligt över en längre period.

 

Ur min gamla databas har jag 6.2 ptbb/100 över 107 000 händer.

 

Har iaf 40.2% i Won $ When saw flop där så om du ligger på 40% bör det vara rätt bra.

 

Fortsätt med statistik och så, jag kommer gärna med exempel ur min egen för att jämföra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...