Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Hej! Jag är en ny användare av PT3. Har några frågor om table tracker, vad betyder dom olika kolumnerna, kan jag utläsa vilka bord som är fiskiga isåfall var.

Mvh Sara

Du kan exemplevis lista borden efter snitt-amount won eller BB/100 alternativt lista efter snitt-VPIP.

 

Hur får jag igång HUDen till Ongame?

Använder du Beta 17? HUDen har knappt hunnit bli testad då Beta 17 paniksläpptes på grund av PokerStars-uppdateringen, men den "bör" fungera i Beta 17. Har sett vissa rapporter att den fungerar bra på cash men inte turneringar dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Använder du Beta 17? HUDen har knappt hunnit bli testad då Beta 17 paniksläpptes på grund av PokerStars-uppdateringen, men den "bör" fungera i Beta 17. Har sett vissa rapporter att den fungerar bra på cash men inte turneringar dock.

 

Okey, men hur får jag den att starta? Ska jag bara sätta mig vid ett bord så ploppar den upp eller hur gör man?

spelar d någon roll att man kör minitables?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, men hur får jag den att starta? Ska jag bara sätta mig vid ett bord så ploppar den upp eller hur gör man?

spelar d någon roll att man kör minitables?

Det bör fungera så fort du spelar och har auto-import igång så att du ser att den importerar händerna. Klienten ska även vara inställd på Engelska. Det ska fungera på minibord. Som sagt har OnGame-huden inte ens blivit testad av alphagruppen då det blev en panikrelease, men det verkar fungera hyfsat för en del iaf. och kommer förstås att förbättras.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis laddat ned den kommersiella versionen (60 dagars trial). Verkar inte importera nya stars-händer. Är inte beta 17 inarbetad i den kommersiella versionen, eller är mitt problem nåt annat än att PT3 försöker läsa nya HHs så som den läste gamla HHs?

 

Edit: Kom själv på svaret på min fråga. Jag måste installera beta 17 över min installation, så ska det funka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå Start --> Program --> PostgreSQL --> Stop Service, sedan Start --> Program --> PostgreSQL --> Start Service för att starta om PostgreSQL. Om PostgreSQL inte startar vid det laget och PT3 inte börjar fungera igen, gå till C:/Program/PostgreSQL/8.x/data och hitta filen vid namnet postmaster.pid (finns den inte, prova att visa dolda filtyper). Om du hittar filen, ta bort den och försök starta PostgreSQL igen enligt ovan så bör det fungera.

 

Tack för hjälpen, dock så starta jag om datorn några gånger till och de funka utan att jag behövde göra det dära :)

 

Någon som vet hur man får till såna här grafer som visar sin Allin-EV vs sina winnings?

 

http://img134.imageshack.us/my.php?image=evgu0.png

(tog bara grafen från en random post i en annan tråd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, dock så starta jag om datorn några gånger till och de funka utan att jag behövde göra det dära :)

 

Någon som vet hur man får till såna här grafer som visar sin Allin-EV vs sina winnings?

 

http://img134.imageshack.us/my.php?image=evgu0.png

(tog bara grafen från en random post i en annan tråd)

Har inte blivit tillagt i PT3 ännu. EV-funktionalitet är dock givetvis planerat.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noobfråga number1 men inköpte pt3 precis o inte kört på några program förut.

 

Hur får man igång HUDen(om det ens kallas så) så man ser stats på spelarna vid sina bord? :)

Vilken sida spelar du på? Vilken version av PT3 använder du? Är auto-importen igång och importeras händerna? Har du sidan inställd på Engelskt språk?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om det kommer att komma någon lösning till Pokertracker 3:s heads up display till Svenska spel snart? Eller bör man kontakta pokertracker och fixa ett key till PT2 istället?
Jag har ingen uppgift på hur lång tid det tar att fixa SvS-stöd ännu tyvärr. Om du har köpt PT3 bör du dock ha fått information om hur du får din gratislicens till PT2 i mailet som du fick när du köpte det.

 

Går det att flytta stats rutorna på ongame HUDen så dom inte täcker fold/check/call/rasie knapparna?

Går ju knappt o spela med HUDen pga det :|

Högerklicka på boxarna och dra, spara sedan layouten genom att trycka på PT-ikonen på bordet och välj "save layout".

 

Ngn som vet ifall man kan få PT3 att funka med SvS på ngt vis? Med converter eller så?

Det går inte att få igång HUD:en för tillfället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter jag spelat och går in och importerar händerna funkar allt perfekt, allt blir klart och jag går in i databasen men dom finns inte där? Jag har inställt på att dom ska impoteras til nuvarande databas men dom kommer inte in, tex om jag trycker på sessions så finns inte min senaste session med där.

Vad kan ha hänt och vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter jag spelat och går in och importerar händerna funkar allt perfekt, allt blir klart och jag går in i databasen men dom finns inte där? Jag har inställt på att dom ska impoteras til nuvarande databas men dom kommer inte in, tex om jag trycker på sessions så finns inte min senaste session med där.

Vad kan ha hänt och vad ska jag göra?

Har du något filter aktivt? Isf tryck på "clear". Kom även ihåg att du måste klicka på "refresh" uppe i högra hörnet för att uppdatera listan efter en ny import.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fungerar table tracker? Man fick med ett gratistest 1 mån men jag får det inte att fungera.

 

Jag söker och får upp borden samt spelarna fast aldrig några stats, står alltid 0.

Har du statistik i databasen för borden du har valt? TableTracker arbetar även med samma databas som du har inställt i HUD:en, så gå till HUD Configuration och se till så att du har den databasen markerad där. Slutligen, lägg märke till att TT inte listar bord enligt $[maxbuyin] NL utan istället enligt modellen $[bB] NL. Detta pga. "deep"-borden som annars skulle ställa till med problem. Dvs. spelar du 0.25/0.50 så listas de borden inte under $50NL, utan som $0.50 NL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kör med pokertracker 3. Problemet är att när huden går igång lägger mitt autorebuyscript av. Ngng som vet hur man fixar så det inte gör det, spelar på ipoker.
Vad heter ditt autorebyscript? Vissa AHK-script krockar med PokerTracker, men vet du namnet så ska vi försöka ta en titt på det.

 

Läste någonstans på PokerTrackers hemsida om att man kunde betala genom PokerStars. Någon som har gjort detta, eller någon som har en länk? Har sökt runt på pokertracker.com, men hittar ingenting om det.
Du kan hitta information för detta här.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...