Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det nån som har testat PT3 än? Är det buggigt som fan nu i början eller?
Jag har testat det sedan första alphan (ca. 6 månader), det har alltid varit ganska stabilt faktiskt. Sedan HUD:en blev tillagd har det varit vissa som haft problem med prestandan och de kommer därför lägga in en cachefunktion lik den som fanns i PAHud och det borde komma ganska snart. Personligen har jag inga problem och buggigt är det inte, iaf. inte på de största sidorna som har blivit mest testade. Everest har lite problem i den senaste releasen och HUD:en fungerar inte på OnGame ännu, men det lär fixas snart också.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka sidor funkar PT 3 till nu?

De som funkar är PokerStars, Full Tilt, Party Poker, iPoker, OnGame (ingen HUD) och Everest (lite importproblem).

 

Vad är det för problem med Everest och går dom att leva med?
Som jag har förstått det så verkar Everest-problemen vara rätt stora. Jag har inga Everesthänder själv att testa med, men många klagar över att cashhänderna importeras som turneringshänder och att därmed inte HUD:en funkar. Men jag vet inte om alla har det problemet. Hur som helst så lär det komma buggfixar förmodligen idag eller imorgon då även datumfiltret blev buggat i sista minuten innan release.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer PT3 stödja Omaha eller blir det som tidigare en separat version?
PT3 kommer att stödja Omaha. Det kommer att bli en egen tab såsom Texas Holdem är idag. HUD kommer också att fungera. Dock kommer det att kosta extra om man vill köpa till Omaha-delen tror jag, men priset är inte utannonserat ännu.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska blir grymt spännande att testa det här. Vad praktiskt att slippa starta PT och PAHUD och Spadeeye innan man ska spela.

 

Det framgår ingenstans vad det kommer att kosta. Nån som vet?

Vad vad kommer att kosta? PT3 kostar $90 och då ingår som sagt PT2 och PAHud också om du köper det just nu. Om du syftar på TableTracker så kommer det att vara en månadskostnad som i början kommer vara $20 (första månaden är dock gratis om du köper PT3 nu), men den kommer att göras om så att den baseras på vilken nivå du spelar (lägre månadskostnad för lägre nivåer).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vad kommer att kosta? PT3 kostar $90 och då ingår som sagt PT2 och PAHud också om du köper det just nu. Om du syftar på TableTracker så kommer det att vara en månadskostnad som i början kommer vara $20 (första månaden är dock gratis om du köper PT3 nu), men den kommer att göras om så att den baseras på vilken nivå du spelar (lägre månadskostnad för lägre nivåer).

 

Det låter väl rimligt.

 

Vad gör table trackern? Är det table selection-verktyget? Jag gillar inte en abonnemangskostnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände att det var dags att över ge PO för gott nu när PT3 är ute på marknaden.

 

Suttit och pillat en del med Hud`en och kommit fram till att jag är lite semi-noob vad gällande alla förkortningar. Vad är skillnaden på t.ex Fold to F CBet och Fold to R CBet?

 

Undrar även hur man fixar till layouten på statsen på borden. Har lyckats lägga till flera rader men allt blir ändå ihopklumpat. Skulle vilja veta hur man separerar "raderna" ifrån varandra. Så att man t.ex kan ha en rad under och en över fi.

 

Edit: Fold to F CBet = Fold to Flop Cbett och den andra blir således Fold to River Cbet. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt. Funderar på att köpa PT.

 

Laddade ner det igår.

Men nu varje gång som jag försöker öppna det, så får jag upp en ruta som säger.

 

"please download the newest version"

 

Why? har ju laddat ner den senaste eller? jag kan inte hitta ngn annan iaf.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt. Funderar på att köpa PT.

 

Laddade ner det igår.

Men nu varje gång som jag försöker öppna det, så får jag upp en ruta som säger.

 

"please download the newest version"

 

Why? har ju laddat ner den senaste eller? jag kan inte hitta ngn annan iaf.

 

Mvh

 

Du ska tanka hem filen som heter PT-install-v3.0 0.1.pqsl alltså den som finns på sidan nu.

 

Om du tankade igår så är det bara att tanka hem den nyaste...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar även hur man fixar till layouten på statsen på borden. Har lyckats lägga till flera rader men allt blir ändå ihopklumpat. Skulle vilja veta hur man separerar "raderna" ifrån varandra. Så att man t.ex kan ha en rad under och en över fi.

Du kan helt enkelt göra fler grupper i HUD:en, som default används bara en grupp med alla stats och en grupp för popup, men du kan lägga till fler grupper för stats och även om du vill ha en box för table averages, dina egna stats och så vidare. Därefter konfiguerar du de grupperna genom att markera dem och sedan gå till tabben där du väljer vilka stats du vill ha. Slutligen högerklickar du på boxarna och drar för att flytta omkring dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad saknas i trial versionen? jag importera händer och allt hmna på tournyes? Går ej cashgame analys att göra eller är det everest som buggar??
Trialen är begränsad till 60 dagar, endast en databas och ingen tabletracker. Det andra är Everest som buggar men det borde bli åtgärdat ganska snabbt.

 

Kan man få PT3 och peka på en befintliga db eller måste man skapa en ny?

 

funkar inte för B2B ännu eller?

Du måste importera alla dina händer på nytt då PT3-databasen är mycket mer avancerad än t.ex. en PT2-databas och sparar så mycket mer information. B2B fungerar inte ännu, nej.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...