Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hej, jag har en fråga. Jag funderar på att skaffa PT3 men jag vill ha en livetracker till mitt spelande! Finns det? hur gör man för att få igång den isf? :D
Vad menar du med livetracker? Om du menar en "HUD" (som visar statistik på dig och motståndare på borden), så är det inkluderat i PT3. Vilken sida spelar du på?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peligroso tror du att du kan skicka ett PM till mig (Kanske fler som är intresserade) när PT3 fungerar till Svenska Spel?

Då köper jag direkt. Men nu fungerar det inte till det jag spelar (Cash på SS och turneringar på Ipoker).

Angående det, vi ska se hur enkelt det är att lägga till stöd för Svenska Spel när vi väl lägger till stöd för Boss vilket bör göras inom kort. Något som helt klart skulle hjälpa med det vore om ni kunde zippa ner handhistorik från SvS och ladda upp dem till en Support Ticket. Gärna så många olika spelformer som möjligt (cash NL, FL, turneringar etc). Ni kan bifoga filer upp till 6 MB per styck.

 

Svara även gärna på min föregående fråga gällande dina iPoker-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur man får acehuden att skilja på fullring och shorthanded, kan själv inte hitta det. Just nu verkar det som att den blandar statsen.

 

 

 

 

 

Sen funkar huden som den ska utom på full tilt.

Vet inte om jag missat nåt men på dom andra siterna har den ju startat automatiskt..

Tacksam för tips

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur man får acehuden att skilja på fullring och shorthanded, kan själv inte hitta det. Just nu verkar det som att den blandar statsen.
På vissa siter anger de inte om det är 6-max eller Full Ring i handhistoryn. Du kan då antingen klicka på PT-ikonen på bordet och välja "treat as 6-max" alternativt kryssa för "adjust qualifying tables limits" på auto-import-tabben.

 

Sen funkar huden som den ska utom på full tilt.

Vet inte om jag missat nåt men på dom andra siterna har den ju startat automatiskt..

Den ska starta automatiskt på Full Tilt också. Har du ställt in din FTP-klient på att spara handhistoriken? Har du sett till så att PT3 är inställt på samma sätt om du går på auto-import och markerar Full Tilt och går in på Full Tilt configuration?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående det, vi ska se hur enkelt det är att lägga till stöd för Svenska Spel när vi väl lägger till stöd för Boss vilket bör göras inom kort. Något som helt klart skulle hjälpa med det vore om ni kunde zippa ner handhistorik från SvS och ladda upp dem till en Support Ticket. Gärna så många olika spelformer som möjligt (cash NL, FL, turneringar etc). Ni kan bifoga filer upp till 6 MB per styck.

 

Svara även gärna på min föregående fråga gällande dina iPoker-problem.

 

Missade ditt svar angående Ipokerproblematiken.

Kör engelsk klient. Nej inget kommer upp på bordet (Tidigare innan uppdatering av PT var problemen vid bordbyte.) Men händerna importeras till databasen.

 

Spelar bara NL 10-manna på SS men kan väl skicka några händer om ni behöver. Hur många ungefär? 100? 500? 10000?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vissa siter anger de inte om det är 6-max eller Full Ring i handhistoryn. Du kan då antingen klicka på PT-ikonen på bordet och välja "treat as 6-max" alternativt kryssa för "adjust qualifying tables limits" på auto-import-tabben.

 

När jag klickar på ikonen på bordet får jag inte upp så jag kan välja treat as 6max. Testa via auto-import tabben o klicka adjust qualifying men då verkar det som huden bara visar statsen från pågående session?

 

Funka sen,, visa väl inga stats pga att jag inte spelat nåt efter fått pt att skilja på fr och sh.

 

 

 

Den ska starta automatiskt på Full Tilt också. Har du ställt in din FTP-klient på att spara handhistoriken? Har du sett till så att PT3 är inställt på samma sätt om du går på auto-import och markerar Full Tilt och går in på Full Tilt configuration?

 

 

Jag den laddar hem händerna så jag ser den i trackern det är bara huden som inte syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade ditt svar angående Ipokerproblematiken.

Kör engelsk klient. Nej inget kommer upp på bordet (Tidigare innan uppdatering av PT var problemen vid bordbyte.) Men händerna importeras till databasen.

 

Spelar bara NL 10-manna på SS men kan väl skicka några händer om ni behöver. Hur många ungefär? 100? 500? 10000?

Så många som möjligt. Vi behöver inte miljontals, men säg ett par tusen skulle nog vara bra.

 

Notis om Svenska Spel-stöd

Detta gäller alla er som vill ha stöd för Svenska Spel, skicka gärna in händer så ska vi försöka få Svenska Spel-stöd tillagt samtidigt som BOSS. Bifoga gärna händer med viss variation så att vi kan få in turneringar, fixed och dylikt också. Ni kan ladda upp era händer via en Support Ticket (bra idé att zippa ner händerna, maxstorlek på bifogade filer är 6 MB). PM:a mig gärna ert ticketnummer här efter ni har bifogat filer så ser jag till så att det hamnar på rätt ställe på en gång.

 

Jag den laddar hem händerna så jag ser den i trackern det är bara huden som inte syns.
Kör du Full Tilt på Engelska? Om inte, prova ändra till Engelska och se om det rättar till problemet.

 

Spelar en turnering på Ipoker nu.

Öppnade Handhistoriken. Då dök Huden upp på den! Men det är väl inte riktigt där jag ville ha huden :rolleyes:

Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se vad som är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testar pt3 till party så kan jag inte längre betta med hjälp av tangentbordet. Kan endast använda "slidern" vilket är grymt irriterande.

Har tidigare kört med pt3 till stars utan några som helst problem.

 

Förslag?

 

Edit: Hittade lösningen på pt3 forum. Jag körde inte party som Administrator, därav problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med livetracker? Om du menar en "HUD" (som visar statistik på dig och motståndare på borden), så är det inkluderat i PT3. Vilken sida spelar du på?

 

Menar som pokeroffices livetracker som visar spelarnas stats på bordet och i en extern ruta. Jag ska spela på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar som pokeroffices livetracker som visar spelarnas stats på bordet och i en extern ruta. Jag ska spela på ongame.
Spelarstatistik finns på borden och du kan konfiguera det väldigt fritt. Bör även fungera bra med OnGame. Ett råd är att alltid ladda hem och prova trialen först som du kan hitta på pokertracker.com. Den är en aning begränsad, men du bör kunna bilda dig en god uppfattning av programmet först iaf :)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad som kan ha orsakat det. Får du några felmeddelanden? Importeras händerna korrekt? Dyker PT-ikonen upp på borden? Kör du pokerklienten på Engelska? Har du provat byta mellan olika "performance levels" i HUD-inställningarna?

 

 

 

Jag har laddat ned build3 beta19 och installerat det över den gamla versionen.

Har gjort om proceduren dessutom efter strulet började.

Programmet startar, och importerar som vanligt.

Problemet är HUDen som vägrar fungera. PTikonen dyker inte upp på borden, och jag får inte upp några stats.

Jag spelar på FT och kör klienten på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ned build3 beta19 och installerat det över den gamla versionen.

Har gjort om proceduren dessutom efter strulet började.

Programmet startar, och importerar som vanligt.

Problemet är HUDen som vägrar fungera. PTikonen dyker inte upp på borden, och jag får inte upp några stats.

Jag spelar på FT och kör klienten på engelska.

Hm, låter konstigt, eventuellt något databasstrul. Aktivera logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi försöka lista ut vad som är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att spara två olika "setups" med "configure stats", och sedan lätt välja mellan dessa?

Alltså, jag vill att min hud ser olika ut om jag spelar på t.ex party än om jag kör på ipoker. Och vill inte behöva ändra allt manuellt varenda gång jag hoppar mellan sidorna.

 

Har lite svårigheter att formuelera mig idag, men hoppas ni förstår. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att spara två olika "setups" med "configure stats", och sedan lätt välja mellan dessa?

Alltså, jag vill att min hud ser olika ut om jag spelar på t.ex party än om jag kör på ipoker. Och vill inte behöva ändra allt manuellt varenda gång jag hoppar mellan sidorna.

 

Har lite svårigheter att formuelera mig idag, men hoppas ni förstår. ;-)

Det du kan göra (så länge du inte spelar på båda samtidigt) är att ha dubbla layouts.pt3 som du byter namn på beroende på var du ska spela. I framtiden är det nog tänkt att detta ska gå att ställa in på det sätt som du vill, men det ligger nog en bit bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har laddat ned build3 beta19 och installerat det över den gamla versionen.

Har gjort om proceduren dessutom efter strulet började.

Programmet startar, och importerar som vanligt.

Problemet är HUDen som vägrar fungera. PTikonen dyker inte upp på borden, och jag får inte upp några stats.

Jag spelar på FT och kör klienten på engelska.

 

Jag har haft samma problem av och till. Tyvärr jag inte hittat vad det beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem av och till. Tyvärr jag inte hittat vad det beror på.
En annan grej ni båda borde prova är att testa andra "performance levels" i HUD-inställningarna. De kan göra väldigt stor skillnad beroende på din dator. Kom dock ihåg att ni måste starta om auto-import mellan era byten.

 

Finns det någon som helst funktion för att rensa bort händer i nuvarande versionen? Jag letade men hittade inget.
Gå till Database Management, välj din databas och tryck "purge". Notera att det är viktigt att du kör Beta 19 då Selective Purge precis blev tillagt, trycker du på "purge" i en tidigare version raderas all information i databasen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som fixat en stabil Layout till PT3 och som är villig att dela med sig av den till oss som är lata och inte orkar sitta och pilla.

Har fixat till min som den på pokertrackers forum men tycker den e lite väl mycket på bordet och vill ha merparten av alla stats i ett popup. Dock färgat som han har fixat.. OM nån har fixat så vill jag gärna tanka annars får jag väl ta och sätta mig en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nån som vet om PT3 fungerar på B2B? har letat men hittat inget
Tyvärr inte för tillfället. Fler sidor är på gång nu och vi går främst efter storleksordning enligt pokerscout.com när vi lägger till nya. Nästa site är BOSS (+ Svenska Spel, förhoppningsvis) och därefter blir det nog Microgaming (Prima) eftersom att det är en del strul med sammanslagning och skandaler mellan UltimateBet och Absolute. Entraction/B2B bör dock inte vara allt för långt borta, och vi hoppas att vi ska ha stöd för samtliga siter som fanns i PT2 i början av 2009.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...