Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Är det här i PT3? Hmm. PT3 ska läsa av din inställda tidzon och korrigera tiden därefter. Tiden mellan ipoker och full tilt bör dessutom skilja fem timmar om jag inte har helt fel. Är din tidszon (inte bara själva klockan) korrekt inställd i windows?

Ja, pt3, tiden på ipoker korrigeras till rätt tid, men tiden på Fulltilt korrigeras som sagt till en timme efter. Tidszonen är rätt inställd. Går det att ändra dessa inställningar manuellt på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, pt3, tiden på ipoker korrigeras till rätt tid, men tiden på Fulltilt korrigeras som sagt till en timme efter. Tidszonen är rätt inställd. Går det att ändra dessa inställningar manuellt på något sätt?

Skapa gärna en Support Ticket angående detta och bifoga handhistorik från FTP och iPoker från något tillfälle när du har spelat på båda samtidigt samtidigt. Nej, det går tyvärr inte att ändra inställningarna manuellt på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan göra som i PT2 att man har 2 nicknames på samma stats(Sina egna dvs)?
Ja, uppe till höger under general-tabben har du en box där du kan ställa in dina "alias".

Hur atuorate:ar man folk?

Autorate-funktionen har inte lagts till ännu, men kommer att läggas till inom kort. Håll ett öga på vår Development Timeline för uppdateringar.

Förklara gärna vad Vaccum database, Cluster database och analyse database betyder också

Database Managment & Maintenance Guide.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PA hud på stars :

 

 

Statsen under spelarna blinkar till ofta när en spelare ska agera. Det är jätte jobbigt nån som har nån aning om hur man får bort detta. OCh sen om man tilar borden blir statsen oläsliga då dom går ihop med varandra. Nån som har nån aning om hur man får bort detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga som säkert är rätt dum: Hur får man upp HUD:en? :P

Funkar den till svenska spel? Jag lyckas då inte få till det men det kan vara att jag helt enkelt inte hittar rätt i programmet tänkte jag.

 

Det funkar med http://www.hhconverter.com .

 

Rekommenderar dock Holdemmanager framför PT3 (som tyvärr inte heller har stöd för SvS, men också funkar med HHconverter).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar med http://www.hhconverter.com .

 

Rekommenderar dock Holdemmanager framför PT3 (som tyvärr inte heller har stöd för SvS, men också funkar med HHconverter).

Jo jag lyckas ju importera händerna till programmet men jag får inte upp några stats i borden och det ska tydligen gå med PT3. Eller måste man använda GT+ som man gjorde till PT2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker få mitt PT3 att funger men lyckas fanimig aldrig!

 

Jag får upp det här medelandet när jag ska starta det och gå in på databasen:

 

Unable to login to database (PT3 DB). Reason: server closed the connection unexpectedly This probably means the server terminated abnormally before or while precessing the request.

 

 

 

Jag har testat att starta om postgre med får inte upp den i aktivitetshanteraren ändå.

Jag har även avinstalerat allt + postgre och instalerat om det igen, då funkar det. Men stänger jag ner det och ska logga in igen då får jag felmedelandet jag skrev här uppe.

 

Vad ska jag göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå Start --> Program --> PostgreSQL --> Stop Service, följt av Start --> Program --> PostgreSQL --> Start Service för att starta om PostgreSQL. Om PostgreSQL inte startar vid det laget (kolla aktivitetshanteraren -> processer), gå till C:\Program\PostgreSQL\8.x\data och hitta filen postmaster.pid. När du hittat den, ta bort den, och försök att starta PostgreSQL på nytt enligt ovan.

 

Om detta händer varje gång du startar datorn, se till så att du ställer in så att PostgreSQL startar automatiskt vid boot. Se denna guide för mer information.

 

Om inget av detta hjälper, vänligen starta en Support Ticket där du beskriver problemet och bifoga de tre senaste PostgreSQL-loggarna som du kan hitta under C:\Program\PostgreSQL\8.x\data\pg_log.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet om det finns en funktion som gör att man kan färglägga spelare som har en viss VPIP annorlunda?

 

det kunde jag göra i GameTime+ men verkar saknas i den Inbyggda HUDen i PT3.

 

Finns det möjlighet att köra med en annan HUD till PT3? isf vilken av de har den här möjligheten med att färglägga spelare med en viss färg när de har ett visst VPIP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon som vet om det finns en funktion som gör att man kan färglägga spelare som har en viss VPIP annorlunda?

 

det kunde jag göra i GameTime+ men verkar saknas i den Inbyggda HUDen i PT3.

Funktionen finns. Gå till HUD Configuration och välj statsen i listan till höger. Därefter, tryck på "Color Ranges"-fliken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerar om du först använder HHconverter för att konvertera händerna.

 

Tror jag inte, HH's sparas inte från observerade bord

 

 

nu har jag gjort det, men HUDen verkar fortfarande inte fungera?

 

 

kan man få igång den på något sätt?

 

 

Har det att göra med att HH spara på svenska eller något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...