Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

Från HHC-tråden:

Hej,

 

jag får massa händer som inte importeras i PT3 på grund av felaktiga potsize/winnings. Jag har skickat mail med en exempelfil och felmeddelanden till dig.

 

mvh Mattias

 

Nu har jag inte hunnit kolla på mailet än, men jag har stött på problemet förut. Jag har suttit i timmar och försökt förstå vad det är i filerna som PT3 inte klarar av, utan att hitta det. PT2 och HM importerar korrekt så jag drar slutsatsen att det är en bugg i PT3.

 

Frågan borde ställas till PT3 support. Om det visar sig att de kan förklara vad jag borde ändra i konverteringen för att det skall funka så skall jag givetvis kika på om det är möjligt att genomföra.

 

Peligroso, är detta något du känner till eller har lust att hjälpa till med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Från HHC-tråden:

 

 

 

 

Peligroso, är detta något du känner till eller har lust att hjälpa till med?

Gäller det fortfarande i Beta 18? Vi har dragits med dessa problem på Party Poker sedan releasen, men jag vet att vi har jobbat på dem och att det ska ha blivit bättre med varje release. Det bör ha blivit ytterligare förbättrat i Beta 18.

 

När man får dessa felmeddelanden nu är det ofta felaktig handhistorik. PT3 är petigare än PT2 på att importera dem, men vissa händer blir helt enkelt buggade och kan innehålla fel. Igår såg jag exempelvis en sådan hand där en person callade men sedan foldade han på samma rad i handhistoriken, vilket förstås är en omöjlighet, och då skippar PT3 den handen.

 

Hur som helst, det är möjligt att det finns kvar några buggar fortfarande så att även korrekta händer missas ibland, och hittar ni några sådana så uppskattas det om ni kan skicka in dem via supportsystemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade visst inte beta 18, skall testa med den ikväll.

Edit: Kom på att det går snabbt att testa. Jo, problemet verkar kvarstå.

 

Formatet HHC använder kan ju möjligen skilja sig från det party använder idag. Men det rör sig inte om den typen av fel du beskriver.

 

"jag får massa händer som inte importeras i PT3 på grund av felaktiga potsize/winnings"

 

Det känner jag igen, händer för mig också. Även med beta 18, running as admin etc.. Lirar på Ongame, beta 19 nästa? :D

 

Bifoga gärna några filer som ger sådana error och som inte innehåller några uppenbara HH-fel till vårt supportsystem så ska vi försöka fixa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska bli efter poker sessionen. Har precis startat. Märker nu att hudden är annorlunda på alla bord? Något bord har stats sen igår ( det man vill ha ) Och några bord börjar om på nytt, fastän spelaren finns med i databasen sen igår? Alltså samma spelare har på ena bordet 15 händer och ett annat 250

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev just ett inlägg i min DB om ett problem jag har, inte helt fastställt att det har med PT3 att göra men jag testar här iaf, se om nån vet vad problemet kan vara.

 

Citerar från min DB

 

"Sjukaste grejen hände på mitt windows häromdagen btw. Kör en iMac men med multipla operativsystem installerade och det har fungerat fläckfritt fram tills häromdagen då jag fick varningar om att min hårddisk var full. Mycket märkligt, har förvisso bara partitionerat den till dryga 30GB men det enda jag har på disken är pokergrejer, inget annat. Verkade som att disken fyllde sig själv på nåt sätt för när jag senare inledde nästa session fanns 2GB (vilket även det är alldeles för lite) ledigt men detta fylldes snart upp. Slutade då använda PT3 och då slutade disken att fyllas upp, så jag antar att det har något med det att göra. Värt att nämna är att problemen också kommit efter att jag börjat använda PT3 med Ongame. Problemen kom efter senaste uppdateringen av PT3, så antingen är det senaste uppdateringen som är knäpp, eller så är det kombinationen Ongame+PT3 som skapar nån fil nånstans som jag inte lyckats lokalisera som är jäääävligt stor och bara blir ännu större ju mer jag importerar. Tills vidare grindar jag utan PT men förhoppningsvis ska det kunna lösa sig framöver, får hålla ögonen öppna på diverse forum. Nån som vet nåt?;P"

 

Som jag ser det har jag antingen drabbats av nåt virus som fyller min hårddisk, men mitt virusprogram har inte reagerat och ad-aware hittar inget heller fwiw.

Annars så är är det ongame-klienten som är problemet, nån konstig fil eller nåt nånstans som växer likt en tumör! Alternativt då PT3:s senaste uppdatering eller kombinationen PT3+Ongame.

 

Jättetacksam för all hjälp som nån kan bidra med:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, ju mer du importerar desto större blir din PostgreSQL-databas. Nu vet jag inte hur stor din databas är, men kolla hur mycket plats din C:\Program\PostgreSQL-mapp tar upp. Spelade händer skickas även till C:\Program\PokerTracker 3\Processed, men den mappen bör inte ta så mycket plats.

 

Postgre-mappen ligger på 450mb ungefär, så det är absolut ingenting som ska fylla upp hårddisken. Har verkligen suttit och kollat igenom alla mappar i Program-mappen men det är ingen som är anmärkningsvärt stor alls. Jag förstår absolut ingenting :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar varför inga turneringar fungerar man matar in. De matas ju in men visar att jag förlorat alla . DE HAR JAG INTE :-P
Var spelar du? Om du spelar på exempelvis PokerStars så måste du be dem skicka ut tournament summaries eftersom de inte inkluderar placeringar i deras handhistorik. Gå Requests -> Tournament Summaries så får du ett mail skickat till din adress, kopiera sedan in det mailet i ett nytt notepad-dokument och importera det till PT3 med manuell import. Det här kommer att vara mer automatiserat i en kommande release.

 

Postgre-mappen ligger på 450mb ungefär, så det är absolut ingenting som ska fylla upp hårddisken. Har verkligen suttit och kollat igenom alla mappar i Program-mappen men det är ingen som är anmärkningsvärt stor alls. Jag förstår absolut ingenting :)
Leta rätt på vilken mapp på hårddisken som tar upp all plats så hittar du nog boven.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Leta rätt på vilken mapp på hårddisken som tar upp all plats så hittar du nog boven.

 

Största mappen jag hittar på datorn ligger i Windows-mappen och heter winsxs. Den ligger på 5,5gb ungefär.... Känns inte som en mapp man vill röra direkt ;P Hittar verkligen inget annat som är anmärkningsvärt stort... blir tokig!

 

EDIT: Sjuka är summan av lediga MB hela tiden varierar. Ena stunden är 400mb ledigt, nästa gång jag kollar är det nästan en GB. sick sick sick. Nåja, verkar väl inte ha med PT att göra (även fast disken fylldes till max när jag körde PT sist och inte har gjort det sedan dess) så ska väl sluta med mitt OT-tjafs :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är en dum fråga men hur ändrar jag från PT3`s hud till PAHUD på borden?

som jag tycker de verkar så är de PT`s HUD som är aktiv då den funkar även när PA är avstängt men hur ändrar ja?

Jag kanske fått allt om bakfoten men frågar iaf.

PAHud fungerar inte med PT3. PT3 har dess inbyggda HUD vilket är en vidareutvecklad PAHud, men snabbare och med mer flexibilitet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite problem med att importera ongame-händer.

 

Jag har sparat undan några ongamedatabaser under tiden det varit problem med HUDen för ongame, och nu försöker jag importera dessa. Oavsett om jag gör det med manual import eller autoimport, så står den bara och väntar efter att den sagt att den hittat db-filerna. Jag förstår ju att det kan ta tid om filerna är stora, men den minsta är under 1MB.

 

Allt fungerar utmärkt om jag startar med en tom ongamedatabas, så det fungerar bra att spela, men jag vill ju gärna ha in alla händer.

 

Nån som har idéer på vad jag kan göra? Jag hittar inga svar på pokertrackers forum.

 

Edit: Glömde säga att jag kör build 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lite problem med att importera ongame-händer.

 

Jag har sparat undan några ongamedatabaser under tiden det varit problem med HUDen för ongame, och nu försöker jag importera dessa. Oavsett om jag gör det med manual import eller autoimport, så står den bara och väntar efter att den sagt att den hittat db-filerna. Jag förstår ju att det kan ta tid om filerna är stora, men den minsta är under 1MB.

 

Allt fungerar utmärkt om jag startar med en tom ongamedatabas, så det fungerar bra att spela, men jag vill ju gärna ha in alla händer.

 

Nån som har idéer på vad jag kan göra? Jag hittar inga svar på pokertrackers forum.

 

Edit: Glömde säga att jag kör build 3

Zippa gärna ned dessa filer och skicka in dem via supportsystemet (notera att bifogade filer kan vara upp till 6 MB styck). Ett sätt att kringgå detta kan vara att prova att importera händerna in i PT2 om det fungerar och sedan exportera ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man får byta bord på Ipokers turneringar så slutar trackern att fungera.

Stoppar man autoimporten och startar den igen så fungerar huden igen.

Vet inte om detta varit uppe i tråden tidigare. Beta 18 kör jag.

Uppgradera till Build 3. Aktivera sedan logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:\Program\PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se vad som är fel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...