Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lånar tråden till att fråga om det finns någon annan tråd (eller något annat) där man inriktar sig på, diskuterar eller lär sig tyda hudsen och statistiken lite extra ... vad allting betyder och hur man kan använda det till sin fördel ;D ni förstår nog vad jag menar ... finns det någon sådan tråd ?
Jag har ärligt talat inte så god koll på pf.nu-utbudet av sådana trådar, men jag brukar rekommendera dessa om Engelska duger:

 

http://archives1.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Number=4946669

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=165898

http://forumserver.twoplustwo.com/showthread.php?t=158015

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker importera min ongame databas får jag detta felmeddelande.

 

Invalid flop line encountered: FLOP [board cards INVALID FLOP INFORMATION ] (Line #16897)

 

Vad betyder det, det jag ville var att få in mina turneringar och SnG i PT men det enda jag har fått ut är lite cashgame-händer. Går det reparera databasen på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag försöker importera min ongame databas får jag detta felmeddelande.

 

Invalid flop line encountered: FLOP [board cards INVALID FLOP INFORMATION ] (Line #16897)

 

Vad betyder det, det jag ville var att få in mina turneringar och SnG i PT men det enda jag har fått ut är lite cashgame-händer. Går det reparera databasen på nåt sätt?

Är det här i PT2 eller PT3?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej köpte pt3 beta 17 igår. Har aldrig använd pokertracker förut.

Verkar inte ha lyckats med mina inställningar, trycker på start auto import och börjar spela. (pokerstars). På import status kmr det upp att filerna loadas. men import statistics är fortfarande nollade, och inge statistik dyker upp.

 

Måste ha gjort endel fel, vilka inställningar måste man göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej köpte pt3 beta 17 igår. Har aldrig använd pokertracker förut.

Verkar inte ha lyckats med mina inställningar, trycker på start auto import och börjar spela. (pokerstars). På import status kmr det upp att filerna loadas. men import statistics är fortfarande nollade, och inge statistik dyker upp.

 

Måste ha gjort endel fel, vilka inställningar måste man göra?

Vilka filer loadas? Kolla in vår Quick Start Guide och vår PokerStars Configuration Guide och se om det hjälper. Vad använder du för operativsystem? Om Vista, se till så att du kör både PT3 och PokerStars-klienten som administratör (högerklicka -> kör som administratör). Se även till så att du kör PokerStars på Engelska.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken version av PT3? Se till så att du använder Beta 17 som finns en bit ned på nedladdningssidan. Om problemet inte ligger i det, zippa gärna ner din databasfil och bifoga den till en Support Ticket (på engelska) så ska vi ta en titt på det.

 

Har uppdaterat men det hjälper inte. Allting verkar importeras utan problem men när jag ska kolla händer så hittar jag bara CG-händer. Det finns inget under tournaments. Databasfilen går alldeles utmärkt att läsa i RedKings klient.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ar skillnaden pa Rake och MGR??

 

vilken tabell ska jag folja for att rakna ut min Rakeback?

Sidorna brukar oftast räkna med MGR, om du räknar procentsatsen på MGR så brukar du hamna ganska nära din rakeback.

 

Dock har jag fortfarande problem med Hud.. Detta är bilden:

http://www.ladda-upp.com/bilder/9298/huuuud

Ladda hem Beta 17 istället från nedladdningssidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT3 verkar vara väldigt ostabilt..

 

För det första fungerar inte Hud, och postSQL krånglar. När jag sedan kollar hur det gått på sessionen står det 7$ plus? Jag har förlorat ca 43$, whitebet visar det och jag själv vet det. Dock gick jag all-in i en floppad stege med lite över 100$ och resterande idioter synade med sina 50$ stackar,givetvis klonkars det kåk, men poängen är att det i HH står att jag vinner 50$, detta är ju då det som blev över från min stack då jag var chipleader i potten.

 

Detta innebär ju att inga + / - siffror stämmer under månaden, då detta händer då och då. Kasst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ansluta till din PostgreSQL-databas nu? Använder du Beta 17? Använder du även Vista? Om du använder Vista, se till så att du kör både din pokerklient och PT3 som administrator (högerklicka -> kör som administratör). Efter ditt krångel skulle jag starta en ny databas (eller nollställa din nuvarande) och importera om händerna i Beta 17, alternativt vänta på Beta 18 för omimport som bör vara ute om ett par dagar, den fixar en del importproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker köra PT3 samtidigt som ett oddsberäkningsprogram som jag brukar använda på ongame som heter winholdem, det verkar finnas en del buggar i programmen och ffa när man kör dem samtidigt. Har kontaktat supporten men de ger inga specifika svar. Kan någon tipsa om inställningar för att få PT3 och winholdem att fungera ihop.

 

Tacksam för hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PT3 och ongame är inte kompisar.

 

Varje session visar fel. Den tar tex inte alla händer, speciellt tycker den om att skippa de stora potterna. Hud funktionen fungerar inte heller. Allt annat fungerar, men det är ju bara idiotiskt då "allt annat" är beroende av att HH importeras korrekt.

 

Sen att PT2 inte ens fungerar till ongame.. Med andra ord är PT3 igentligen en Beta 1.0 för oss Ongame lirare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

försöker köra PT3 samtidigt som ett oddsberäkningsprogram som jag brukar använda på ongame som heter winholdem, det verkar finnas en del buggar i programmen och ffa när man kör dem samtidigt. Har kontaktat supporten men de ger inga specifika svar. Kan någon tipsa om inställningar för att få PT3 och winholdem att fungera ihop.

Känner inte till winholdem, så kan inte vara till mycket hjälp, men har de stöd för PT3-databasen? Är det detta program? Om det är det, så är programmet förbjudet på de flesta siterna och jag råder dig att sluta använda det.

 

PT3 och ongame är inte kompisar.

 

Varje session visar fel. Den tar tex inte alla händer, speciellt tycker den om att skippa de stora potterna. Hud funktionen fungerar inte heller. Allt annat fungerar, men det är ju bara idiotiskt då "allt annat" är beroende av att HH importeras korrekt.

 

Sen att PT2 inte ens fungerar till ongame.. Med andra ord är PT3 igentligen en Beta 1.0 för oss Ongame lirare.

Det finns helt klart en del problem med OnGame, men den *ska* inte skippa händer. Ber om ursäkt om jag upprepar mig då jag såg att du skrev att du är administrator, men jag måste påpeka att det i Vista skillnad på att vara inloggad som admin och att köra programmen som admin.

 

Högerklicka därför ändå på din OnGame-klient samt på PT3 och välj "kör som administratör" om du inte redan har gjort det. Den vanligaste orsaken för problem med missade händer är oftast just detta. Nåväl, förrutom det så bör Beta 18 rätta till det mesta och ska vara ute om ett par dagar (gissar på söndag, amerikansk tid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det så, då får jag ursäkta att jag inte uppfattade den nya funktionen i Vista. Ska testa snart om det hjälper.

 

Edit:

Har spelat ca 500 händer nu. Och ser redan en hand som fattas, och det är just vid en all-in situation detta händer.

 

Jag gick all-in, täcker honom med 15$ förlorade 57$ mot klonkad hålstege @ river. Den handen visar i PT3, men handen efteråt fick jag QK, en fisk ställer 12$ jag synar och vinner. Den handen finns inte med i PT3.

 

Hoppas att patchen på söndag fixar allt, annars är det RÅTILT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beta 18 har släppts nu. Till nyheterna hör bland annat auto-rate samt nya funktioner till TableTracker (filter, buddies och fler inställningar) och oerhört mycket buggfixar. Se den här posten för release notes. Ladda hem Beta 18 från nedladdningssidan.

 

Ang. Huden, hur lägger man till olika stats i popup fönstret ?
Se vår How To: HUD Configuration.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...