Gå till innehåll

PRG: Allt om PokerTracker 3


Peligroso

Recommended Posts

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som har fått PT3 att funka dirr utan massa krångel ? För när man läser verkar det bara vara massa krångel...

Sen undrar jag om all data man har från PT2 kan användas även i PT3 lr måste man börja om på en ny kula så att säga.

Det ska inte vara så bökigt att komma igång. Du måste få igång PostgreSQL och det är det som brukar vara det största problemet, men å andra sidan krävs det även för andra nutida trackers. Du kan exportera din statistik från PT2 och importera i PT3 och det finns även en automatisk PT2 -> PT3-databaskonvertering inbyggd, så länge din PT2-databas också är PostgreSQL.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först skjuter ni upp uppdateringen hur jävla länge som helst. Men inte nog med det, Ni tar bort Boss ifrån uppdateringen med? A)"DUJASIOJAOSDASJKLDJAI")PDUSJKAJD"SA TIIIIIIIIILT. Få tummen ur röven och uppdatera skiten någon jävla gång.
Det var aldrig sagt att Boss skulle vara med i B16.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tror du det tar innan Svenska Spel fungerar i PT3?

Jag förstår att du inte har något exakt svar, men kanske en gissning om det går perfekt...

Spelar nästan bara på SS och min PT2 databas är överfull. Och hur jag än gör så går den inte att konvertera till SQL. Jag vet alla lösenord och uppgifter endå går det inte. Är det Vistas fel? Fungerar ju på den bärbara.

 

Jag importerade alla SNG jag spelat denna månad på Ipoker. Den visar inte korrekt resultat. Många prisplaceringar verkar missas. Enligt PT är jag back denna månad fast jag vet att jag är plus även om det är lite. Viktigaste är att Huden fungerar för mig. Resultaten ser jag på kontot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag instalare den nya PT3 som ni kom ut med för ngn dag sedan får jag upp det här när jag kommer in:

 

 

http://www.ladda-upp.com/bilder/8244/fel-p-C3-A5-pt3

 

 

Allt annat funkar, går jag tex in på session eller hands så finns allt där, men det är bara Player Summary som inte funkar, ngn idé hur jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur lång tror du det tar innan Svenska Spel fungerar i PT3?

Jag förstår att du inte har något exakt svar, men kanske en gissning om det går perfekt...

Spelar nästan bara på SS och min PT2 databas är överfull. Och hur jag än gör så går den inte att konvertera till SQL. Jag vet alla lösenord och uppgifter endå går det inte. Är det Vistas fel? Fungerar ju på den bärbara.

Jag kan inte svara på frågan angående Svenska Spel, jag kan ännu inte garantera att det kommer att stödjas fullt ut, bara att jag har framfört det till utvecklarna, sedan får vi se vad som händer. Om "allt går perfekt" så är det kanske ingen omöjlighet att stöd finns inom en månad, men det är absolut inget ni ska citera mig på ;). När det gäller att du inte kan konvertera din PT2-databas så låter det jättekonstigt. Får du något errormeddelande?

Jag importerade alla SNG jag spelat denna månad på Ipoker. Den visar inte korrekt resultat. Många prisplaceringar verkar missas. Enligt PT är jag back denna månad fast jag vet att jag är plus även om det är lite. Viktigaste är att Huden fungerar för mig. Resultaten ser jag på kontot.

Detta kan inträffa om man kör Vista och inte kör sin pokerklient och PT3 som administrator. Högerklicka på ikonerna och välj "run as administrator" och se om det fungerar bättre.

 

Efter en omstart så fungarar inte Huden till Ipoker SNG mer :evil:
Fungerar den fortfarande inte? Kör du din ipoker-klient på Engelska och använder du Beta 16?

 

När jag instalare den nya PT3 som ni kom ut med för ngn dag sedan får jag upp det här när jag kommer in:

 

 

http://www.ladda-upp.com/bilder/8244/fel-p-C3-A5-pt3

 

 

Allt annat funkar, går jag tex in på session eller hands så finns allt där, men det är bara Player Summary som inte funkar, ngn idé hur jag ska göra?

Finns det någon möjlighet att du använder en gammal databas? Prova att importera händerna till en ny databas och se om det hjälper.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo! Jag lirar på Party Poker och har nyligen fixat hem poker tracker....alla stats från mitt CG verkar funka, men jag lyckas inte få hem någon statistik från MTT:S, måste jag själv lägga in Buy-in, deltagare o placerings på dessa eller? SnG verkar ju funa bättre iaf...tack
Importeras händerna men inte resultaten? Om så är fallet, kolla in vår Tournaments FAQ.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller att du inte kan konvertera din PT2-databas så låter det jättekonstigt. Får du något errormeddelande?

 

"Please enter a valid "ODBC Entry To Use" field" Får jag som meddelande. I ODBC Entry To Use rutan kan jag inte välja något.

 

 

Fungerar den fortfarande inte? Kör du din ipoker-klient på Engelska och använder du Beta 16?

 

Ja jag kör engelska och Beta 16. Och det fungarar inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller att du inte kan konvertera din PT2-databas så låter det jättekonstigt. Får du något errormeddelande?

 

"Please enter a valid "ODBC Entry To Use" field" Får jag som meddelande. I ODBC Entry To Use rutan kan jag inte välja något.

 

 

Fungerar den fortfarande inte? Kör du din ipoker-klient på Engelska och använder du Beta 16?

 

Ja jag kör engelska och Beta 16. Och det fungarar inte.

Gällande ditt första problem så bör denna länk hjälpa dig:

 

http://www.pokertracker.com/forums/archives/PT2/viewtopic.php?t=24880

 

Det andra kan vara klurigare. Som sagt, om du kör Vista, se till så att du kör programmen som administrator. Se även till så att du har de korrekta databaserna valda under HUD configuration -> HUD Options.

 

Om det inte hjälper, slå på logging (Configure -> Options -> Logging enabled), återupprepa problemet och stäng sedan ned PT3 och bifoga PokerTracker.log samt PokerTrackerHUD.log som du hittar i C:/Program/PokerTracker 3, (inte i "logs"-mappen), till en Support Ticket så ska vi se vad som är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar upp PT, kommer inte in i min databas och får detta svar:

"Unable to login to database(PT3_xxx-x-x-x--x-etc).

Reason:server closed the connection unexpectedly. This probably means the server terminated abnormally before or while processing the request."

 

Help help! :( What to do ?

 

Starta om programmet. Om inte det räckte, starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar upp PT, kommer inte in i min databas och får detta svar:

"Unable to login to database(PT3_xxx-x-x-x--x-etc).

Reason:server closed the connection unexpectedly. This probably means the server terminated abnormally before or while processing the request."

 

Help help! :( What to do ?

 

Gå Start --> Program --> PostgreSQL --> Stop Service, sedan Start --> Program --> PostgreSQL --> Start Service för att starta om PostgreSQL. Om PostgreSQL inte startar vid det laget och PT3 inte börjar fungera igen, gå till C:/Program/PostgreSQL/8.x/data och hitta filen vid namnet postmaster.pid (finns den inte, prova att visa dolda filtyper). Om du hittar filen, ta bort den och försök starta PostgreSQL igen enligt ovan så bör det fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...