Gå till innehåll

SAJT: NordicBet.com


DrillerKiller

Recommended Posts

Fick ett mail ikväll.

 

 

 

Jag heter Joakim Hammar och är marknadschef för Nordicbet Poker och jag skriver till dig med anledning av vår Big Bang Bonus.

 

Jag har förstått att den senaste tiden har det uppstått vissa frågetecken kring vårt Big Bang-erbjudande, framför allt med anledning av regel 4 och 5. Därav kommer nedan en förklaring till hur erbjudandet är tänkt.

 

Punkt 5 kommer ytterst sällan i bruk då väldigt få vars spel faller inom kategorin bonusmissbruk. De enda som har ansetts missbruka bonusen är de som helt och hållet har blivit nekade bonus och det har endast skett vid ytterst få tillfällen sedan vi lanserade detta erbjudanden.

 

Vad som jag tycker är viktigt att påpeka är att vi, för att kunna erbjuda Big Bang så som den är utformad, måste förbehålla oss vissa rättigheter att förändra erbjudandet till enskilda spelare. Faktum är att vi baserar vårt erbjudande på raked hands och inte på contributed raked hands, dvs vi kräver inte att du själv ska bidra till potten för att få en raked hand. Eftersom en spelare generellt sett spelar drygt 3 gånger fler raked hands jämfört med contributed raked hands så motsvarar Big Bang Bonus ett erbjudande på ca $1400 per 5000 contributed raked hands. Vårt erbjudande är alltså utformat att vara marknadsledande inom alla kategorier.

 

I stället för att helt utesluta spelare som spelar erbjudandets lägre nivåer, t ex 0,5/1 eller 1/2, erbjuder vi hellre dem att få $450 för de första 5000 händerna för att vi sedan ska kunna återkomma med ett erbjudande som är anpassat till den individuella spelarens nivå och spelstil. Alternativet till detta hade varit att från början höja kravet på vilken nivå man måste spela för att kunna kvalificera sig för bonusen och på så sätt utesluta hela denna spelarkategori. Vi ville alltså inte göra detta utan tänkte att så länge vi förbehåller oss rätten att förändra erbjudandet så kommer vi på detta vis kunna ge det bästa tänkbara erbjudandet till de flesta av våra kunder.

 

Jag hoppas att detta mail reder ut eventuella missförstånd och jag hoppas se dig vid våra pokerbord i framtiden. Big Bang är trots allt utformad att i kombination med 30% rakeback vara den bästa pokerbonusen du kan finna på marknaden.

 

Med vänliga hälsningar,

 

Joakim Hammar

 

Poker Marketing Manager

NordicBet

 

 

 

Team NordicBet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 485
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Riktigt dåligt av NordicBet att, till skillnad från i princip alla andra pokersajter, ta en insättningsavgift om 1,5% vid insättning. 1,5% blir ganska mycket om man vill flytta sin br från en annan sajt till NB. För min del blir kostnaden minst $300, vilket jag mkt hellre lagt på t ex ett par designerjeans el. dyligt.

 

Om de har råd med sin BigBang-bonus borde de väl också ha råd att inte bestraffa de spelare som vill byta till deras skin och köra bonusen?

 

verkar verkligen vara illa och mktmkt dumsnålt av nordicbet! tänkte fixa konto här för att ev köra lite bonusar (som inte verkar allt för vettiga med deras "Regler och villkor". normalt brukar väl vara att man kör de rake händer som krävs för att få bonus vartefter man får den men inte här. här har de "extra regler och villkor" tänker främst på regel 1,4,5 samt slutklämmen att de inte vill ha bonusmissbruk...mao inte heller ha nya kunder eller?

 

lite trist oxå att de verkar vara de enda som kör satelliter till pokerfinnkampen.

 

tja antar väl att man bara låter bli att spela på denna sida :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för tomte fasoner att påstå att 25-30 % händer spelade på ett bord är att snål-spela och sen neka till en bonus med hänvisning till en riktig skitregel som är totalt godtycklig. En sådan där regel som #5 SKA ha bestämda siffror och inte vara något som någon nisse med dåligt mådagshumör ska avgöra om de är passivt spelat eller inte för att få ta del av en bonus.

 

Hade spelaren foldat sig igenom alla händer där han/hon inte hade AA och KK på handen hade jag kanske försått att dom nekade till bonusen. Om NB dessutom tycker att en spelare inte bidrar med nog mycket på ett .5/1 FL SH bord med 25-30% spelade händer ska dom fan inte ha med det bordet heller oavsett vad Joakim Hammar tycker.

 

Skärpning NB !

 

Tacksam att jag bara har $1.10 kvar på NB, dom pengarna kan dom få behålla för jag väljer nog någon annan skin på McG nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Payout

One withdrawal within a 4 week period is free of charge. Additional withdrawals within this period will be charged with a fee of 2% up to a max fee of 30 USD (Withdrawals of 1500 USD and more will be charged with 30 USD). Note that a charge of 3.9% will apply to all Neteller withdrawals if the amount has not been turned over. The minimum withdrawal amount is 200 NOK/SEK/DKK, 30 USD, 25 EUR or 20 GBP. Maximum withdrawal is 50 000 USD (or equivalent in other currency).

 

innebär detta att avgiften ligger på 3,9% utan maxbelopp för uttag om man inte satt in summan innan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Payout

One withdrawal within a 4 week period is free of charge. Additional withdrawals within this period will be charged with a fee of 2% up to a max fee of 30 USD (Withdrawals of 1500 USD and more will be charged with 30 USD). Note that a charge of 3.9% will apply to all Neteller withdrawals if the amount has not been turned over. The minimum withdrawal amount is 200 NOK/SEK/DKK, 30 USD, 25 EUR or 20 GBP. Maximum withdrawal is 50 000 USD (or equivalent in other currency).

 

innebär detta att avgiften ligger på 3,9% utan maxbelopp för uttag om man inte satt in summan innan?

 

Jag tolkar det som att du måste omsätta pengarna eftersom "turn over" betyder omsätter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågetecken kring Big Bang

 

I villkoren står det att man ska maila dem och skriva "BIG BANG" när man nått 5000 raked hands. Detta är för att så att säga sätta igång skiten antar jag, för jag kan väl fortfarande spela vidare och plocka in deg för 10K händer, 20K osv!?

 

Har för mig att jag tidigare haft 30% RB på Nordic Bet men hur vet jag att jag har det fortfarande? I bankdelen ser jag hur mycket jag rejkat men under cash back står det noll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Mailade och frågade när cashbacken delas ut och fick svaret att den delas ut automatiskt någon gång melland den 1a och 4e varje månad.

Så ingen anledning att oroa sig än på ett par dagar :-)

 

har fått cashbacken jättetidgt redan den förste andra månader så blev lite komfunderad denna gången, men nu vet man. Behöver inte jag skriva mail ju.:-) Kanske segar för man har en saftig cashback;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej,

 

Tänkte kolla här angående rakeback på nordicbet som jag ser att det pratats om.

 

Finns det någon gräns att man måste spela ett visst antal händer eller raka en en viss summa för att få det?

 

Måste man maila support och så vidare?

 

Hur skall man gå till väga?

 

Ha det gott! :-)

 

Edit: hittade informationen lite längre bak, ledsen för denna post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...