Gå till innehåll

SAJT: NordicBet.com


DrillerKiller

Recommended Posts

  • Svars 485
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Är det någon som vet om man kan spara sina tokens och spela exempelvis nivå 2 flera gånger så man kan spara på sig massa tokens? Tyckte det verkade som att jag hela tiden va tvungen att betala med pengar även fast jag hade tokens. Spelade en nivå 1 och fick då ca 27 i tokens. Men va tvungen att betala nivå 1 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Varning utfärdad för NB

NB är bland de bästa jag stött på när det gäller att jävlas med kunder. Här kommer varför.

 

Microgaming = MG, här nedanför

 

Vi kan börja med att NB tar INSÄTTNINGSavgift från VISA-kort. Detta får man reda på endast när man bekräftar en transaktion. Så även för UTTAGSavgift.

 

Jag registrerade ett nytt spelkonto och satte in pengar. Laddade ner klienten och skulle in och kika lite. Nu börjar cirkusen. Jag kunde inte logga in i pokerklienten. Jag har endast två Prima-klienter sen innan, varav den ena är en "egen ö" hos MG och den andra finns inte ens kvar hos MG sen ett par år tillbaka. Vilket fick mig att tro att jag skulle skapa ett nytt alias. Detta gick då inte. Försökte då med att använda ett befintligt. Mailade supporten och jag fick svar inom 15 min. Nu börjar då en intensiv mailkonversation som slutar med att jag fick besked om ett mail hade gått från NB till MG. De skulle få svar sin fråga inom 1 - 3 dagar. Beroende på belastnningen hos MG. NB visste inte vad det berodde på, varför jag inte kunde se mina alias. Då sade jag tack och adjö, för jag tänker inte sitta och vänta på ett besked som kanske kommer om 1 - 3 dagar senast. Försökte då skicka tillbaka mina pengar samma väg som de kom, bad också om detta. Detta gick då inte och jag var tvungen att skicka dem till mitt bankkonto. Eftrersom de har en regel som säger att första uttag skall gå till ett bankkonto.

 

Då börjar nästa mailkonversation. De kommer inte att skicka tillbaka några pengar förrän jag skickat in ID och en räkning som bekräftar min adress (regel 1.25) punkt!! Där det också stod att detta endast görs i speciella fall. Då jag frågade vad "speciella fall" var. Så fick jag till svar att detta var ett sånt tillfälle. När de väl fått ett bevis på mitt ID samt en räkning med min adress. (För övrigt så var räkningen 7x större än det insatta beloppet på spelkontot). Då ploppar det upp som gubben i lådan att bevis på mitt kreditkort (VISA) också skulle in. Det kort som jag gjort insättningen ifrån. Detta var ytterligare en regel (2.4) som damp ner i mailboxen. Nu var mitt CC-pack fullbordat tydligen. Och den norske muppen var nöjd.

 

Dessa beviskrav finner jag högst märkligt eftersom inte de kan leverera en önskad tjänst. Jag ville ju endast att de skulle skicka tillbaka pengarna samma väg som de kom. Då faller ju pengatvätt/bedrägeri osv platt till marken. Detta gör mig än mer övertygad om att allt samarbete med NB är förenat med godtycklighet från deras sida.

 

Efter jag fått alla besked som jag frågade efter. Så skickade jag ett slutligt mail där det stod klart och tydligt.

Jag vill inte veta någon som helst reklam från NB. (Hatar reklamdrivor innanför dörren samt i mailboxen). Samt spelkontot kunde de "döda" EFTER jag fått tillbaka mina pengar.

 

Well well det är inte slut än. När nu NB hade fått alla uppgifter. Så kan de inte skicka tillbaka pengarna. De kunde inte bekräfta mitt VISA-kort. Så jag bev ombedd att skicka pengarna nån annanstans. Döm om min förvåning då jag upptäcker att de hade låst spelkontot, trots att jag klart talade om för dem att detta skulle utföras EFTER jag fått mina pengar. Så jag fick maila tillbaka och frågade hur jag skulle kunna göra detta om jag inte hade access till mitt spelkonto. Då får jag till svar att de skulle skicka tillbaka min apengar till VISA-kortet. (Kom ihåg nu att de inte kunde bekräfta detta kort tidigare. Dessutom önskade jag detta från början. Innan den norske muppen började jönsa). 45 minuter senare dimper det ner ett nytt mail där det står att de inte kunde skicka tillbaka till VISA-kortet. Så nu skickar de pengarna till mitt bankkonto. Nu 2 veckor efter registrering har jag mina pengar på mitt bankkonto.

 

Detta är sannerligen ingen lustig historia. Däremot är den ett praktexempel på hur man skapar en missnöjd kund. Det som var det enda positiva med NB var responstiden på mina mail. Sen att svaren inte var av bästa kvailté är en helt annan fråga.

 

Sedan kanske vän av ordning skulle kunna fråga sig. Vad hade hänt om detta hade utspelat sig in närheten i tiden för Online-SM. Det kanske inte hade gått att vara med ens en gång. Även om man hade velat detta. Hur hade gått om man vunnit lite ?

 

Jag hoppas att ni andra som läser detta inte råkar ut för samma sak. Jag kommer dessutom undivka MG helt i fortsättningen, eftersom det verkar struligt.

 

Jag hoppas att ni andra som läser detta inte råkar ut för samma sak.

 

All heder åt den andra representanten från security (inte den norske muppen), han försökte i alla fall och löste det till slut och det utan krusiduller.

 

Som avslutning citerar jag en känd svensk poker-profil

"En norsk jävla tomte", det är vad NB är för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MWDalby: Nu har jag läst igenom din post två gånger.

Måste bara säga att det är väldigt beklagligt att dett har hänt..

 

Jag kan dra en kort dilemma som hände för ett par veckor sen.

Jag hade förlorat mest på mitt NB konto och endast gjort tre cashout på 6 månader ( så länge jag har haft kontot där ).

Första uttaget var på 4900 sek

Andra uttaget på lite över 9000 minns ej exakt.

Och sista uttaget för några veckor sen på 6200 sek.

 

Jag hade vunnit mestadels av dessa 6200 sek på en pott jag hade en högre triss än en annan spelare och han blev väldigt arg när han förlora ( han gick då all-in ) och jag synade. så han började skriva massa fula ord i chatten:

 

" Go f*ck your self "

Thanks svarade jag.

Han var nu inte med och spelade på bordet men han speccade och kunde skriva i chatt.

sen vinner jag en liten pott till inte alls mycket och det var den sista potten jag vann innan jag drog mig ur.

Då skrev jag " Time to go to work gl eb! " och då skrev som jag spelade av pengarna " yeah go fuck your mum at the work " då blev jag förbannad och skrev " no, im gonna fuck your mum in your bed " jag kunde absolut inte hålla mig.

Jaha sen cashar jag ut som jag har gjort två gånger innan till mitt vanliga bankkonto som jag har reggat hos NB.

Då står det att jag ska kontakta supporten, jaha tänkte jag vadfan nu?

 

Dra på trissor, den jävla idioten hade gjort en abuse anmälan emot mig och tagit print screen. :rolleyes:

Och dom hota med att stänga av mitt konto när man väl normalt brukar stänga av en från chatten bara?

 

Då skrev jag hur det lång till och att om dom har någon backup på chattkonversationen kan ni gärna kolla upp det. för det var verkligen han som började och jan ville inte sluta svära åt mig trots att jag inte ens hade skrivit något till han, det enda jag gjorde var att spela av han pengar och det var han som betta som en idiot.:oops:

 

Då svarar NB supporten att jag får inte under som några som helst villkor hota någon att våldta deras mammor... då förklarar jag ännu en gång till dom norska idioterna att det var inte så jag skrev utan jag skrev inom " " tecken att jag skulle Sätta på hans morsa i hans säng för han skrev skitsaker om mig och min sjuka mor.

 

Helt plätsligt slog det mig jag har ju fan pokerbordet uppe som jag spelade på fort som han scrollar jag upp för att försöka hitta texten och tamejfan jag hittar den och tar printscreens och skickar till supporten med texten jag har också paint på min dator!

 

Då skrev dom att det blivit ett missförstånd och jag kan casha ut pengarna genom att logga in igen och klicka på cash out :)

 

Men som jag har skrivit innan NB är en mycket bra pokerklient att spela på samt motståndare, men supporten är fan dumma i huvudet och man får jämt korta svar när man suttit och skrivit i en tio minuter till dom eller så länkar dom till FAQ OOOOOOOHHHH!!! förbannad jag blir ibland.

 

Den bästa supporten som finns i hela internet breanschen måste vara pokerstars!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

måste bara säga att NB är bland de bättre supporten jag varit i kontakt med och i de två fall som nämns här ovan tycker iaf jag att NB verkar ha skött sig korrekt.

 

Dom är väldigt snabba på svara ja, men när det gäller avancerad information som man måste gå in på detaljer i så är dom mindre bra på det, men det är bara vad jag har fått erfara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom är väldigt snabba på svara ja, men när det gäller avancerad information som man måste gå in på detaljer i så är dom mindre bra på det, men det är bara vad jag har fått erfara.

 

I ditt exempel du drog tidigare så är det väl hur klart som helst att dom måste vidta åtgärder när någon abuseanmäler?! Dom kan ju inte gärna utgå från att alla som abuseanmäler bara ljuger. Att dom sen inte direkt utan omsvep tror på dig när du säger att det var den andre som börjat det hela och provocerat dig är väl inte heller konstigt? Dom rättade ju till saken fort när du kunde visa dom chatten. Så vad klagar du på egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ditt exempel du drog tidigare så är det väl hur klart som helst att dom måste vidta åtgärder när någon abuseanmäler?! Dom kan ju inte gärna utgå från att alla som abuseanmäler bara ljuger. Att dom sen inte direkt utan omsvep tror på dig när du säger att det var den andre som börjat det hela och provocerat dig är väl inte heller konstigt? Dom rättade ju till saken fort när du kunde visa dom chatten. Så vad klagar du på egentligen?

 

Vilken del är det du inte förstår?

Du missade kanske att jag skrev att jag bad dom kolla chattkonversationen om dom hade en backup på det så att dom kan se vem som började men det ville dom inte.

Så jag fick lösa det helt själv.

Dom hade inga tankar alls på att forska i det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken del är det du inte förstår?

Du missade kanske att jag skrev att jag bad dom kolla chattkonversationen om dom hade en backup på det så att dom kan se vem som började men det ville dom inte.

Så jag fick lösa det helt själv.

Dom hade inga tankar alls på att forska i det hela.

 

Har svårt att tro på att de inte tänkte kolla upp det alls.

 

Sen för den delen så kanske du skulle tygla ditt humör och inte hota med att sätta på någons mamma då detta tydligen inte är tillåtet.

 

Mycket gnäll på diverse bolag och support men oftast är problemen självförvållade och sen har man dessutom orimliga krav på att supporten ska lösa det på studs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att tro på att de inte tänkte kolla upp det alls.

 

Sen för den delen så kanske du skulle tygla ditt humör och inte hota med att sätta på någons mamma då detta tydligen inte är tillåtet.

 

Mycket gnäll på diverse bolag och support men oftast är problemen självförvållade och sen har man dessutom orimliga krav på att supporten ska lösa det på studs.

 

Han skrev första gången till mig att jag skulle knulla mig själv.

Andra gången skrev knulla din morsa på jobbet.

Min morsa är allvarligt sjuk och snackar någon skit om henne så söker jag upp personen och strimlar den HELT ÄRLIGT.

 

Så han får skylla sig själv den jävla parasiten.

Och nordicbet måste förfan ha förståelse då också.

 

Sen vet du vad? jag skiter totalt i vad du tror eller inte.

Tror du jag ska sitta här och ljuga för absolut ingenting så tro du det i fred.

Då behöver du inte heller yttra dig i trådarna om du tror att alla ljuger.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skrev första gången till mig att jag skulle knulla mig själv.

Andra gången skrev knulla din morsa på jobbet.

Min morsa är allvarligt sjuk och snackar någon skit om henne så söker jag upp personen och strimlar den HELT ÄRLIGT.

 

Så han får skylla sig själv den jävla parasiten.

Och nordicbet måste förfan ha förståelse då också.

 

Sen vet du vad? jag skiter totalt i vad du tror eller inte.

Tror du jag ska sitta här och ljuga för absolut ingenting så tro du det i fred.

Då behöver du inte heller yttra dig i trådarna om du tror att alla ljuger.;-)

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...