Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eyy Ramz. Ere imperial lanes du är delägare i eller nåt sånt?

 

Kan ni inte fixa lite NFL visning så jag och min polare kan kika förbi och glutta.

 

/kisses

 

Generellt lite då och då eller någon speciell dag? Isåfall när, villka tider och villka matcher vill ni se?

 

Sry, guys im in a hurry, ska till casa och reppa lite. svarar på resten i dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen idag som bryr sig om själva ämnet, att verkligen ta del av det och lära sig. Jag förstår att folk under grundskola och till stor del även gymnasiet "pluggar för att klara prov, inte plugga för att lära sig något" men när man själv får välja vad man vill plugga är det väl i 90% av fallen folk väljer något de är intresserade av?:-(

 

Att min kärlek till stor del är lagd åt just psykologin gör att jag än mindre kan förstå att man inte vill ta del av allt ur ett livslångt perspektiv istället för inför en tenta som i själva verket egentligen är till för att se till att man ska lära sig något.

 

Visst finns det massvis av undantag, specialfall och godkända bortförklaringar men rent generellt:

 

Öppna ögonen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om det du skriver men när det handlar om till exempel min utbildning så spelar min examen sjukt mycket större roll än vad jag faktiskt har lärt mig (i alla fall är kunskap på detaljnivå helt onödigt och det är väl mest det som kallas juridiskt tänk som är viktigt samt att ha förstått olika rättsområden i stora drag). Detta på grund av enorm skillnad mellan vad som lärs ut och vad som krävs när man jobbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på utbildningar. De allra flesta hummanistiska/filosofiska utbildningar är på sin höjd gymnasienivå. Att kunna läsa några få timmar per vecka men endå klara tentor är ett bevis på att något är riktigt, riktigt fel.

 

Jag tycker man borde strypa 2/3 av högskoleplatserna och ta bort alla skämtutbildningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på utbildningar. De allra flesta hummanistiska/filosofiska utbildningar är på sin höjd gymnasienivå. Att kunna läsa några få timmar per vecka men endå klara tentor är ett bevis på att något är riktigt, riktigt fel.

 

Jag tycker man borde strypa 2/3 av högskoleplatserna och ta bort alla skämtutbildningar.

Jag håller visserligen med, men snacka om fel inlägg att skriva "hummanistiska" i.

 

Tänker man politiskt, snarare än att syftet med högskoleväsendet är lärande och forskning, så blir svenska utbildningsväsendet mer förståeligt.

 

Exempelvis ser man till att en jäkla radda opinionsbildare har statlig försörjning, ger ett subventionerat sommarlov åt ungdomar (och ser även till att deras försöjning är beroende av staten), friserar arbetslöshetssiffror, omfördelar värde, gör det svårare för eliten att visa att de verkligen är eliten, går mot ideologiska mål om att alla ska vara lika bildade, etc. Alla saker som är önskvärda för öka statligt inflytande och utjämna klyftor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på utbildningar. De allra flesta hummanistiska/filosofiska utbildningar är på sin höjd gymnasienivå. Att kunna läsa några få timmar per vecka men endå klara tentor är ett bevis på att något är riktigt, riktigt fel.

 

Jag tycker man borde strypa 2/3 av högskoleplatserna och ta bort alla skämtutbildningar.

 

Va? Finns väl inga utbildningar som är skämt. Kolla bara denna till exempel.

http://www.vxu.se/hum/utb/amnen/littvet/sommarkurser/harry/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte mer generellt. Men ska ta ett snack med han så kan jag nog återkomma med tid, dag och match. :D

 

Tror matcherna oftast är ganska så sent, så dom flesta kan nog hålla på förbi stängningstid. Men om det är några som börjar och slutar innan stängningsdags så borde det inte vara et problem att slänga på dom matcherna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart lite sjuk igår under dagen, så tog det semilugnt under utgången, men hade ändå grymt kul. Idag är tacomiddag i korridoren och sen fest i hela huset, blir grymt. Känner mig bättre än igår, men låter fortafarande inge bra i halsen etc så vi får hoppas att det bättrar sig till ikväll.

 

ang skolan så missade jag nog en till föreläsning idag, men jag ska börja gå på dom ordentligt snart när saker och ting lugnar ner sig. Har vart på alla seminarier i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart lite sjuk igår under dagen, så tog det semilugnt under utgången, men hade ändå grymt kul. Idag är tacomiddag i korridoren och sen fest i hela huset, blir grymt. Känner mig bättre än igår, men låter fortafarande inge bra i halsen etc så vi får hoppas att det bättrar sig till ikväll.

 

ang skolan så missade jag nog en till föreläsning idag, men jag ska börja gå på dom ordentligt snart när saker och ting lugnar ner sig. Har vart på alla seminarier i alla fall.

 

Parentesen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart lite sjuk igår under dagen, så tog det semilugnt under utgången, men hade ändå grymt kul. Idag är tacomiddag i korridoren och sen fest i hela huset, blir grymt. Känner mig bättre än igår, men låter fortafarande inge bra i halsen etc så vi får hoppas att det bättrar sig till ikväll.

 

ang skolan så missade jag nog en till föreläsning idag, men jag ska börja gå på dom ordentligt snart när saker och ting lugnar ner sig. Har vart på alla seminarier i alla fall.

 

Var bar det av igår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sagt: Det går att slappa sig igenom i princip alla utbildningar (särskilt om om man tänker på att man förväntas lägga ner 40 timmar i veckan på det) och plugga extentor inför tentorna.
I beg to differ, en hel del kurser på civilingenjörsprogrammen är inget du slappar igenom (om du inte är hyggligt smart såklart, men vi vanliga lallare kan behöva lägga ner mycket energi där). Hoppas att det är lika på medicinutbildningarna också, btw.

 

Fast vissa kurser var verkligen bara typtal, det håller jag med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to differ, en hel del kurser på civilingenjörsprogrammen är inget du slappar igenom (om du inte är hyggligt smart såklart, men vi vanliga lallare kan behöva lägga ner mycket energi där). Hoppas att det är lika på medicinutbildningarna också, btw.

 

Fast vissa kurser var verkligen bara typtal, det håller jag med om.

 

Sant. Jag förskrev mig. Har ingen koll på de tekniska ämnena och man får ju verkligen hoppas att medicinutbildningen ställer höga krav på eleverna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I beg to differ, en hel del kurser på civilingenjörsprogrammen är inget du slappar igenom (om du inte är hyggligt smart såklart, men vi vanliga lallare kan behöva lägga ner mycket energi där). Hoppas att det är lika på medicinutbildningarna också, btw.

 

Fast vissa kurser var verkligen bara typtal, det håller jag med om.

 

Jag går sista terminen på läkarprogrammet i Köpenhamn, och kan lova att det inte funkar att plugga 2 dagar inför en tenta, ingen klarar det. Vi har terminstentor, alltså en tenta / termin. Då innebär det oftast 3-4-5-6 veckor råplugg inkl att plugga en del under själva terminen. Så nog är det olika..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...