Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet, men hur sm är de ju ofta typ 1sek fel i värdering oavsett om de pratar euro eller dollar. sick dåligt imo

Ja det är skumt men de gör samma sak när det gäller ålder på personer, matchminut snubbe x gjorde mål etc. etc.

 

Det är en kalleanka-tidning imho.

 

Sorry för OT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bustade partouche turren i 120k pot pa 200-400 :( bluffade all in pa river med 77 efter omslag pa flop och bet pa turn pa en 845T3 bräda, fick till slut syn av 99. Enda feta bluffen jag gjorde under hela dagen, sa känns lite surt.

 

Hade vart nice om dagens enda bluff kunde gatt hem, man angrar sig ju lite nu eftersom fältet är sa sjukt daligt men men whats done is done.

Men druckit lite rose med partouche-familjen ute vid poolen nu sa kanns lite bättre iaf :)

 

Hade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

outhwieousjggiufiotrnugdslthguijdoruyfg bluffa för megastack på river mot en sopa ousjiogfsuijogdoijfgjjkflnklgj

 

men det är därför du är du :D

 

Den killen jag bluffa mot var faktiskt en bra spelare. Alla dom andra fiskarna hade förmodligen inte vågat syna. men grämer mig en del faktiskt, för ingen gör ju nånsin tighta folds mot mig, även fast jag typ aldrig gör sådana bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den killen jag bluffa mot var faktiskt en bra spelare. Alla dom andra fiskarna hade förmodligen inte vågat syna. men grämer mig en del faktiskt, för ingen gör ju nånsin tighta folds mot mig, även fast jag typ aldrig gör sådana bluffar.

 

Låter som en intressant hand för övrigt, hur gick den till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en intressant hand för övrigt, hur gick den till?

 

Han har pos på mig och han är en mkt duktig men ganska så lugn spelare, men väldigt kapabel och förstår spelet bra. Jag har aldrig skjutit 2 gator mot honom och aldrig synat ett omslag från honom preflop. Jag har vart väldigt aktiv den senaste perioden, så han borde kunna slå om lite lightare, men samtidigt så lär han inte tro att jag är så tiltad så att jag planerat nån fet random bluff mot honom direkt. Jag har 58k och han har typ 90-100k.

 

Jag säger 1k på 200-400-25 på CO med 77, han säger 3,5k på knappen och jag synar ganska snabbt. Flopp 845r, CR från 4,1k till 10.5k av mig, syn. Turn T, jag bet 15k, syn. River 3, jag instadegar utan att räkna min stack, men det visar sig vara 30k. Stek i 4 min och sen syn med 99.

 

Sidenote är väl att det inte var så bra att instadega på river, jag borde stekt en aning före jag lastade, han var en bra livespelare och oftast när man har en stark hand där så brukar folk tänka en sek innan dom bettar så det ser lite svagare ut, men jag tänkte att jag skulle levla honom på det, men jag tror mest jag levlade mig själv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidenote är väl att det inte var så bra att instadega på river, jag borde stekt en aning före jag lastade, han var en bra livespelare och oftast när man har en stark hand där så brukar folk tänka en sek innan dom bettar så det ser lite svagare ut, men jag tänkte att jag skulle levla honom på det, men jag tror mest jag levlade mig själv
Mmm, direktbeten "brukar" tyda på bluff.

Konstigt att han synade turn, antingen fold eller raise känns som ett "enklare" spel. Inte riktigt som att han slowspelar ett monster direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG vad dålig Jim Baas är, lyckas knappt skriva en bokstav rätt i artiklarna om min vinst i Remo
På kort tid har jag sett honom misshandla 5050s pressrelease till "Robinssonkristians vän köper pokerbolag", Nordicbets om pokerfinnkampen till något jävla tjej-bimbo-tjafs och så det här. Kan man inte bara bojkotta Aftonbladet/Minimedia, och sluta skicka pressreleaser dit?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, direktbeten "brukar" tyda på bluff.

Konstigt att han synade turn, antingen fold eller raise känns som ett "enklare" spel. Inte riktigt som att han slowspelar ett monster direkt.

 

Skulle han höja för värde lr bluff?

 

Om för värde, vilken sämre hand synar där?

 

Om för bluff, vilken bättre hand viker?

 

Känns som att höja turn med 99 där efter att Ramz synat 3bet pre, CR flop o följt upp turn, är i princip det kallaste man kan göra.

 

Relativt enkel vik på turn IMO, men synar han turn måste han ju syna den blanka rivern relativt ofta med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...