Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

Nästan alla jag känner lägger i snitt mer än 40h per vecka på sin civilingenjörsutbildning.

 

Som sagt. Jag uttalade mig för brett.

 

Jag går sista terminen på läkarprogrammet i Köpenhamn, och kan lova att det inte funkar att plugga 2 dagar inför en tenta, ingen klarar det. Vi har terminstentor, alltså en tenta / termin. Då innebär det oftast 3-4-5-6 veckor råplugg inkl att plugga en del under själva terminen. Så nog är det olika..

 

Känns faktiskt jäkligt skönt att det ställs krav på läkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sant. Jag förskrev mig. Har ingen koll på de tekniska ämnena och man får ju verkligen hoppas att medicinutbildningen ställer höga krav på eleverna.
Däremot fick man 20 poäng på Handels för samma statistikkurs man fick 4 poäng på KTH för, det vet jag av egen erfarenhet (när jag behövde poäng en termin).

 

Sedan är vi alla olika, jag har exempelvis väldigt svårt att ta åt mig "avvikande information" (alltså jag har enkelt att ta åt mig information som passar in mönster, dvs matte och liknande, eller programmeringsspråk, och har lätt att lära mig grunder i vanliga språk, men jag har fördjävla jätteomöjligt att lära mig undantagen som finns i alla språk). Det märker jag exempelvis nu när jag pluggar ryska. En mild släng av Aspbergers Syndrom, antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot fick man 20 poäng på Handels för samma statistikkurs man fick 4 poäng på KTH för, det vet jag av egen erfarenhet (när jag behövde poäng en termin).

 

Sedan är vi alla olika, jag har exempelvis väldigt svårt att ta åt mig "avvikande information" (alltså jag har enkelt att ta åt mig information som passar in mönster, dvs matte och liknande, eller programmeringsspråk, och har lätt att lära mig grunder i vanliga språk, men jag har fördjävla jätteomöjligt att lära mig undantagen som finns i alla språk). Det märker jag exempelvis nu när jag pluggar ryska. En mild släng av Aspbergers Syndrom, antar jag.

 

Tror det där är vanligt för alla som har läst på högskola ett par år, man får ett läshuvud helt enkelt.. man reder ut garnnystanet snabbare och snabbare för varje försök.

 

Nu är ju språk, (programmeringsspråk, matematik, vanliga språk) inte så sjukt annorlunda sinsimellan när man väl förstått de nya parametrarna... Klarar man sig lära ett bör man klara nästa om inte svårighetsgraden trappas upp reeeejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot fick man 20 poäng på Handels för samma statistikkurs man fick 4 poäng på KTH för, det vet jag av egen erfarenhet (när jag behövde poäng en termin).

 

Handels erbjuder inte fria kurser, måste ha varit för väldigt många år sedan. Din poäng om att handels är slappt jämfört med KTH är dock helt riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 år sedan, men jag försökte "multitabla" universitetsutbildningar, men det gick inget vidare. Fullföljde KTH dock.

 

De som lyckas läsa både till civilekonom och civilingenjör simultant utan att tappa på takten ska ha en jävla respekt.

 

Det är faktiskt ganska skoj att vara tillbaks i studievärlden igen, men Ryska är fan inget lätt språk. Jag tror jag satt skägget i den så kallade brevlådan. Gått tre veckor nu och det känns som jag ligger två veckor efter :ola: Jag är ingen språkbegåvning direkt.

 

Tiden på Teknis var den bästa i mitt liv, jag växte som person något enormt. Har faktiskt haft små funderingar på att läsa en civing utbildning till, Kemi kanske. Det är kul att plugga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handels erbjuder inte fria kurser, måste ha varit för väldigt många år sedan. Din poäng om att handels är slappt jämfört med KTH är dock helt riktigt.
QFFT!!! Jag har några f.d. studiekamrater som först börjat juristlinjen på Stockholms Universitet och sedan läst på HHS (multitablat) säger alla att HHS är skitenkelt jämfört med Juridicum.

 

Tyvärr har jag endast Matte B från gymnasiet och är en sopa i avancerad matematik... inget HHS för mig.

Det är faktiskt ganska skoj att vara tillbaks i studievärlden igen, men Ryska är fan inget lätt språk. Jag tror jag satt skägget i den så kallade brevlådan. Gått tre veckor nu och det känns som jag ligger två veckor efter :ola: Jag är ingen språkbegåvning direkt.
Ryska på SU?

Du skägg? :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wp ola, tight is right :)

 

Misäär för mig hittils, hade 12 bord som jag brukar när det mesta hade startat, men nu sitter jag med 5 bord och lallar omrking, super iskallt :(

 

Har bra stack i second chance 100freez lol, bara 2k pers kvar. slår på tennisen och försöker glömma den här dagen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amazingly cold. reggade massa 50 freez och sånt för att fylla ut, men här sitter jag med 5 bord igen och har inte missat en boll i tennisen på en timme. Den turneringen som jag är djupast i nu är på 125-250 blinds, kuuuuul :(

 

Blir väl till att vinna chinese daily på RedKings för att rädda kvällen :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon Nanra sa hej till mig där i någon turre, hej hej :) pallade inte skriva i chatten bara. glgl

 

Idag stöter folk bara på mig i 50 och 100 freez, i dom dyrare så har jag blivit slaktad av proffsen :) Jag äger iofs second chancen, har fått alla händer där verkar d som.

 

PS. Abooo på Federers slag i näst sista bollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...