Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

På kort tid har jag sett honom misshandla 5050s pressrelease till "Robinssonkristians vän köper pokerbolag", Nordicbets om pokerfinnkampen till något jävla tjej-bimbo-tjafs och så det här. Kan man inte bara bojkotta Aftonbladet/Minimedia, och sluta skicka pressreleaser dit?

 

Han skrev ju 2 mindre artiklar nu som min vinst. I den första så står det att jag vunnit 2 liveturnerinagr nu inom 8a månader i och med Prag vinsten. Och I den andra så står det att detta var min viktigaste cash hittils eftersom det var min första live vinst :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Relativt enkel vik på turn IMO, men synar han turn måste han ju syna den blanka rivern relativt ofta med.
Ja, det var det jag tyckte, jag hittar inte att syna turn och folda rivern.
Skulle han höja för värde lr bluff?

 

Om för värde, vilken sämre hand synar där?

Kan mycket väl ha fel (det lutar väl åt det), men jag tänkte på det tredje alternativet (ta hand om potten nu, innan Ramz klonkar rivern).

 

Missade btw att det checkraisades på floppen, det förändrar det hela jävligt mycket. Kanske ta på mig läsglasögonen och läsa hela handen och inte bara kolla turnspelet :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka händer vill du att han ska lägga på turn/river? Inget hån vill bara veta.
Det kanske bara är jag som brukar vara ute och panga i potterna med ett eller två överkort, och så skriker motståndarna ut sin avsky när jag råkar dinga in överparet på rivern.

 

A7/A6 exempelvis. Jag är inte van att floppa nöttter hela tiden.

 

Men jag sa också att jag läste "uppgiften" fel från start, så släpp det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn+syn är klart bäst imo, och beslutet om han ska syna river tar han iom att han synar på turn imo då han sitter på denna typ av hand. Såklart kan ju inte Ramzi veta detta då det säkert finns en del händer han kan synfolda tror dock att det är betydligt mer händer i hans range som han syn-synar än synfoldar, speciellt om han är duktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni får tänka på att det är en turnering med 80-90% superfisk och att bevara sin stack är rätt så viktigt för att kunna plocka upp all dead money. Plus att tidigare har jag skjutit 1-2 gator och sen gett upp, aldrig 3 barrelat på bluff mot någon. Så jag tänkte att han kan mkt väl ta en syn på turn för att hoppas att jag ger upp river för att jag verkligen inte borde 3 barrel bluffa hela min stack mot en kille som jag tagit det fett lugnt mot när jag istället ta det lugnt och bara slakta fisk i småpotter. Turn kan jag ju skjuta med en del par+hålk etc och sen ge upp river.

 

Men samtidigt så förstår jag att han synade, är inte så många händer han är rädd för. Men som sagt så var det ju inte direkt den turneringen/det bordet som man ville riskera hela sin stack på bluff heller så jag tänkte att han kanske skulle tro på den enda 3-barrel bluffen man drar på under 11h, men tydligen inte. Alltid go for broke med överpar i en donkturre för 60k på 200-400?

 

Jag kan även ha KK/AA även om han kanske inte tror det, just fyi.

 

 

Bokar flyg till Lund imorrn, verkar osm att jag skippar Barcelona, blir hem och dyka upp på min psykologi kurs samt gå på lite visningar och förhoppningsvis köpa en lägenhet.

 

Ikväll ska det firas med middag på Le Baoli innan jag drar hem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade seminarium idag så träffade bara min grupp som va typ 20/100 pers bara. Ingen supersnygg i den gruppen, men dom flesta var normala, en ganska vanlig blandning av människor skulle jag säga. Var kul att träffa lite nytt folk iaf, kändes typ som jag hoppades men jag var mest intresserad av att vara social än den skiten vi fick lära oss idag, men kommer ju intressantare delar sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turregrind idag, börjat kallt dock med lite grisiga utköp. Körde igår också, var ingen höjdare, var inte så spelsugen och gick inge bra heller, låg bra till i en billig turre med 25 kvar men hitta KK vs AA mot chipleadern så var det slut på det roliga.

 

hejja söndag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kallt kallt kallt. reggade inte så sent så ute ur allt nu. Kom itm i en hel del men blev inget superdeep någonstans, spelade inte jättebra mot slutet heller, tappa lite fokus.

 

Föreläsning kl 8a lär man ju skita i, känns lite jobbigt att inte kunna köra fullt ut med pokern om man ska hänga med i skolan. Samtidigt så vill jag inte missa en massa värde pga att jag måste gå i skolan varje dag, så får hitta någon bra medelväg där, känns lite jobbigt nu vet inte riktigt hur jag ska lösa det, kanske skita i skolan så mkt jag behöver bara och läsa så mkt jag kan hemma.

 

Måste hitta lägenhet också så det får bli prio under veckan att gå på visningar och engagera mig i att lägga bud osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föreläsning kl 8a lär man ju skita i, känns lite jobbigt att inte kunna köra fullt ut med pokern om man ska hänga med i skolan
Det här väcker minnen från mitt senaste studieavhopp :)

 

Ska du köra poker + plugg får du nog antingen ta något lökigt ämne eller köra strikt disciplin á la Beachjohan.

 

Turneringsgrind torde vara sämsta möjliga kombon med studier eftersom man lätt sitter uppe till 07-08 på en söndag och får en eller två ytterligare dagar förstörda av rubbat sömnschema.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här väcker minnen från mitt senaste studieavhopp :)

 

Ska du köra poker + plugg får du nog antingen ta något lökigt ämne eller köra strikt disciplin á la Beachjohan.

 

Turneringsgrind torde vara sämsta möjliga kombon med studier eftersom man lätt sitter uppe till 07-08 på en söndag och får en eller två ytterligare dagar förstörda av rubbat sömnschema.

 

Är väl standard att spela hela söndagen, gå till skola måndag morgon och sen sova så fort man kommer hem så att man vaknar utvilad på tisdag morgon och har en hyffsad normal rythm igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar bara om man har aktiveter där man vare sig behöver tänka eller komma ihåg något. Mao, man läser humaniora. Och då kan man ju lika gärna sova igenom eländet helt och hållet istället för att imitera zombie i skolan.

 

Angående återhämtningsförmågan så försvinner den raskt i takt med att man blir äldre, fetare och får förstörd lever och hjärna. 21 är det bara att köra 48 timmarspass, 29 så blir man sängliggande i ett dygn eller två för att man råkade titta för länge på en burk folköl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...