Peder Månsson Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 Någon som vet vad person i fråga fick skatta på? Var han turneringsspelare som fick skatta på alla turneringar han spelade, cashgamespelare som fick skatta på varje pott eller fick han betala skatt på de uttag han gjort? På sina uttag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 Att spela flera från samma lägenhet borde ju inte handla om man har fast ip eller dynamiskt ip (bredbandsbolaget har väl 5 dynamiska ip-adresser ?dvs en switch i uttaget och 5 kan spela med olika ip)Meningen är väl att det ska vara lika för alla...då borde dom med fast ip också kunna spela flera från samma lägenhet... Såvida jag förstått saken rätt, så kan dom det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 30 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Oktober , 2007 NordicBet har nu tjuvstartat med SNGS till Main Event. Dessa hittar ni under ”Sit and goes tournament” och dom kostar $27+2. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
blaenda Postad 1 November , 2007 Rapport Share Postad 1 November , 2007 Jag noterar att Primanätverket har fått ordning på sina mörkpokerturneringar, där man förut plötsligt sänkte anten....Nu är det en riktigt bra struktur - som jag tycker SM också borde spelas i. Men tydligen ska man ha en alldeles egen struktur med blinds på SM, som ingen kan träna på på Nordic Bet - ska man träna på det spelet får man gå till B2B eller Stars. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
L-S Postad 1 November , 2007 Rapport Share Postad 1 November , 2007 Kommer det att finnas freerollsat. för oss som lever på existensminimum? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 2 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2007 Det kommer inte att finnas freerollsat. som det ser ut just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 2 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 2 November , 2007 Jag noterar att Primanätverket har fått ordning på sina mörkpokerturneringar, där man förut plötsligt sänkte anten....Nu är det en riktigt bra struktur - som jag tycker SM också borde spelas i. Men tydligen ska man ha en alldeles egen struktur med blinds på SM, som ingen kan träna på på Nordic Bet - ska man träna på det spelet får man gå till B2B eller Stars. Det låter naturligtvis inte som en ultimat lösning. Jag ska titta på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sjostedt Postad 4 November , 2007 Rapport Share Postad 4 November , 2007 hej, har hört lika olika saker om online sm 2007 med vilka som får ställa upp. Har hört en del om att spelare från alla nationer får ställa upp eller det va kanske inte i main event? tacksam för svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 4 November , 2007 Rapport Share Postad 4 November , 2007 Står ju innna man ska regga sig, i vissa står det bara svenskar och i vissa t.ex warm-up och second chance får alla vara med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 4 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 4 November , 2007 hej, har hört lika olika saker om online sm 2007 med vilka som får ställa upp.Har hört en del om att spelare från alla nationer får ställa upp eller det va kanske inte i main event? tacksam för svar Som redan svarat; I alla turneringar med SM-status så kommer bara Svenskar och folkbokförda i Sveige att få vara med. I övriga turneringar som spelas under veckan men som normalt inte ingår i NordicBets turneringskalender så är alla välkomna att delta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
n0odles Postad 4 November , 2007 Rapport Share Postad 4 November , 2007 http://www.aftonbladet.se/poker/article1047217.ab Hade varit intressant med lite kommentarer om det här kanske redan varit på tapeten? edit:Ber om ursäkt hittade lite inlägg om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 http://www.aftonbladet.se/poker/article1047217.ab Hade varit intressant med lite kommentarer om det här kanske redan varit på tapeten? edit:Ber om ursäkt hittade lite inlägg om det. Det har varit på tapeten, bland annat tidigare i den här tråden. SÖK Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 En fråga till Svepofs repr här på pf; Vad tycker ni om deltagarantalet på SvS "SM" (eller multi-MTT:n som Ängeln17 så träffande beskrev den)? Många härinne hävdar ju att det var en kanonsuccé för SvS med över 2K deltagare och dryga 4 millar i prispotten. Själv anser jag att deltagarantalet var relativt lågt med tanke på hur många som egentligen spelar nätpoker i Sverige. Dessutom var ju själva turneringsupplägget helt sjukt - när 300 är kvar är det bara all in-poker som gäller på i princip alla borden... Vad har ni för förhoppningar gällande deltagarantalet på NB... Tror ni att det blir färre deltagare i år p.g.a SvS´s "SM"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Tyckte inte det bringades någon klarhet i skattefrågan. Men så vitt jag förstod det anses Nordicbet inte skattefritt av skatteverket? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2007 En fråga till Svepofs repr här på pf; Vad tycker ni om deltagarantalet på SvS "SM" (eller multi-MTT:n som Ängeln17 så träffande beskrev den)? Många härinne hävdar ju att det var en kanonsuccé för SvS med över 2K deltagare och dryga 4 millar i prispotten. Själv anser jag att deltagarantalet var relativt lågt med tanke på hur många som egentligen spelar nätpoker i Sverige. Dessutom var ju själva turneringsupplägget helt sjukt - när 300 är kvar är det bara all in-poker som gäller på i princip alla borden... Vad har ni för förhoppningar gällande deltagarantalet på NB... Tror ni att det blir färre deltagare i år p.g.a SvS´s "SM"? SS är säkert nöjda. Det är ju ändå cirka 1% av dom som spelar poker i Sverige. Nej, vi tror inte att det blir ett lägre deltagarantal i Svenska Pokerförbundets SM pga. Svenska Spels SM i år. Varumärkets värde devalveras dock på sikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2007 Tyckte inte det bringades någon klarhet i skattefrågan. Men så vitt jag förstod det anses Nordicbet inte skattefritt av skatteverket? Se inlägg #114 i denna tråd. Någon 100%ig klarhet kommer dock inte komma förrän överklagan har behandlats. Enligt dom skattekonsulter vi har konsulterat så ska det inte vara skatt på NordicBet. Vi jobbar vidare med ärendet och hoppas ha mer information innan SM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Nej, vi tror inte att det blir ett lägre deltagarantal i Svenska Pokerförbundets SM pga. Svenska Spels SM i år. ...ska vi slå vad....? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fraiser Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Tycker att det är väldigt dåligt att man måste betala rake för satelliterna till SM. Varför är inte de rakefria? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hagan Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Tycker att det är väldigt dåligt att man måste betala rake för satelliterna till SM.Varför är inte de rakefria? Siten måste ju tjäna pengar då de håller en turnering, spelar du en live satellite så betalar man ju också rejk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2007 Tycker att det är väldigt dåligt att man måste betala rake för satelliterna till SM.Varför är inte de rakefria? Vi tror att spelarna hellre ser ett övervärde i själva turneringen än t.ex. rakefria satelliter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2007 ...ska vi slå vad....? Kan ju bli svårt att bevisa vem som vinner? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 5 November , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 November , 2007 Idag klockan 18.00 kör NordicBet.com igång satelliterna inför årets officiella och enda av Svenska Pokerförbundet sanktionerade Poker-SM. Poker-SM, 2007 startar den 23 november och avslutas 30 november. Satelliterna kostar från $5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fnii! Grrp! Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Siten måste ju tjäna pengar då de håller en turnering, spelar du en live satellite så betalar man ju också rejk. Måste och måste, eftersom de tar en avgift för huvudturneringen så behöver det ju inte vara så, i alla fall om man inte kan sälja biljetten. SvS har till exempel avgiftsfria satelliter, men de har väl lite bättre marginaler på turneringarna kan jag tänka mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Idag klockan 18.00 kör NordicBet.com igång satelliterna inför årets officiella och enda av Svenska Pokerförbundet sanktionerade Poker-SM. Poker-SM, 2008 startar den 23 november och avslutas 30 november. Satelliterna kostar från $5. 2007 right? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 5 November , 2007 Rapport Share Postad 5 November , 2007 Kan ju bli svårt att bevisa vem som vinner? Jo, förvisso. Däremot kan vi ju slå vad om att färre kommer att spela SM i år än förra året. Anledningarna kan ju vara: * Betydligt mindre garanterad prispott än förra året. * En stor turnering (som många spelare tror är ett "äkta SM") har redan spelats och många småspelare har bara råd med en av dem. * För få direktsatelliter för de som inte har råd med direktinköp. SvS hade dagliga direktsattar. * Osäkerhet kring skattefrågan vid en eventuell storvinst. SvS är garanterat skattefritt. * Krångligare att ta ut vinster från kontot på NB vid en eventuell vinst. Uttag från SvS tar bara ett par dagar och är väldigt enkelt. * Main event spelas över 3 dagar - vi som jobbar heltid har svårt att vara med om vi går långt i turren. SvS turnering tog 8 timmar (men hade givetvis en mycket sämre struktur). Jag är den förste att gratulera Svepof om ni lyckas samla ihop lika många - eller fler - SM-spelare som förra året eftersom jag anser att det bara ska finnas en turnering med SM-status och den ska givetvis vara sanktionerad av vårt förbund. Tyvärr tror jag inte det blir så... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts