Gå till innehåll

Poker-SM Online 2007


Peder Månsson

Recommended Posts

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stämmer mina uträkningar?

 

För (över) värde behövs under 4000 spelare men om man räknar med 30 procent skatt (mest troligt) så behövs under 3000 spelare?

 

Det överlägset mest troliga är att det blir 0% skatt, så som alla tyckte att det var fram tills nån nisse på skatteverket gjorde ett vältajmat snedsteg.

 

Jag är ju förståss lite partisk i frågan, men det är min ärliga övertygelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror tyvärr inte att det kommer nåt facit om vi inte får fram ett fall där svaranden är beredd att ta det hela vägen. Skatteverket har inget intresse av att skapa klarhet i just den här frågan, de har redan uppnått sitt syfte.

 

M.a.o - om man mot förmodan lyckas klonka hem en redig summa i SM men inte har lust att bråka med skattemyndigheterna bör man lägga undan 30% av vinsten?

Hur gick det för den person det stod om i tidningarna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M.a.o - om man mot förmodan lyckas klonka hem en redig summa i SM men inte har lust att bråka med skattemyndigheterna bör man lägga undan 30% av vinsten?

Hur gick det för den person det stod om i tidningarna då?

 

Mitt tips är att det inte kommer att hända nånting om inte initiativ tas från annat håll än från Skatteverket - helt enkelt för att de vet lika väl som jag att de har fel i sak och bara förlorar på att driva saken. Men det är min teori.

 

Hur som helst så jobbas det på det juridiska kring det fallet as we speak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

M.a.o - om man mot förmodan lyckas klonka hem en redig summa i SM men inte har lust att bråka med skattemyndigheterna bör man lägga undan 30% av vinsten?

Hur gick det för den person det stod om i tidningarna då?

 

Det är överklagat, och han har advokathjälp av skattejurister. Såväl vi som NordicBet vill ha detta överstökat före SM, men det skiter Skattemyndigheterna i. När det avhandlas vet vi inte, men det blir inte före SM.

 

Ja, ska man vara 100% säker så ska man lägga undan 30% och avvakta tills dom kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela 183 st anmälda...

 

Men det är ju långt kvar:-D

Blir nog inte över 3000 pers

 

Och alla som klagade på att det e ett för lågt inköp, varför har inte de anmält sig till High stakes SM? 0 st anmälda:shock:

 

Kommer nog bli massa registreringar sista timmarna. Har för mig att förra året så kunde man inte regga av sig efter att ha reggat sig. Kanske är helt fel ute och cyklar. :shock:

 

Hur många var det förra året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt hemsidan ska det gå SNGs hela dagarna till ME, var finns de?

 

Och hur är det om man skulle komma vidare i en "$5 + $0,5 freezeout - 1 av 10 går vidare till fredagens $45+5 freezeout", vilken av fredagens kval är det då?

Går det att vinna in sig till flera på fredagen?

Såg nu att jag kollade fel, var på lördagen det fanns flera. Men om jag kommer vidare ur typ 2st Freezouts nu, kan jag då få plats på både fredagen och lördagen?

 

Och, om man kvalar in 2ggr, får man fortfarande en plats i Warmup eller Second Chance? Eventuellt alla 3 om man får så många platser?

 

Typ 3950st i Main Event, som var det enda eventet som spelades föra året.

3922st 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan redan nu påstå att uppläget är tveksamt. Den låga anmälningsavgiften trodde jag man hade för att locka medelsvensons. Men vilken medelsvenson kan ta ledigt från arbetet 3 dagar? När desssutom skatteläget är som det är kommer folk dra öronen åt sig (dock inget ni kunnat påverka). Jag tippar på LÅGT deltagarantal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela 183 st anmälda...

 

Men det är ju långt kvar:-D

Blir nog inte över 3000 pers

 

Och alla som klagade på att det e ett för lågt inköp, varför har inte de anmält sig till High stakes SM? 0 st anmälda:shock:

 

Jadu om det är någon turnering skatteverket kommer att ha koll på är det väl dessa? Skulle inte förvåna mig med tanke på deras retorik om denna turnering blir den första de tillämpar riktig cashgame skatt på= en massa miljoner i baksmälla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror folk att turren kommer ta så lång tid?

 

På stars million bantas 6500-7000 pers med 200BB ner till en vinnare på dryga 10 timmar. Strukturen är iofs lite långsammare i SM men mindre deltagare.

 

Jag tippar att måndagens lir kommer hålla på till 02-03 nåt.

 

Man ska nog räkna med att oavsett kunna slippa sjukanmäla sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...