Gå till innehåll

Poker-SM Online 2007


Peder Månsson

Recommended Posts

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"De brittiska kanalöarna (Jersey och Guernsey) och ön Isle of Man är varken medlemmar i eller associerade till EU. För dessa öar gäller bara EG-fördraget i den utsträckning som är nödvändig för att uppfylla de krav som anges i Storbritanniens medlemsavtal från 1972. Öarna ingår i EU:s tullunion. Kanalöarna tillämpar reglerna om fri rörlighet för EES-ländernas medborgare, dock inte bestämmelserna om fri etablering och social trygghet. Isle of Man deltar inte i EU:s samarbete om fri rörlighet för personer."

 

 

http://www.eu-upplysningen.se/templates/EUU/standardRightMenuTemplate____3035.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Områden i Europa som varken tillhör EU eller EES och där nationella regler gäller: Schweiz, Andorra, Kanalöarna, Färöarna, Isle of Man, Monaco, San Marino, Vatikanstaten och Gibraltar."

 

Skulle det betyda att partypoker inte heller är skattefritt?

 

Nån moderator kanske ska dela av tråden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Områden i Europa som varken tillhör EU eller EES och där nationella regler gäller: Schweiz, Andorra, Kanalöarna, Färöarna, Isle of Man, Monaco, San Marino, Vatikanstaten och Gibraltar."

 

Skulle det betyda att partypoker inte heller är skattefritt?

 

Nån moderator kanske ska dela av tråden?

 

Skatteverket har själva gått ut med att vinster från Gibraltar är skattefria:

 

En lurig grej är vinster från Gibraltar, som vi har gjort en särskild utredning om. Men kommit fram till är skattefria, säger han.

 

http://www.expressen.se/1.277209

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders-Jøran Nerheim

 

Jag förmodar att vinster från april 2006 och framåt är skattefria eller?

 

Detta är ju vad ni har kollat upp från alla vinklar innan denna intervju gjordes i mars 2006.

 

http://www.alltomspel.info/cgi_bin/artman/exec/view.cgi?archive=7&num=5655

 

Om det inte är skattefritt från april 2006, vilket jag förutsätter att det är.

 

Satt ni då och ljög ihop att ni kollat upp skattefrågan för att lura till er spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alkberg!

 

Du säger ju emot dig själv, först säger du att det måste vara Isle of Man som är andledningen till att det inte är skattefritt. Sedan säger du att Isle of man och costa rica inte ingår i EU vilket är rätt men att det inte kan vara andledningen.

 

Blev ärligt talat inte ett dugg klokare av ditt inlägg.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att få mitt konto att fungera på nordicbet, men det verkar tamejfan omöjligt. Först fixade jag kontot, skulle logga in och då som brukligt frågar de om man spelat under "detta" nick på annan microgamingsajt...yep...men det går iaf inte att logga in. Maila NB, får svar att nån annan spelat på min dator hos en microgamingsajt, säger vem jag tror det kan vara (har ofta min dator på klubben så folk kan låna den om de åker i en turre)....efter några mail fram o tillbaka samt en påminnelse får jag ett mail att det nu är fixat...GUT, äntligen.

Skall logga in man helvete att det funkar....då säger en ruta att mitt kontot blivit utlåst från systemet....:evil: . Mailade NB om det...fick inget svar på några dar, mailade påminnelse....fortfarande inget svar efter ytterligare några dagar.

 

Andra gången det är samma strul...sist va det hos purple lounge, då lessna jag och la ner. Men skulle gärna vilja spela SM.

 

Varför skall microgaming ha detta strul, bara massa onödigt strul...är säkert bra till nåt...men va fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2007-10-19 från NordicBet angående påstådda beskattningsbara pokervinster.

 

 

NordicBet hjälper felaktigt behandlad pokerspelare i skattetvist

 

 

Som dom flesta andra spelbolag som riktar sig mot den svenska marknaden har NordicBet och dess moderbolag Nordic Gaming Ltd samt kundbolaget Norinvest Ltd sitt säte inom EU.

 

– En till vissa delar oklar lagstiftning på spelmarknaden bidrar naturligtvis till spekulationer och rena felaktigheter i sådana här fall, säger NordicBets juridiska ombud John Tengstöm på advokatfirman Liljeblad & Co.

 

Med stöd i Skatteverkets skrivelse Dnr.130-281559-04/113, där det framgår att spelvinster som tillkommit vid spel som tillhandahålls av en utländsk juridisk person hemmahörande i ett EU/EES-land inte ska beskattas så anser NordicBet att ingen vinstskatt heller skall betalas på de berörda pokervinsterna.

 

– Det är ytterst olyckligt att en av våra kunder som inte har den yttersta fackkunskapen i skattetekniska frågor känt sig tvungen att svara på dessa frågor utan att kontakta oss. Nu när vetskapen om detta ärende har kommit till vår kännedom så ställer vi naturligtvis upp med juridisk experthjälp till vår kund, säger Anders Karlsen, pokerchef på NordicBet.

 

– Till en början försökte jag lösa situationen själv, men när jag tog kontakt med NordicBet för att förklara situationen så hörde de omedelbart av sig och erbjöd mig juridisk hjälp. Detta är jag självklart väldigt tacksam för, säger den 27-åriga Malmöbon.

 

– När jag först fick beslutet från Skatteverket så var anledningen till att jag skulle betala skatt att varken Cypern eller Malta låg inom EU 2005. När jag påpekade för Skatteverket att både Cypern och Malta kom med i EU i maj 2004 så insåg dom sitt misstag och sa att jag skulle få ett brev med ett beslut på att jag inte ska behöva betala skatt, säger 27-åringen från Malmö.

 

– Förvirringen blev därför total när det istället kom ett brev där det stod att Skatteverket inte hade ändrat sitt beslut i alla fall, fortsätter Malmöbon om Skatteverkets agerande i ärendet.

 

Poker-SM Online 2007 kommer att spelas 25 november!

Enligt vissa medier skulle officiella Poker-SM Online vara i fara, men det kan vi dementera här och nu. NordicBet är fast beslutna att genomföra det av Svenska Pokerförbundet sanktionerade Poker-SM Online 2007 som planerat den 25 november.

 

– Våra spelare kan känna sig säkra på att årets höjdpunkt Poker-SM Online kommer spelas som planerat och dessutom lovar vi att till och med överträffa förra årets kanonsuccé, säger Joakim Hammar, marknadschef på NordicBet Poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att få mitt konto att fungera på nordicbet, men det verkar tamejfan omöjligt. Först fixade jag kontot, skulle logga in och då som brukligt frågar de om man spelat under "detta" nick på annan microgamingsajt...yep...men det går iaf inte att logga in. Maila NB, får svar att nån annan spelat på min dator hos en microgamingsajt, säger vem jag tror det kan vara (har ofta min dator på klubben så folk kan låna den om de åker i en turre)....efter några mail fram o tillbaka samt en påminnelse får jag ett mail att det nu är fixat...GUT, äntligen.

Skall logga in man helvete att det funkar....då säger en ruta att mitt kontot blivit utlåst från systemet....:evil: . Mailade NB om det...fick inget svar på några dar, mailade påminnelse....fortfarande inget svar efter ytterligare några dagar.

 

Andra gången det är samma strul...sist va det hos purple lounge, då lessna jag och la ner. Men skulle gärna vilja spela SM.

 

Varför skall microgaming ha detta strul, bara massa onödigt strul...är säkert bra till nåt...men va fan.

 

Ytterst beklagligt och inte bra. Maila mig gärna med fullständig beskrivning, så ska detta lösa sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.......Andra gången det är samma strul...sist va det hos purple lounge, då lessna jag och la ner. Men skulle gärna vilja spela SM.

 

Varför skall microgaming ha detta strul, bara massa onödigt strul...är säkert bra till nåt...men va fan.

 

Ha lite tålamod bara så löser det sig.

 

Själv lyckades jag med megatavlan att ha dubbla nicks på Microgaming men det löste NordicBet åt mig galant.

 

Tyvärr fuckade Microgaming upp det genom att låsa fel konto men det tog inte många timmar att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha lite tålamod bara så löser det sig.

 

Själv lyckades jag med megatavlan att ha dubbla nicks på Microgaming men det löste NordicBet åt mig galant.

 

Tyvärr fuckade Microgaming upp det genom att låsa fel konto men det tog inte många timmar att fixa.

 

Mmm...men har hållit på o få det att funka sen 27 sep, börjar tröttna nu. Har gått 10 dar utan svar från NB på senaste mailet nu.

 

Har även tacksamt tagit emot Peders erbjudande om hjälp och mailat honom om turerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att få mitt konto att fungera på nordicbet, men det verkar tamejfan omöjligt. Först fixade jag kontot, skulle logga in och då som brukligt frågar de om man spelat under "detta" nick på annan microgamingsajt...yep...men det går iaf inte att logga in. Maila NB, får svar att nån annan spelat på min dator hos en microgamingsajt, säger vem jag tror det kan vara (har ofta min dator på klubben så folk kan låna den om de åker i en turre)....efter några mail fram o tillbaka samt en påminnelse får jag ett mail att det nu är fixat...GUT, äntligen.

Skall logga in man helvete att det funkar....då säger en ruta att mitt kontot blivit utlåst från systemet....:evil: . Mailade NB om det...fick inget svar på några dar, mailade påminnelse....fortfarande inget svar efter ytterligare några dagar.

 

Andra gången det är samma strul...sist va det hos purple lounge, då lessna jag och la ner. Men skulle gärna vilja spela SM.

 

Varför skall microgaming ha detta strul, bara massa onödigt strul...är säkert bra till nåt...men va fan.

 

Du är inte ensam med detta fenomenala krångel.

Se NB-tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om detta besvarats tidigare, men spelas sateliterna till PLO turren som PLO, NLHE eller något annat spel? Det framgår inte vid en snabb genomläsning av Nordicbets sida.

 

Är en PLO CG spelare som behöver träna lite turneringsspel, så om de spelas som PLO så skulle det passa perfekt.

 

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt att få mitt konto att fungera på nordicbet, men det verkar tamejfan omöjligt. Först fixade jag kontot, skulle logga in och då som brukligt frågar de om man spelat under "detta" nick på annan microgamingsajt...yep...men det går iaf inte att logga in. Maila NB, får svar att nån annan spelat på min dator hos en microgamingsajt, säger vem jag tror det kan vara (har ofta min dator på klubben så folk kan låna den om de åker i en turre)....efter några mail fram o tillbaka samt en påminnelse får jag ett mail att det nu är fixat...GUT, äntligen.

Skall logga in man helvete att det funkar....då säger en ruta att mitt kontot blivit utlåst från systemet....:evil: . Mailade NB om det...fick inget svar på några dar, mailade påminnelse....fortfarande inget svar efter ytterligare några dagar.

 

Andra gången det är samma strul...sist va det hos purple lounge, då lessna jag och la ner. Men skulle gärna vilja spela SM.

 

Varför skall microgaming ha detta strul, bara massa onödigt strul...är säkert bra till nåt...men va fan.

 

Ska vara löst inom någon dag, kontakta mig i annat fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om detta besvarats tidigare, men spelas sateliterna till PLO turren som PLO, NLHE eller något annat spel? Det framgår inte vid en snabb genomläsning av Nordicbets sida.

 

Är en PLO CG spelare som behöver träna lite turneringsspel, så om de spelas som PLO så skulle det passa perfekt.

 

Chris

 

Satelliterna spelas som PLO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela flera från samma lägenhet borde ju inte handla om man har fast ip eller dynamiskt ip (bredbandsbolaget har väl 5 dynamiska ip-adresser ?dvs en switch i uttaget och 5 kan spela med olika ip)

Meningen är väl att det ska vara lika för alla...då borde dom med fast ip också kunna spela flera från samma lägenhet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...