Gå till innehåll

Poker-SM Online 2007


Peder Månsson

Recommended Posts

Hero we go again. Ska vi köra 10 sidor med tjafs om vilka som har rätt till SM osv ännu en gång? Eller så kan man ju rycka på axlarna och lira båda, turre som turre, det blir nog min melodi.

 

Fråga till Nordicbet/Swepof... Jag kommer flyga till Thailand på fredan då finalbordet spelas. Finns det nåra regler om vem som sitter vid datorn och lirar? (Inte för att ni kan kolla det men men). Förövrigt är det ju en högst hypotetisk fråga då det bara är 50/50 att jag kommer dit.

 

haah 50/50 :-) Letar du stejk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Killen frågar om han kan begå ett allvarligt regelbrott och får ett "uppmuntrande" diffust svar.

 

Seriöst.

 

Jag kan svara. Nää, någon annan får inte spela i ditt namn om du nu vill följa regelboken. Det säger sig själv att på pappret skall spelet vara individuellt.

 

Annars gillade jag upplägget med flera dagars spelande (mitt förslag :-) ) som i och för sig sträckte sig över lite lång tid och på konstiga dagar. Två dagar hade varit bättre. Förstår inte grejen att alla main event skall ligga på söndagar.

 

Jag läste hans fråga lite slarvigt i all hast, det tar jag på mig. Svaret blev därefter.

Som du (och Peder) redan har svarat, nej man får inte låta någon annan spela från sitt konto.

 

Bättre så Psykologen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag eller känns hela grejen med att resa till en annan stad för att spela ett finalbord med datorer där man eventuellt kommer in som en supertshortstack med 2-3 big blinds känns helt meningslöst? Det ända som skulle kunna göra saken någorlunda intressant är om man ivf spelade utan datorer, och som det ser ut idag så kommer det ju inte vara en möjlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag eller känns hela grejen med att resa till en annan stad för att spela ett finalbord med datorer där man eventuellt kommer in som en supertshortstack med 2-3 big blinds känns helt meningslöst? Det ända som skulle kunna göra saken någorlunda intressant är om man ivf spelade utan datorer, och som det ser ut idag så kommer det ju inte vara en möjlighet.

 

För det första är det inte säkert att det blir finalbord på samlad plats. För det andra har jag svårt att tro att vi skulle tvinga någon mot sin vilja att åka med 2 BBs.

 

Att spela ett finalbord som vanligt "live" är inget alternativ då vi redan har ett Live SM, samt att vi inte vill tvinga spelare som vill spela en turnering online att i slutändan spela live.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första är det inte säkert att det blir finalbord på samlad plats. För det andra har jag svårt att tro att vi skulle tvinga någon mot sin vilja att åka med 2 BBs.

 

Att spela ett finalbord som vanligt "live" är inget alternativ då vi redan har ett Live SM, samt att vi inte vill tvinga spelare som vill spela en turnering online att i slutändan spela live.

 

Så det skulle vara frivilligt om man antingen spelar hemifrån eller om man spelar på en samlad plats (om det nu skulle bli av)? Det känns mer vettigt, förutom att det kanske blir ett lite antiklimax om t.ex. vinnaren och tvåan inte är närvarande.

 

Angående livespel så var det inte ett helt seriöst förslag, självklart kan inte online sm avgöras live och förmodligen skulle polisen stå beredda och göra ett Grebbestad #2

 

Edit: Vill inte bara klaga, jag tycker schemat ser väldigt bra ut, underbart att det inte är för mycket fokus på rebuy turneringar (se ladbrokes LEOTOP)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som helst fara, vi är glada att ni hjälper oss "vända på alla stenar" och se detta från alla vinklar.

 

Dessa trådar och er feedback är vad som gjort mycket av årets upplägg av SM. Fortsätt så, speciellt i dom fall där ni tycker något är mindre bra.

 

Angående re-buy turneringar så vill vi inte att mästerskapsturneringar ska avgöras av störst plånbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste också fråga, varför är det inga garanterade prispooler på eventsen förutom main event? Alltså det skulle ju inte behöva vara mycket, men typ 50k-100k för 100 dollars eventen borde ju inte vara nåt problem att ändå gå över, tror det skulle dra ännu fler personer att spela turneringarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående garantier:

 

Vi valde att inte sätta garantier på resterande turneringar då;

 

1/ Vi inte vet intresset av dessa turneringar

2/ Det fanns risk för att garantierna blivit meningslöst låga

3/ Vi inte vill bygga SM enbart genom garantier och övervärde, då det i längden är ett "omöjligt" scenario.

 

Gällande att spela flera från samma ställe;

 

Det bör inte vara något problem om ni gör som förra året. Jag har hört om personer som hade problem med just detta (logga in lr rega sig). Ett tips är att rega sig isf före man samlas på den aktuella addressen. Jag är dock ingen teknisk expert och ska föra frågan vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att det ska finnas intresse till sateliterna. Föra året var dom inte ens halvfulla tidigare än så.

 

Och här får du en analys varför: Den stora garantin gjorde att alla med minst 70 i IQ visste att det skulle bli ett övervärde (förmodligen stort också) i sm. Det låga inköpet lockar inte till satellitspel eftersom många tänker att de kan offra den lilla summan för ett övervärde på 100%. Detta även om man normalt kanske spelar på $30 nivån. Man struntar alltså i satelliterna och väntar in eventet eftersom man VET att det blir övervärde och man har råd att spela (trots att det är dyrare än normalturneringen). Högt inköp gör att fler "tvingas" spela satelliter. Om den arrangerande sajten dunkar på med mycket satelliter och har högt inköp får de mycket lättare att fylla sin garanti. Högt inköp skapar också stort intresse även bland småspelarna. Det kanske finns exempel i historien på stora turneringar, där intresset varit stort även bland småspelarna att delta i satellitspel. Vad vet jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...