Gå till innehåll

Poker-SM Online 2007


Peder Månsson

Recommended Posts

  • Svars 407
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har mycket svårt att tro att detta skulle vara ok framme på finalbordet.

 

Jag utgår från att detta gäller dag 1 och kanske 2, då personer spelandes från samma IP med största sannolikhet inte hamnar på samma bord.

 

Kan vi få garanti på att det inte kommer bli några problem om vi sitter 5-6 stycken och spelar från samma ip. Gjorde så förra året och tänkte upprätthålla traditionen. Men vill inte att vi får nån skit om det nu råkar gå bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon add-on kommer vi inte att ha.

 

Virre86: Någon skit kommer ni inte att få, då det är tillåtet, iaf dag 1.

 

Vad jag ändå vill råda er att göra är att;

 

a/ Inte spela cashgame samtidigt

b/ Registrera er samt starta klienterna tidigt.

 

Det är automatiserad teknink det handlar om, inte personer som sitter och bestämmer varje individuellt fall. Detta gör att ni bör göra vad ni kan för att undvika samt ha en tidsbuffert för att "rätta till" eventuella problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Legato , gambler21 och mazak14 hamnar på finalbordet och de sitter hemma hos Bosse och spelar. Det är inte okej? men det finns inte så mycket att göra åt det?

 

Så det kommer gå att spela under samma ip adress under dag 1 och 2 men inte finalbordet? Det kommer ju ändå att ta kontakt med några av de andra som ska spela på finalbordet och samarbeta via msn etc. Man kan ju även spela från samma ställe fast på olika trådlösa nätverk. det är inte okej men det går inte att göra något åt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara för ni klonkade en gång virre :-)

 

Precis.

 

Någon add-on kommer vi inte att ha.

 

Virre86: Någon skit kommer ni inte att få, då det är tillåtet, iaf dag 1.

 

Vad jag ändå vill råda er att göra är att;

 

a/ Inte spela cashgame samtidigt

b/ Registrera er samt starta klienterna tidigt.

 

Det är automatiserad teknink det handlar om, inte personer som sitter och bestämmer varje individuellt fall. Detta gör att ni bör göra vad ni kan för att undvika samt ha en tidsbuffert för att "rätta till" eventuella problem.

 

Kanon. Tror inte nån av oss överlever dag ett iaf så då blir det inga problem där iaf.

 

Tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Legato , gambler21 och mazak14 hamnar på finalbordet och de sitter hemma hos Bosse och spelar. Det är inte okej? men det finns inte så mycket att göra åt det?

 

Så det kommer gå att spela under samma ip adress under dag 1 och 2 men inte finalbordet? Det kommer ju ändå att ta kontakt med några av de andra som ska spela på finalbordet och samarbeta via msn etc. Man kan ju även spela från samma ställe fast på olika trådlösa nätverk. det är inte okej men det går inte att göra något åt?

 

Jag ska vara ärlig nog och säga att jag vet inte vad som är brukligt på finalbord. Fusk är väldigt svårt att stoppa i precis alla lägen, men det finns oavsett var man spelar avancerade program som stoppar fuskare.

 

Jag håller på och kollar upp vad som är ok dag2 och på finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara komma med lite positiv feedback (har ju klagat en del på buy-in och satelliter).

 

Det här har sagts av andra och nu kommer det från mig: Kanonstruktur som är värdig ett SM!

 

En jämförelse med det "andra" SM:et ger:

 

 

Svs: efter 100 min - 6% av startstack/varv

 

efter 200 min - 45% av startstack/varv

 

efter 300 min - 240% av startstack/varv

 

 

 

 

NB: efter 100 min - 6% av startstack/varv

 

efter 200 min - 14.5% av startstack/varv

 

efter 300 min - 45% av startstack/ varv

 

 

I starten av turneringen är det alltså jämbördig struktur (skillnad bara att det är mer marker på NB). Sedan sätter Svs härliga " vi måste hålla ett jämnt tempo uppåt i strukturen" in och gör turneringen bättre för de som tycker turneringspoker bara ska spelas pre-flop.

 

Svs SM har såklart mycket bättre struktur än deras vanliga turneringar, men synd att de bara ändrar startstack, periodlängd och håller kvar sina sjuka blindshöjningar.

 

Spelar båda, men förbundets och NBs kommer vara klart roligast (om jag inte klonkar Svs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...