Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Frågan varje person får ställa sig är om man ska rösta på det bästa valet med reell chans till styre eller lägga valet på det partiet man sympatiserar med ideologiskt.

 

Sen är det här valet väldigt intressant då det visar hur dåligt systemet fungerar när ett parti kommer in i riksdagen men inte kommer kunna driva igenom sin politik. Vidare är inte varje röst lika mycket värd uppenbarligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade lite med en dansk arbetskollega i början av veckan om SD-fenomenet och han tog lätt på vår oro. I danmark har de en tid haft ett skämtparti likt kalle anka partiet där valöftena liknat "är det något du inte orkar göra-då fixar vi nån som gör det åt dig". Ett riktigt pajasparti som mest finns på skämt. Hur som helst fick han mandat senast och helt plötsligt skulle han ta beslut i viktiga frågor som berör hundratusentals. Utan officiella representanter och ett stort partibidrag från staten ordnade han en stor fest...

 

Kan möjligen ha varit trivselpartiet han syftade på men vet ej. Ett av deras officiella förslag var att skrota armen och istället lägga pengarna på en telefonsvarare som upprepar frasen "vi ger oss" när ryssen kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite besviken på avsaknaden av debatt kring thebryce. tycker det var en av de mest intressanta pokerrelaterade storysen på väldigt länge då den visar vad som kan hända när man avvecklar pokern och går vidare i livet vilket säkert många av oss funderar på. tillsammans med dokumentären om floor traders tror jag väldigt många pokerspelare kommer få svårt att hitta något att gå vidare till som ger samma form av utmaning och känslomässig intensitet.

 

läste på 2+2, fick se denna bilden på vår favoritviktor:

http://i53.tinypic.com/2l9mrt3.png

 

tänkte direkt på hur thebryce såg ut i sin senaste vlog. kan man dra några paralleller?

 

---

 

satt och grindade idag och insåg att livet är för kort för att inte göra saker så googlade fram numret till en av de som ordnade löpträningen idag med malin ewerlöf jag skrivit om innan. hon sa jag var välkommen så jag sprang dit, kom lite sent men de verkade inte bry sig. var typ samma gäng som på bilden jag postade innan, jag var den enda ickeregen. körde lite löpövningar, givetvis lite nya kordinationsövningar ingen klarade av, typ högaknänochbakåtspark(samtidigt), högt knä-knä sidan etc etc. malin verkade intresserad av mina blå bikila, men hon sa att hennes hälsenor som tydligen hade krånglat aldrig skulle klara av dem, vilket jag förvisso tvivlar på. försökte vara ödmjuk och inte för pushig som jag lätt kan bli och sa typ "de är väl inte för alla, men jag älskar dem". tror det är den bästa försäljningsstrategin, bara ge en anecdotal fallacy och låta de fundera på saken, annars blir det lätt att de gör en grej att försvara sig och så är det kört. bättre de får säga "du blir väl tvungen att springa framfota" åt en :)

 

under passet tänkte jag på kapitlet i mastery om karatenissarna som börjar träna aikido och försökte ha öppet sinne och göra som malin sa och det gick faktiskt rätt bra. får väl tacka colting lite, men kändes som mitt löpsteg och hållning var bra. vi körde lite tröskelpass

800m(2.50 sprang jag på), 1min vila, 700m, 1min vila, 600m, 1min vila->100m. drog ifrån rätt bra på 800m, sedan höll de andra ungerfär samma tempo(mjölksyran ställer till det för mig), sedan på 200m körde jag riktigt hårt och bra teknik, malin verkade stolt att hon gjort så bra jobb :)

 

sedan nerjogg och lite snack, de frågade lite om vad jag gjorde och jag försökte vara ödmjuk och saklig, fick kommentaren "du verkar ju inte vara spelberoende" :)

 

300kr, tydligen kör de ganska regelbundet. malin, colting, whatever, det är ungefär samma sak, bålstyrka, hållning, driv med armarna etc etc. kan rekommendera att gå på det en gång iaf, löpskolning gör faktiskt skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chockartat för mig iaf att höra om the Bryce. Han var och är en av the good guys som förtjänade allt flyt han hade. En halvgud inom FLHU scenen och en av få coach/trainingvid snubbarna med allmänt obestridd kompetens. Riktigt trist att höra. :cry:

Att riskera 2.7m$ i en branch han inte kunde något om låter liksom inte riktigt som något han skulle göra. BRM gäller även i fastighetsbranchen i guess men det är ju lätt att vara efterklok.

 

Tycker alltid han har sett ut som något av ett vandrande lik så förändringen är inte enorm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det största misstaget han verkar gjort är att inte lita på andras råd, syftar främst på hans farbror/morbror och som pokerspelare tenderar man säkert i högre grad att förlita sig på "jag kan bäst"-tänket. Som i allt annat tror jag en stor portion ödmjukhet är en nyckel för framgång.

 

Ps. Har inte läst sista delen än Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan varje person får ställa sig är om man ska rösta på det bästa valet med reell chans till styre eller lägga valet på det partiet man sympatiserar med ideologiskt.
Eftersom man, trots situationer som den här, ändå har har cirka noll chans att påverka är den bättre strategin att rösta på det alternativ man mest vill identifiera sig med.

 

Detta eftersom man ganska säkert kommer börja identifiera sig mer med partiet man röstar på, oavsett motivation till rösten.

 

Sen är det här valet väldigt intressant då det visar hur dåligt systemet fungerar när ett parti kommer in i riksdagen men inte kommer kunna driva igenom sin politik. Vidare är inte varje röst lika mycket värd uppenbarligen.
Det är väl pretty much standard i varje riksdag? Minoritetskoalitionen har i realiteten inget inflytande och deras röster är värdelösa utom i frågor när majoritetskoalitionen är splittrad.

 

lite besviken på avsaknaden av debatt kring thebryce.
Ja, vad ska man debattera? Det är en sorglig historia som antagligen har skett flera gånger innan och kommer ske flera gånger igen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TUF Spoilers:

Känns som att Bruce Leroy inte är sådär jävligt bra tränad, han blev ju krossad i första rundan och borde antagligen förlorat där, mot bättre motstånd så skulle han blivit poundad sönder. Riktigt fint arbete på rygg dock, och snygg submission. Om han får bort lite show, och får in lite hård träning så kanske det kan bli en vettig fighter av honom. Kul som fan att kolla på dock :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cliff notes om bryce?

 

http://pokerforum.nu/forum/1532635-post5915.html

 

 

TUF Spoilers:

håller med, men jävligt skön snubbe, hur kan man inte bli glad av att se hans leende. lite förvånad över picksen, tyckte en hel del visade på talang första avsnittet som blev valda sent. t ex han gilloutine-snubben, hur kan man inte vilja ha 10-0 snubben i sitt lag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TUF Spoilers:

Känns som att Bruce Leroy inte är sådär jävligt bra tränad, han blev ju krossad i första rundan och borde antagligen förlorat där, mot bättre motstånd så skulle han blivit poundad sönder. Riktigt fint arbete på rygg dock, och snygg submission. Om han får bort lite show, och får in lite hård träning så kanske det kan bli en vettig fighter av honom. Kul som fan att kolla på dock :D

 

Nä han kommer ju knappast vinna serien. Isåfall är de andra sämre än någonsin. Skitbra att man tycker det är kul att fightas men utan mer fokus och allvar kommer han aldrig bli nåt. Men kommer nog hända mycket kul kring honom i huset.

 

Sen finns det nog inget mer pinsamt och patetiskt inom MMA än åsnor som skryter om att "I never tap, I'm going to sleep" och sen insta-panikklappar när de fastnar i en triangel de inte borde ha fastnat i. Så mycket skönt att se honom få spö :mrgreen:

 

BTW WTF är det inte 2 months 2 million-huset de bor i?!?! Annars är det ruskigt likt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm verkligen, gillade absolut inte rödhåriga killen som fick spö iaf. Känns som att det bara är sjukt fail att gå runt och vara fejktuff hela tiden, typiskt såndär kille som känner sig som kung i baren för att folk backar ner när han börjar kaxa sig.

 

Och jo, han och gulingen är som sagt mina 2 favoriter so far :D Kan nog bli en rätt kul säsong, även om ingen direkt sken i första fighten.

 

Cody (Mr. Giljotin) lär ju bli våldtagen av alla som vet hur man försvarar sig mot en giljotin :P Men nice om han blir lite mer mångsidig, han lär ju inte *bara* tränat giljotin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...