Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

När vi ändå snackade om försäkringar. Möt Bo-Göran!

 

http://svtplay.se/v/2018875/bo-goran_ar_sjuk_men_jobbar

 

--

 

http://www.economist.com/node/17039151

 

"So the Swedish model still appeals—but to the right, not the left. That is a mark of how far the Swedish Social Democrats have fallen."

 

:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En cancersjuk kvinna som står för döden blir utförsäkrad.
Lite längre version:

 

Läkare missar diagnos

Bloggarens morsa blir mer eller mindre permanent förstörd pga missad hjärntumör

Tumör plockas ut

Bloggaren slutar umgås med sin mor och lägger inte ett finger för att ta hand om henne

någon på försäkringskassan utförsäkrar mamman som får gå till soss och därmed sälja bostad, etc

 

Slutsats: ALLT ÄR ALLIANSENS FEL

 

Jag tror jag kan hitta några fler fel i den historien än att borgarna hamnade i regeringsställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mtp att halva forumet runkar till tabby nu så tänkte jag det vore på sin plats att diskutera favorittjejer på youtube.

 

förutom tabby då:

 

hur kan man inte älska den här ytliga tjejen:

kolla vad hon har i sin väska(börja 14.50 om ni har ont om tid):

och praktiska råd också:

 

även pursebuzz måste ju nämnas, brukade ha henne i bakgrunden, hennes röst är lugnande:

 

är jag lite svag för norska, låter så gulligt:

 

 

vilka är era favvotjejer på youtube?

 

----

 

kapitel från ToM:

 

http://www.brandonsanderson.com/library/65/Towers-of-Midnight-Chapter-Eight-The-Seven-Striped-Lass

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite längre version:

 

Läkare missar diagnos

Bloggarens morsa blir mer eller mindre permanent förstörd pga missad hjärntumör

Tumör plockas ut

Bloggaren slutar umgås med sin mor och lägger inte ett finger för att ta hand om henne

någon på försäkringskassan utförsäkrar mamman som får gå till soss och därmed sälja bostad, etc

 

Slutsats: ALLT ÄR ALLIANSENS FEL

 

Jag tror jag kan hitta några fler fel i den historien än att borgarna hamnade i regeringsställning.

 

 

Hade mamman haft ett bättre liv med sossarna vid makten? Ja

Hade vi haft fler felaktiga bidragstagare om sossarna haft makten? Ja

Försöker dottern hitta en syndabock? Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, körde mina placementsmatcher nu, 4-1, samtliga på cannonrush inspirerad av gårdagens gsl. den jag förlorade var en draw, ingen hade bas kvar, hans marines hade inte räckt för att ha ihjäl mina cannons. hamnade i platinum league... hur många matcher måste jag förlora för att få möta dåliga spelare igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, körde mina placementsmatcher nu, 4-1, samtliga på cannonrush inspirerad av gårdagens gsl. den jag förlorade var en draw, ingen hade bas kvar, hans marines hade inte räckt för att ha ihjäl mina cannons. hamnade i platinum league... hur många matcher måste jag förlora för att få möta dåliga spelare igen?

 

inte många, men försök vinna så många du bara kan... systemet försöker matcha dig mot motståndare som du har 50% winratio mot, så spela ditt bästa så får du likvärdigt motstånd till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, körde mina placementsmatcher nu, 4-1, samtliga på cannonrush inspirerad av gårdagens gsl. den jag förlorade var en draw, ingen hade bas kvar, hans marines hade inte räckt för att ha ihjäl mina cannons. hamnade i platinum league... hur många matcher måste jag förlora för att få möta dåliga spelare igen?

Lär dig 4gate-rushen så kommer du piska Platinum rätt fort, när du bemästrar den kan 2gate-robo vara en bra bo att lära sig.

Du kommer fortfarande möta dåliga spelare men kanske inte så extremt dåliga som en del är i placementmatcherna.

 

Hur förlorade du om det var lika? Du lämnade eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte många, men försök vinna så många du bara kan... systemet försöker matcha dig mot motståndare som du har 50% winratio mot, så spela ditt bästa så får du likvärdigt motstånd till slut.

 

gott

 

Lär dig 4gate-rushen så kommer du piska Platinum rätt fort, när du bemästrar den kan 2gate-robo vara en bra bo att lära sig.

Du kommer fortfarande möta dåliga spelare men kanske inte så extremt dåliga som en del är i placementmatcherna.

 

Hur förlorade du om det var lika? Du lämnade eller?

 

jag lämnade efter 10min typ, efter 5min tog jag min probe och attackeade hans cc, hann få ner det till orange men inte så det började brinna innan han dödade min sista probe, jag hade typ 4cannons och han 4 marines kvar. lite klantigt att inte försvara min bas bättre...

 

har tidgare mest kört 4gate ed, men tycker cannon rush funkar väldigt bra mot mitt motstånd. man scoutar, åker igenom basen, lägger en pylon en bit bort, sedan scouta tillbaka, lägger en pylon synligt bakom deras mineral lines som deras workers får attackera sedan slänger man upp cannons på andra sidan. funkar varje gång :)

 

Har sett två avsnitt... helt ok. Light underhållning med snygg tjej.

 

gött. får bli en titt.

 

---

 

har fått en vagel, typ sån här:

vagel_13757797.jpg

whats my play?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Saker händer, det motsäger inte att hon hade haft bättre förutsättningar med en röd regering.

 

EDIT: ska klargöra att jag inte röstar rött, men med mer pengar till vård o omsorg finaniserade av höjda skatter hade hon med all sannolikhet haft bättre förutsättningar att få en rimligare vård.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Katastrof imo. Satsa på detta istället: (Boardwalk empire)

+1, lågt odds på att den blir episk! "Omar" från The Wire är med ffs. Bara en sån sak.

 

 

har fått en vagel, typ sån här:

whats my play?

Bita ihop typ. Försvinner av sig sj efter ~vecka men du kommer att se ut som ett pucko i två dar när den är som värst. :-)

Väldigt smittsamt dock och stor risk att du smittar ditt friska öga om du tex kliar utan att tvätta händer efteråt. Lagom kul att få vagel i andra ögat precis lagom till det första blir friskt. Been there

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bevittnade just en Milestone hand på Stars. Spelarna vinner $50 per VPP de tjänat senaste händerna och vinnaren av handen får dubbla detta pris. Detta meddelas också i chatten av en PS-representant.

 

PokerStars Game #49790000000: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10 USD) - 2010/09/18 5:18:27 ET

Table 'Romilda' 6-max Seat #5 is the button

Seat 1: Qudesor ($14.12 in chips)

Seat 2: gabilglg ($7.90 in chips)

Seat 4: DeLongg ($11.76 in chips)

Seat 5: roswell_xb ($10 in chips)

Seat 6: PokerJudge86 ($10.18 in chips)

PokerJudge86: posts small blind $0.05

Qudesor: posts big blind $0.10

*** HOLE CARDS ***

Sinster_Red leaves the table

gabilglg: raises $7.80 to $7.90 and is all-in

DeLongg: folds

roswell_xb: folds

PokerJudge86: folds

Qudesor: calls $7.80

*** FLOP *** 4 of Clubs6 of Spades5 of Spades

*** TURN *** 4 of Clubs6 of Spades5 of SpadesQueen of Diamonds

*** RIVER *** 4 of Clubs6 of Spades5 of SpadesQueen of DiamondsKing of Hearts

*** SHOW DOWN ***

Qudesor: shows 8 of Clubs7 of Clubs (a straight, Four to Eight)

gabilglg: shows King of DiamondsAce of Hearts (a pair of Kings)

Qudesor collected $15.06 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $15.85 | Rake $0.79

Board 4 of Clubs6 of Spades5 of SpadesQueen of DiamondsKing of Hearts

Seat 1: Qudesor (big blind) showed 8 of Clubs7 of Clubs and won ($15.06) with a straight, Four to Eight

Seat 2: gabilglg showed King of DiamondsAce of Hearts and lost with a pair of Kings

Seat 4: DeLongg folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: roswell_xb (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: PokerJudge86 (small blind) folded before Flop

 

Någon som har koll på vad man vinner i hand 5B och när den ungefr kommer utspelas. Minns att det var fina priser förra gången dom hade en sån här kampanj och jag är för lat för att googla nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska ses, premiär imon i usa alltså. tänk om folk någon gång kunde förstå att kriminalisering gynnar kriminella...

 

4:15

 

"de är maffioser"

 

Blir lycklig i hela mitt hjärta, han är fan helt underbar Betnér!

Synd bara att hon inte var intresserad av vad han hade att säga utan skulle hela tiden avbryta honom när han precis börjat. Hur kan man vilja förminska inidividen å bestämma vad individen skall få och inte få göra med sin kropp. Det om något är perverterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...