Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Sprang med mina KSO's för första gången ute igår. Bortsett från en kortare fysträning innan ett ispass vi hade. Och måste faktiskt tacka för tipset, fett sköna skor. Men träningsvärken i vaderna idag är ju mördande dock.

Sprang ändå bara ~3km, och gick cirkus 1.

 

I övrigt, så fattar jag inte gnället på heltoks tid i loppet?

Om man inte tidigare i loppet varit en särskilt aktiv idrottare eller löpare, så har man ju inte direkt ett jättebra löpsteg till en början. Av egen erfarenhet så tar det ganska lång tid att "bygga upp". Utöver detta, så var ju hettan helt brutal?

Flickvännens tjejpolare kom i mål på 1,49, men svimma strax därefter och fick spendera natten på sjukhus. Tappade 7!! liter vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis e-handlat mina första par five-fingers. KSO modellen blev det, dels för de verkar vara nötskon när man tränar och dels för jag med egna ögon sett Supertequilas framgångar IRL med dom :-P Brudmagnet ftw

 

trevligt!

 

Sprang med mina KSO's för första gången ute igår. Bortsett från en kortare fysträning innan ett ispass vi hade. Och måste faktiskt tacka för tipset, fett sköna skor. Men träningsvärken i vaderna idag är ju mördande dock.

Sprang ändå bara ~3km, och gick cirkus 1.

 

duktigt att börja så försiktigt. är verkligen viktigt att man gör det så man inte riskerar skada sig. vaderna och fötterna är på de flesta väldigt outvecklade efter många år av dämpade skor. rekommenderar mjuka stigar i början, dels för att få pröva på att känna marken med fötterna och dels för att kunna fuska lite med hälisättning ibland.

 

I övrigt, så fattar jag inte gnället på heltoks tid i loppet?

Om man inte tidigare i loppet varit en särskilt aktiv idrottare eller löpare, så har man ju inte direkt ett jättebra löpsteg till en början. Av egen erfarenhet så tar det ganska lång tid att "bygga upp". Utöver detta, så var ju hettan helt brutal?

Flickvännens tjejpolare kom i mål på 1,49, men svimma strax därefter och fick spendera natten på sjukhus. Tappade 7!! liter vatten.

 

shit! hade börjat hydrera mig i några timmar innan loppet, men 30min gång till gruppen och 15min väntan innan start så blev man rätt varm, sedan fram till första stationen kunde jag knappt spotta och hade lätt frossa med gåshus etc. förstår att de som väntade på bussen vid åby i flera timmar eller vid starten någon timma säkert var ännu mer uttorkade. ovana vid att svettas och ickeoptimala kläder så är det inte konstigt att folk hade problem. var väl några som svimmade bara några hundra meter efter startlinjen :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt!

 

 

 

duktigt att börja så försiktigt. är verkligen viktigt att man gör det så man inte riskerar skada sig. vaderna och fötterna är på de flesta väldigt outvecklade efter många år av dämpade skor. rekommenderar mjuka stigar i början, dels för att få pröva på att känna marken med fötterna och dels för att kunna fuska lite med hälisättning ibland.

 

 

 

Jag sprang iofs rätt snabbt ändå, och gick när jag började få syra. Sen så är jag typ sån person som alltid går på tå hemma, och min bror samt flickvän tycker att jag alltid "studsar" upp på tå när jag har vanliga skor och är ute och går. Så känns väl lite mer naturligt bara, det var iofs lite lagom grusigt, dock ganska hårt underlag med lite vassa/större stenar i backen. Men tyckte inte det kändes så farligt faktiskt. Mycket nöjd, men träningsvärken nu efter ett ispass ikväll, och lite spänst/rörlighet i KSO'na i kväll, heelt körda är vaderna nu. Fyspass imorron med, vågar man sig på att köra på dem igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså skit i folk som dissar prylbögeri. Om man har råd o mår bättre av det, vem fan är det att säga att det inte är rätt? Skiter väll i om det är en rosa dubbeldildo som får dig att springa maran bättre, funkar det s å funkar dt :P

 

+1. Finns fan inget bättre än riktig jävla kvalité på träningskläder, eller så gott som allting man använder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den påminner ju lite om denna som jag tycker är snäppet värre =)

 

 

respekt av hon som sprang ikapp imo. fast där var det ju mer att deras muskler var slut, inte att de riskerade dö av överhettning?!?

 

---

 

vill diskutera något annat. nordkorea. som bekant har ju nordkorea sänkt ett sydkoreansk fartyg. syd bojkottar nord och börjar med psykologisk krigsföring dvs högtalare med propaganda längs gränsen. kim hotar att förklara krig mot syd om syd inte slutar. syd skulle säkert vinna ett krig, men nord har missiler riktade mot seuol så många skulle dö vilket kim vet så det blir lite game of chicken av det hela. problemet är ju att i game of chicken har maniacs edge och alla vet hur galen kim är. så frågan är vad som kommer hända.

 

1. vad tror ni kommer hända?

2. borde sydkorea gjort något annorlunda?

3. vad bör sydkorea göra nu?

 

allmänt posta allt relatera till nordkorea och diskutera det...

 

jämförelse av militär:

http://www.rjkoehler.com/2009/06/21/south-korea-would-win-war-with-north/

 

tidigare incidenter:

JANUARY 1967

 

North Korean artillery targets a South Korean vessel, the Dangpo, patrolling in the Yellow Sea with 70 sailors on board. The ship sinks, killing 39 of the crew.

 

JANUARY 1968

 

A team of 31 North Korean commandos crosses into South Korea and breaks into the presidential palace, the Blue House, in an attempt to assassinate President Park Chung-hee. The attempt is crushed by South Korean security forces, Mr Park survives but seven South Koreans and most of the commandos are killed.

 

JANUARY 1968

 

The research ship the USS Pueblo is captured by North Korea while on a surveillance mission. One crew member dies during the capture and the remaining 82 are taken to prison camps in the North.

 

The prisoners are released 11 months later after the US gave an apology and assurances the vessel had not been spying - both were later retracted. The Pueblo remains in North Korea as a museum - the only US warship in captivity.

 

DECEMBER 1969

 

A South Korean airliner is hijacked and forced to fly to North Korea. Dozens of passengers are taken hostage. In January, 39 of the hostages were released but the remaining 12 are not known to have been freed.

 

AUGUST 1974

 

President Park's wife dies during a second attempt on his life - she is hit by stray bullets after a suspected North Korean agent opens fire at a public function.

 

OCTOBER 1983

 

North Korea bombs a hotel in Rangoon, Burma, during a visit by President Chun Doo-hwan. He survives but 21 people, including some government ministers, are killed.

 

NOVEMBER 1987

 

A bomb, allegedly planted by North Korean agents, explodes on board a South Korean airliner travelling to Seoul from Baghdad. All 115 passengers and crew are killed.

 

SEPTEMBER 1996

 

A North Korean submarine runs aground near Gangneung, off the east coast of South Korea, while allegedly conducting a spy mission. The crew of 26 escape to the shore, sparking a manhunt.

 

Eleven of the crew are found dead, apparently shot by their compatriots, but the rest go on the run for nearly two months. One alleged spy escapes, one is captured by South Korean security forces and the rest are killed. Several South Koreans also die in the operation.

 

MARCH 2010

 

A 1,200-tonne Corvette, the Cheonan, mysteriously goes down near the disputed maritime border with North Korea - the Northern Limit Line. Many of the crew members escape but 46 are killed. After an extensive investigation, Seoul rules that a torpedo explosion directly beneath the vessel sank it and that the only "plausible explanation" is that North Korea was to blame.

 

NKs missiler, kan nå sverige?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/2564241.stm

 

intressant artikel om kims besök hos intel i kina och hur han likt mao hoppas på att ny teknik ska lösa alla problemen i landet:

http://www.koreatimes.co.kr/www/news/opinon/2010/05/137_66402.html

 

såhär sänktes skeppet:

http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2010/05/21/2010052100698.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte tvärtom, att syd ensamma blir överkörda vid krig?

 

Vad jag fattat så är det väl därför som Sydkorea mer eller mindre försörjer Nordkorea.

 

Marmot’s Note: North Korea has 1.02 million troops. South Korea has 650,000 troops. My favorite stat, though, is the defense budget — South Korea’s defense budget in 2008 was 26.64 trillion won, nearly 390 times North Korea’s 2008 defense budget of 68.47 billion won.

 

rent tekniskt är nordkoreanerna långt efter sydkoreanerna, deras tanks är mycket mobilare och de har överlägsen underrättelsetjänst. nordkorea saknar mat, olja och el vilket försvårar underhåll av armen väldigt mycket. drar kriget ut på tiden aningen tror jag nord är rätt körda, men första veckorna lär många sydkoreaner dö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte tvärtom, att syd ensamma blir överkörda vid krig?

 

Vad jag fattat så är det väl därför som Sydkorea mer eller mindre försörjer Nordkorea.

 

Snarare så att hela nordkoreas befolkning kommer utvandra till sydkorea om gränsen rasar och sydkorea klarar inte/vill inte ha så många invandrare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sydkorea-spanar-efter-fiendeubatar-1.1111324

 

 

Nordkorea hotar att stänga den sista vägförbindelsen och skjuta mot högtalarna om Sydkorea återupptar propagandautrop vid gränsen, som det har sagts. Radiosändningar har redan påbörjats.

 

Pyongyang rasar över Seouls ”psykologiska krigföring” och över beslutet att stoppa handeln mellan länderna. I tisdags aviserade nordsidan att alla förbindelser bryts.

 

Hotet gäller även väg- och järnvägsförbindelsen till den gemensamma industrizonen Kaesong om propaganda börjar sändas, meddelade den nordkoreanska militärledningen på onsdagen. Det skulle i praktiken innebära att verksamheten läggs ned i zonen som ligger strax norr om gränsen.

 

Samtidigt spanade sydkoreansk militär efter fyra nordkoreanska ubåtar som lämnat sin bas och försvunnit från radarskärmarna. Enligt nyhetsbyrån Yonhap, som citerar en militärkälla, försvann ubåtarna efter att ha lämnat flottbasen Chaho i nordöstra Nordkorea.

 

– Det är ganska ovanligt att flera nordkoreanska ubåtar inte har lämnat några spår på två dagar, säger källan som inte framträder med namn.

 

 

lite läskigt ändå. kim börjar bli gammalt och halvt döende, kanske han vill leka lite command&conquer innan han dör. skulle inte förvåna mig om han har trott på alla rapporter om hur överlägsen armén är, ingen vågar väl säga något annat. hade jag varit sydkorean hade jag övervägt en semester på obestämd tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mina speed har varit i tyskland i 3dagar nu, aja, lite bättre än italien iaf.

 

http://birthdayshoes.com/vibram-five-fingers-speed-first-look-initial-review-and-photos

 

verkar som folk kommer ha dem för att de är snygga inte för att de är bra att springa i :-/

 

kanske man kommer börja använda dem till vardags lite mer :)

 

 

kul artikel i men's health:

http://img218.imageshack.us/img218/5998/menshealth1.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/9845/menshealth2.jpg

http://img215.imageshack.us/img215/9779/menshealth3.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TF, ty. Jag är för liten för att ha spelat det mycket, men farfar hade det på sin Amiga när jag var där och hälsade på. Många timmars tråkighet i Nyköping fixades tack vare det...

 

Fan, det var allt lite tufft att farfar piratade Amigaspel på diskett långt före mig :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...