Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

inte så illa pinkat för er. här är tankefacit för 2,3

 

2: 100M pojkar, lika många tjejer = 200M

3: 1/2 för mig, 1/2*1/2 för dig varje runda vi spelar. dvs dubbelt så stor chans för mig varje runda.

 

4an bör ni kunna lösa mha 3ans metod.

 

2:an stämmer inte, det kommer ju bli många fler tjejer än killar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo men varför är frågan med?

 

spelar ingen roll i vilken ordning de föds, är 50/50 varje gång, hälften av gångerna pojke-slut 1/4 flicka-pojke-slut 1/8 flicka-flicka-pojke.-slut etc

 

 

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nu-gar-alliansen-om-de-rodgrona-1.1112680

 

:mrgreen:

 

vore trevligt om vi kunde få slippa kommunister och miljöförstörare i regeringen ett tag till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tjejen till höger sprungit lika snabbt som du? ;)

 

50k startande, 20 grupper typ, så hon startade väl ~4 grupper innan mig vilket borde vara typ 30min innan mig. var rätt många i hennes storlek som sprang varvet :(

 

---

 

knackade på dörren, mina nya älsklingar har kommit!

img2714w.jpg

 

trek är riktigt skön, men känns lite småvarm och tung. speed är väldigt tight, kanske lite för tight på stortån, får se om den fixar till sig efter någon runda...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte bra att många i hennes storlek sprang varvet?

 

jo, givetvis jättebra. men jobbigt för oss som startade långt bak hade ju givetvis varit trevligare att vila blicken på lite mer vältränade rumpor. och framförallt kanske några av de som hamnade på sahlgrenska borde tränat lite mer innan de bestämde sig för att springa varvet.

 

Är fivefingers för bra för göteborgsvarvet? ..el har de kommit ut med en nyare tunnare modell?

 

imo ja. de har kommit ut med lite nyare modeller, dock har de nya modellerna tjockare sula.

 

sprang iaf 11km nyss, 4km i Speed och 7km i KSO Trek. snabb review:

 

Speed:

kändes lite trång, hade problem med att räta ut höger stortå, blev jag jag tvingades spänna den för att ha den rak. i slutet av rundan inte så stort problem. lite tight rent allmänt, tänjdes också ut men oklart hur den passar när foten svällt ut efter 30km i den :-/

 

märker iaf stor skillnad på sulan, man får mycket mer grepp. inte tänkt på det i KSO innan men man glider nog lite varje steg, i Speed får man perfekt grepp. kändes som man sprang snabbare, men kanske lite stelare. får nog tänja ut skorna lite, men tight med tid till varvet.

 

riktigt jävla snygg. kommer säkert bli mångas val för vardagssko.

 

KSO Trek:

var också tighta i början, men bekväma. känns pyttelite klumpiga. mycket mycket mindre känsla än KSO. kan springa rakt igenom riktigt grov vass sten utan att få ont. blir mycket mindre feedback vilket känns tråkigt men samtidigt skönt att slippa bry sig om att få ont. riktigt bra grepp i dem, körde en lerig brant uppförsbacke som med nöd och näppe går att springa i KSO, kändes som att springa på asfalt typ i grepp. nog nötskon för orientering, hård trailrunning och allmänt vildmarksliv.

 

kändes som att Speed gick snabbare, tänk lägre puls vid samma fart och mindre trötta muskler. men inte helt bestämd vilken sko det blir för maran. får utvärdera lite mer och gå runt i lägenheten och tänja ut dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar ingen roll i vilken ordning de föds, är 50/50 varje gång, hälften av gångerna pojke-slut 1/4 flicka-pojke-slut 1/8 flicka-flicka-pojke.-slut etc

 

 

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/nu-gar-alliansen-om-de-rodgrona-1.1112680

 

:mrgreen:

 

vore trevligt om vi kunde få slippa kommunister och miljöförstörare i regeringen ett tag till...

ok jag förstår, lite väl svårt att svara medelvärdet med snabb huvudräkning (fast jag kanske är dum)...

 

Jag är långt ifrån kommunist :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant hur homogena regioner är:

558px-Inglehart_Values_Map.svg.png

 

källa:

http://sv.wikipedia.org/wiki/World_Values_Survey

 

 

och intressant hur sverige sticker ut... lätt att glömma hur religiös resten av världen är :(

 

engelsmännen gillar visst kristaller:

http://www.nationmaster.com/graph/lif_amp_use-lifestyle-amphetamine-use

 

hitta mer förbluffande fakta om länder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

farsan har en videokamera med någon film han vill jag ska få ut på dvd. har inte gjort något liknande förut men antar det inte är jättesvårt. tips på program som gör allt snyggt, snabbt, smidigt och gärna gratis utan virus, osx och win7 med rejäl cpu finns att tillgå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om programmet kanske är för avancerat men adobe premiere borde väl funka, inte gratis men finns 30 dagars trial.

 

https://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=premiere_pro&loc=en_gb

 

edit: såg att det dock krävde 64bit

 

aldrig gillat adobe. finns det inget typ iDVD till osx som är bra?

 

såg precis:

The 41-Year-Old Virgin Who Knocked Up Sarah Marshall and Felt Superbad About It

 

riktigt låg humor i den, har ni serie- och filmgul och vill se någon lättsmält parodikomedi funkar den bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så ser man någon av de superroliga och lättsmälta filmerna den parodierar :D

 

de har man ju redan sett. riktig serie och filmgul för min del nu så tar gärna tips.

 

hur är:

unthinkable

youth in revolt

prince of persia, duger TS?

funderar på att justified ett nytt försök, den tappade mig efter något avsnitt. värt en andra chans?

flashforward något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...