Gå till innehåll

KONSPIRATION: Vad tror ni om riggade siter? (Infraction för enskilda hh)


nisse hult

Recommended Posts

  • Svars 4,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

De e bara kul o läsa era svar, nothing makes sense... Fortfarande allt detta försvar om att ingen sajt är riggad. Det förekommer ej fusk nånstans- du spelar som en kratta:)).

 

Men det är normalt att ni bedömer så, efter att ha sett 3-4 stycken hh- så bedömer ni mig.

 

Ni kanske skulle gå med i en sekt eller nått, DET FINNS INGA RIGGADE SAJTER- kan sekten heta om ni inte hittar nån. Lycka till o försvara sajterna--- Som tröst till er kan jag säga att jag vunnit runt 4000 dollar senaste veckan på 2 stora turneringar med över 4000 deltagande, men det var ju tur eftersom jag spelar som en kratta.

 

Mvh

 

Tomtefar

 

Ja det måste ju vara tur eftersom siterna är riggade. Men vi väntar fortfarande på din bevis på att siterna är riggade. Det har ju bara avarit en massa påstående och inga konkreta bevis.

 

BTW gattis till vinsterna :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sry, redan med i en sekt... Den stavas N.O.M.A.M :lol:

 

Grattis till senaste veckans vinster... Alltid kul att höra att det går bra för någon... Även om det är en riggningsfanatiker... Du måste väl ändå hajja, Eddie88, att vi inte tar dina vetenskapliga rön på allvar... Det kommer ALLTID flera par osv osv osv, blablabla... Varje gång jag läser ett sådant inlägg så tycker jag mig höra hur världens minsta violin stämmer upp i en dyster tonart... ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte jag som öppnade tråden om riggade sajter. Dock så skyller ni på att man är en dålig spelare - bara för att man tror att sajterna är riggade- vilket inte jag fattar hur det hör ihop. Tycker ni att man spelar som skit- skriv det i tråden där jag postade mina hh, så blir jag glad eftersom jag får tips om att förbättra mig.

 

Om du läser igenom alla 44 sidorna kanske du ser att det är fler som tror sajterna är riggade, sen kan man diskutera till vilken fördel eller varför dem är riggade.

 

Jag pallar inte stå o tjafsa och försöka övertyga folk om att sajterna är riggade. Det är min åsikt, vad jag tycker- sen behöver jag inte bevisa nått för nån- eftersom det redan förekommit bots på vissa svartlistade nätverk tycker jag det förklarar en hel del om hur lite koll man har på vissa nätverk.

 

Sen spelar jag för att det är kul,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att någon tidigare refererade till tinfoil-hats... saxxat från Expressen:

 

Han bär en skyddshjälm gjord av en kastrull. Taket i hans lägenhet är täckt av långa sjok av aluminiumfolie som tejpats fast i mönster. Över köksbordet hänger som en silverglänsande hängmatta ytterligare ett aluminumskydd. Ovanför det en flera kilo tung plastbehållare fylld med svart vätska.

- Det är kolblandning, den absorberar den elektriska strålningen, säger åklagarvittnet.

 

:lol:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte jag som öppnade tråden om riggade sajter. Dock så skyller ni på att man är en dålig spelare - bara för att man tror att sajterna är riggade- vilket inte jag fattar hur det hör ihop. Tycker ni att man spelar som skit- skriv det i tråden där jag postade mina hh, så blir jag glad eftersom jag får tips om att förbättra mig.

 

Om du läser igenom alla 44 sidorna kanske du ser att det är fler som tror sajterna är riggade, sen kan man diskutera till vilken fördel eller varför dem är riggade.

 

Jag pallar inte stå o tjafsa och försöka övertyga folk om att sajterna är riggade. Det är min åsikt, vad jag tycker- sen behöver jag inte bevisa nått för nån- eftersom det redan förekommit bots på vissa svartlistade nätverk tycker jag det förklarar en hel del om hur lite koll man har på vissa nätverk.

 

Sen spelar jag för att det är kul,

 

Det bevis som du själv tar upp om och om igen är att

 

Dessutom, den största bevisningen, när nån har par - så har minst en person till det online.

 

Eftersom jag har haft par flera gånger på både party och Expekt utan att någon annan har haft det måste ju bevisa att de inte är riggade. Allt enligt ditt eget sätt att bevisa att siterna är riggade. Men som sagt du får tro vad du vill. Sen att mindre obskyra site är riggade är nog inget som någon säger i mot. Men att party och de andra stora skulle vara riggade utan att det läckt ut tror jag inte mycket på. men har någon bevis på det så kan jag ändra mig. Men det jag har sätt här är bara en massa påstående utan något som helst bevis.

 

Sen har ingen sagt att du är kassa utan att du spelar som i en kratta i de HH som du postat. Är ju svårt att utgå från något annat än det du har postat här. :P Eftersom du är en vinnande spelare så är det ju inget att bry sig om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att någon tidigare refererade till tinfoil-hats... saxxat från Expressen:

 

Han bär en skyddshjälm gjord av en kastrull. Taket i hans lägenhet är täckt av långa sjok av aluminiumfolie som tejpats fast i mönster. Över köksbordet hänger som en silverglänsande hängmatta ytterligare ett aluminumskydd. Ovanför det en flera kilo tung plastbehållare fylld med svart vätska.

- Det är kolblandning, den absorberar den elektriska strålningen, säger åklagarvittnet.

 

:lol:

 

/TF

 

Det var där jag fick ideen från ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju sanslöst roligt... Ärligt talat eddie88 & elvis77, hur tusan vågar ni lira poker egentligen... Hade jag haft er övertygelse hade jag inte ens gått i närheten av en dator... Fast det är klart elvis77, du har ju knäckt da vinci-koden...

 

/TF - Ska gå och se om jag inte kan rigga pokemon67s kontorsstol innan han dyker upp på jobbet...

 

Håller med TF. Om det nu är riggat så är det ju bara att lägga ner och spela på nätet. Men eftersom ni fortsätter spela så måste ni ju innerst inne tvivla ändå :P Att fortsätta spela på siter som ni vet är riggade måste ju vara det otroligt EV-

 

Själv ser jag inga problem att bli utdragen på rivern. Ibalnd är det ju faktiskt jag som blir räddad på rivern, men jag tror inte att hela världen konspirerar mot mig för det med undantag för de små tomtarna som springer om kring på kontoret och tar mina pennor.

 

Som jag har sagt innan om ni nu tror att siterna är riggade varför går ni inte till någon stor tidning och lägger fram era bevis eller går till en advokat ELLER kan det vara så att era s.k. bevis inte är tillräckligtstark utan mer är något som ni fått för er. Jag har själv insett att jag är en dålig pokerspelare. Kanske något för er att tänka på ;)

 

Well, sista 1,5året har jag snittat runt $3000/månad och senaste 2 mån betydligt mer så jag har knappast någon anledning att sluta. (Jag hade dock ALDRIG kunna snitta detta utan att köra på nya konton hela tiden, något som jag nu hoppas slippa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så är MAC-adressen unik för varje hårdavara och för att byta det i tex en router så måste du flasha om epromet i routern. Efter som MAC-adressen är unik så behöver siten inte kolla på IP adressen eftersom de ändå kan veta att det är du med hjälp av MAC adressen.

 

Kan se det framför mig när du öppnar upp din router och pillar ut epromet och lägger det i din eprombrännare och ändrar MAC-adressen. Vad gör du när du råkar välja samma MAC-adress som någon annan användare hos din operatör har? Det lär inte bli kul att förklara det :twisted:

 

Googla lite och såg att det går att ända MAC-adressen enkelt i rätt många routrar. Så jag har dragit på mig min röda tomtemössa.

 

Sen rekomenderar jag inte folk att ändra MAC-adressen. Min ISP låser nämligen ens konto till en MAC-adress. Så då måste man registera om den nya adressen igen. Är nog smidigare att tapetsera om rummet med ungsfolie ;)

 

Jag vet inte hur snabb du är på att tapetsera om rummet med ugnsfolie, du har väl säkert gjort det många gånger men att du ska klara det på 5sek det tvivlar jag starkt på :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e bara kul o läsa era svar, nothing makes sense... Fortfarande allt detta försvar om att ingen sajt är riggad. Det förekommer ej fusk nånstans- du spelar som en kratta:)).

Det är mycket möjligt att det finns riggade siter. Det är till och med inte omöjligt att partynätet är riggat, även om jag tvivlar starkt. Men att de gånger du spelar som en hejdundrande synmaskin och sen gnäller över att nån drog ut dig skulle säga någonting alls om riggning eller ej är absurt.

 

Och när du sen i dina försvarstal om varför du inte spelade aggressivare säger att motståndaren ändå hade dragit ut dig... hjälp... I ditt fall är det INTE siten det är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur snabb du är på att tapetsera om rummet med ugnsfolie, du har väl säkert gjort det många gånger men att du ska klara det på 5sek det tvivlar jag starkt på :shock:

 

Har iofs inte påstått att det skulle ta 5 sekunder, men det tar max ett par timmar.

 

Jag har sedan länge haft statistiska underlag som i min mening bekräftar att det är riggat på ett eller annat sätt.

 

Vi väntar fortfarande med spänning på dina statistiska underlag. Jag fortsätter att vänta på att någon ska bevisa att deras teorier att någon av de stora siterna är riggade. Tyvärr kommer det nog att bli en lång väntan. Men jag kan ha fel

:shock:

 

Edit: Hitta följande på susning.nu

 

Foliehatt är en hatt av aluminiumfolie eller annan metall. Används för att skydda mot den strålning som vissa tror att onda människor, rymdvarelser eller demoner använder för att styra (eller läsa) människors tankar. En uppmaning att ta på foliehatten är ett inte särskilt artigt sätt att säga att motparten är paranoid eller har en förvriden verklighetsuppfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverken tjänar pengar på att folk spelar mycket då de tar rake som är på omsättingen, att inte något nätverk skulle ha riggade siter finner jag svårt att tro. Sen behöver det inte vara att de favoriserar en viss spelare.

 

Jag har inga bevis men det är fullt tekninskt möjligt att rigga en site och jag tror det är väldigt svårt att upptäcka. Det finns väl siter som har bot's som spelar på låga nivåer för att driva spelet och ge rake...

 

Finns det incitament kommer folk att fuska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nätverken tjänar pengar på att folk spelar mycket då de tar rake som är på omsättingen, att inte något nätverk skulle ha riggade siter finner jag svårt att tro. Sen behöver det inte vara att de favoriserar en viss spelare.

 

Jag har inga bevis men det är fullt tekninskt möjligt att rigga en site och jag tror det är väldigt svårt att upptäcka. Det finns väl siter som har bot's som spelar på låga nivåer för att driva spelet och ge rake...

 

Finns det incitament kommer folk att fuska!

 

De kanske inte har bottar utan vanliga studenter som de betalar för att spela. Finns många chattsidor som betalar studenter pengar för att chatta.

 

Sen kan jag tänka mig att mindra sidor kan vara riggade, men de stora har så lite att vinna på det så jag tror inte att de gör det. Chansen att det läcker ut är förstort att de inte hade vågat göra det. Men visst det kan ju finnas illvilliga personer som har lagt in kod för att de ska dra in lite pengar till deras spelar konto. Men att tro att det är sidansägare som har gjort det tror jag inte på och att det skulle drabba alla spelare.

 

För att dra en parallell så tror jag inte att de stora bankerna skulle ta små ören från alla bankkonto systematiskt, men det har funnits bankpersonal som har gjort det.

 

Sen måste jag säga att det är väldigt underhållande att ironisera konspiratoriska personer, efter som ironin går så långt över deras huvud att de behöver ett teleskop för att se det :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sedan länge haft statistiska underlag som i min mening bekräftar att det är riggat på ett eller annat sätt.

 

Vi väntar fortfarande med spänning på dina statistiska underlag. Jag fortsätter att vänta på att någon ska bevisa att deras teorier att någon av de stora siterna är riggade. Tyvärr kommer det nog att bli en lång väntan. Men jag kan ha fel

:shock:

 

Äsch, tror elvis77s underlag består av post-it-lappar med texten "oj, nu blev jag utdragen igen" samt det faktum att han inte är ensam i sin vantro ;) Han har ju... ... ... eddie88 också...

 

Om ingen har förstått det redan så har jag riktigt tråkigt på jobbet idag...

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan jag tänka mig att mindra sidor kan vara riggade, men de stora har så lite att vinna på det så jag tror inte att de gör det. Chansen att det läcker ut är förstort att de inte hade vågat göra det. Men visst det kan ju finnas illvilliga personer som har lagt in kod för att de ska dra in lite pengar till deras spelar konto. Men att tro att det är sidansägare som har gjort det tror jag inte på och att det skulle drabba alla spelare.

 

Det är det här som är kärnan i hela riggningsprincipen. Dom är inte så stora så att dom inte behöver rigga. Dom är så stora på grund av att dom har riggat. Spelet självdör om det är för stor skillnad i spelnivå mellan spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan jag tänka mig att mindra sidor kan vara riggade, men de stora har så lite att vinna på det så jag tror inte att de gör det. Chansen att det läcker ut är förstort att de inte hade vågat göra det. Men visst det kan ju finnas illvilliga personer som har lagt in kod för att de ska dra in lite pengar till deras spelar konto. Men att tro att det är sidansägare som har gjort det tror jag inte på och att det skulle drabba alla spelare.

 

Det är det här som är kärnan i hela riggningsprincipen. Dom är inte så stora så att dom inte behöver rigga. Dom är så stora på grund av att dom har riggat. Spelet självdör om det är för stor skillnad i spelnivå mellan spelarna.

 

Tack för ändlöst många timmar skratt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis77, upp till bevis nu då... lägg fram dina, uppenbarligen väldigt konkreta, bevis för att någon sajt är riggad... med din övertygelse så måste du ju ha lådvis eller åtminstone spaltmeter med statistik från pokeroffice, pokertracker eller en ding-ding-värld... Så kom igen!!! Presentera det en gång för alla så att jag och några till får skämmas för våran inskränkta och naiva attityd...

 

/TF - har ingen större förväntan på att få någon respons på denna post...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det här som är kärnan i hela riggningsprincipen.

 

Menar du inte kärnan i hela din riggningsteori? :twisted:

 

[ironi]

Googla lite snabbt på riggningsprincip men fick nollträffar. Noll!!! Fattar du!!! Google måste vara riggat :D

 

Kolla snabbt på deras terms of service

 

Changes In Terms and Conditions and Google Search Service

 

We may modify or terminate our services from time to time, for any reason, and without notice, including the right to terminate with or without notice, without liability to you, any other user or any third party. We reserve the right to modify these Terms of Service from time to time without notice.

 

Nu har jag ingen tvekan om att google är riggat

[/ironi]

 

Vad jag menar är att alla former om "end-user agreement " är till för att företagen inte ska kunna bli ruinerade av stämmningar pga tex en utvecklare gör ett misstag eller något brottsligt som sedan drabbar en användare. Inte för att seriösa företagen riggar sina program m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

elvis77, upp till bevis nu då... lägg fram dina, uppenbarligen väldigt konkreta, bevis för att någon sajt är riggad... med din övertygelse så måste du ju ha lådvis eller åtminstone spaltmeter med statistik från pokeroffice, pokertracker eller en ding-ding-värld... Så kom igen!!! Presentera det en gång för alla så att jag och några till får skämmas för våran inskränkta och naiva attityd...

 

/TF - har ingen större förväntan på att få någon respons på denna post...

 

Jag har inte använt PO eller PT utan jag går igenom HH med hjälp av ett sökprogram jag gjort för att enkelt hitta allt man letar efter.

 

Det sista jag kollade var All ins preflop i SNG turneringar, Endast när antingen jag eller min motståndare var all in preflop och endast vi 2 i potten.

Jag hade över 950 sådana fall.

Jag hade bäst hand 61% mot 39%

 

Vunna 37% delade 1% förlorade 62%

 

Tilläggas kan ju också att jag hade klar majoritet av alla par över par tex AA mot KK.

 

Jag gjorde ett program för att slumpa en etta eller 2:a, satte 61% chans för etta och 39% chans för 2:a, lät programmet slumpa 950ggr och kolla om antal 1:or var mindre eller lika med 37%. Jag hade en räknare som räknade antal ggr för att se hur lång tid det skulle ta innan kriteriet uppfylldes.

Jag avbröt efter ett par timmar då den fortfarande höll på.

 

Detta är bara ett av ett tiotal sätt som jag kontrollerat, alla har uppvisat en total snedfördelning åt det negativa hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett program för att slumpa en etta eller 2:a, satte 61% chans för etta och 39% chans för 2:a, lät programmet slumpa 950ggr och kolla om antal 1:or var mindre eller lika med 37%. Jag hade en räknare som räknade antal ggr för att se hur lång tid det skulle ta innan kriteriet uppfylldes.

Jag avbröt efter ett par timmar då den fortfarande höll på.

 

LOL :lol:

 

Vad körde du programmet på? En soldriven miniräknare eller? På en dator gör du ju testet på mindre än en sekund om du kan skriva ett par rader kod :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att dra en parallell så tror jag inte att de stora bankerna skulle ta små ören från alla bankkonto systematiskt, men det har funnits bankpersonal som har gjort det.

Inte hört talas om öresutjämning? Flertalet storbanker i USA hade miljoner på att ta tiondels cent och överför atill ett bankkonto som de ägde. Det kom sedan en lag om hur avrundningen skulle göras.

 

Se inte riggningen som något mot en viss spelare se det som en metod att få en ökad omsättning som i sin tur ger större intäkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett program för att slumpa en etta eller 2:a, satte 61% chans för etta och 39% chans för 2:a, lät programmet slumpa 950ggr och kolla om antal 1:or var mindre eller lika med 37%. Jag hade en räknare som räknade antal ggr för att se hur lång tid det skulle ta innan kriteriet uppfylldes.

Jag avbröt efter ett par timmar då den fortfarande höll på.

 

LOL :lol:

 

Vad körde du programmet på? En soldriven miniräknare eller? På en dator gör du ju testet på mindre än en sekund om du kan skriva ett par rader kod :)

 

Det är det som är själva grejen ! om du tänker efter lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde ett program för att slumpa en etta eller 2:a, satte 61% chans för etta och 39% chans för 2:a, lät programmet slumpa 950ggr och kolla om antal 1:or var mindre eller lika med 37%. Jag hade en räknare som räknade antal ggr för att se hur lång tid det skulle ta innan kriteriet uppfylldes.

Jag avbröt efter ett par timmar då den fortfarande höll på.

 

Vad vill du visa med detta program? Använde du rand() eller srand() i C++ så får du ta och tänka om.

 

http://www.robertjacobs.fsnet.co.uk/random.htm

 

The C++ standard library provides a facility for generating random numbers using the function rand(). Of course, these numbers aren't truly random. They're pseudo random numbers. They're generated in a sequence that gives the illusion of being random but the sequence will eventually repeat.

 

Finns hyllmeter med böcker om hur man ska bygga bra funktioner för att generera slumptal. Tror inte Party har använt rand()

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det "knep" som jag börjat köra med som fungerar exakt lika bra som att köra på ett nytt konto är följande.

 

Byt MacAdress i routern

Byt IP adress

 

Partys programvara utgår garanterat från dessa 2 när diverse riggningar ställs in.

Riggningsprogrammeraren på Party måste vara en av tiderna sämsta programmerare. Först ska alltså en spelare få lite fina turhänder, typ dra in fyrtal och kåk hur som helst. När han fått säg 20 sånna händer börjar det bli dags att ge honom lite bad-beats. Programmeraren skapar alltså en databas som håller reda på vilka händer en spelare fått, för att veta när det är dags att det är dags att ge spelare lite otur. Så långt är det logiskt om man vill rigga. Nu kommer det mindre logiska. Varför kopplar man ihop IP/mac-adress med olika händer istället för att koppla ihop en användare med vissa händer? Det är större risk att en person byter IP än att han byter användarnamn. Så ologisk är väl sällan en programmerare?

 

Har någon tex märkt följande, ett par kompisar kommer över med sina bärbara datorer, ni spelar alla på party och alla har plötsligt en grymm otur, alla spelar från samma ip och det riggas det direkt för att undvika collusion.

Ett mycket enkelt sätt att undvika collusions i detta sammanhang är väl att inte låta spelare från samma IP spela på samma bord? Sitter de inte på samma bord så kan de inte gärna samarbeta.

Om man låter dem sitta vid samma bord så är det oväsentligt vilka kort du ger dem. Säg att jag och två kompisar bestämmer oss för att samarbeta på ett bord. Jag sitter UTG och höjer pott. UTG+1 (som vi inte känner) synar. Min vän sitter bakom honom och reraisar pott. Sista kompisen synar på knappen och jag slår om pott igen. Kommer UTG syna? Knappast troligt. Vad spelar det för roll vilka kort jag och mina kompisar har i detta läge? Vi kan alla tre sitta på 72o och få det här att funka. Sorry, men inte heller detta bevis håller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...